השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הצדיקה היום (ה') את ראשי הרשויות, שמחו נגד חוק האקלים, שנמצא בימים אלה לקראת אישור סופי בכנסת. במקביל, היא מתחה ביקורת על משרד האוצר. מדובר בחוק שהגישה סילמן, אך הוא אינו מתוקצב ולכן הרשויות הן אלו שצריכות להקצות את הסכומים למימושו. למעשה מדובר בחוק ריק.
במכתב תשובה, תקפה השרה סילמן את משרדו של השר בצלאל סמוטריץ': "ראשי הרשויות צודקים בטענותיהם! הניסיון של משרד האוצר להעמיס על הרשויות המקומיות בידו האחת עוד מטלות ועלויות, וביד השנייה לבצע קיצוץ תקציבי, הוא מסלול שתכליתו פגיעה ישירה בשירותים לתושבים ובאיתנות התקציבית של הרשויות, שגם כך קורסות בנטל המלחמה".
סילמן הוסיפה: "אנו מתנגדים בכל מכל להטלת האחריות והתקציב על הרשויות המקומיות והאזוריות בישראל, וכך נאמר גם בעבודה על החוק אל מול הוועדה על ידי המשרד ועל ידי השרה. יתרה מכך דרשנו תקציב ייעודי לרשויות לצורך תקצוב חוק האקלים ומימון תוכניות היערכות ברשויות ויישומן". השרה להגנת הסביבה הוסיפה: "משרד האוצר חייב להתעשת, לסייע לרשויות המקומיות, ולא לפגוע בהן. לא ניתן להעביר חוק ללא מימון ותקצוב, עמדתנו ברורה ונאמרה אל מול האוצר ואל מול יו"ר הוועדה. העברת החקיקה תלויה בתקציב ייעודי לכך ועבור משימות נוספות".
במכתב שנשלח לשרה כתב כי יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, כי "לא יעלה על הדעת שהממשלה תתנער מאחריותה למשבר האקלים ותגלגל אותו לשלטון המקומיף, שכבר קורס תחת הנטל ללא תקציבים וללא כוח אדם. בתקופה שבה אנו נדרשים להשקיע בסיירות ביטחון, רווחה ותמיכה במילואימניקים, לא נסכים לשאת עוד בנטל הכלכלי של תוכניות האקלים".
לדברי הארגונים הירוקים, בטויטת חוק האקלים עדיין יש חורים רבים. מהחברה להגנת הטבע נמסר: "מטרתה של הצעת החוק היא יצירת מסגרת חוקית וארגונית לצמצום פליטות גזי חממה ולהיערכות למשבר האקלים. חקיקה כזו היא בעלת חשיבות רבה והחברה להגנת הטבע תומכת ותתמוך בחקיקה כזו. הצעת החוק שהוגשה לכנסת ונידונה בוועדת הפנים והגנת הסביבה בחודשים האחרונים התאפיינה בהיותה חלשה, בלתי מחייבת, בלתי יעילה, והעבירה משקל רב לגורמים שמתנגדים למהלכים הנדרשים לצמצום פליטות ומבקשים לקדם אינטרסים אחרים".
עוד אמרו בחברה להגנת הטבע: "הנוסח המעודכן שפרסמה הוועדה בימים האחרונים כולל שורה של תיקונים, שבהחלט משפרים את החוק - כלומר את הסיכוי שהוא יתרום להפחתת פליטות ולהיערכות טובה יותר לשינויי האקלים. אנו מברכים את הוועדה על הצגת נוסח משופר זה. יחד עם זאת, מספר שינויים נדרשים, שהם משמעותיים, לא נכנסו להצעה העדכנית, ואלו העיקריים שבהם: הערכת סיכון אקלימית, אחד האלמנטים החשובים בחוק - עדיין מנוסח באופן לא מספיק ברור, אשר יבטיח כי פרויקטים בעלי השפעה משמעותית על האקלים, ייבחנו וסוגיה זו, תהיה בעלת מקום משמעותי, בקבלת ההחלטה בעניינם; נושא תיקצוב החוק - הוא עדיין אינו מתוקצב; יעדי החוק - לא מפורט מתי תקבע הממשלה יעדי ביניים; ומה שאנחנו מכנים 'המקלות בגלגלים של החוק' – מועצה, ועדת מומחים, ומשקלו הרב של משרד האוצר, בתהליך קבלת ההחלטות. לא זאת בלבד, בדיונים עלה כי הממשלה, ובעיקר משרד האוצר, מתנגדת לשינויים שהוצעו על ידי הוועדה והם מנסים "לכרסם" בהתקדמויות שהוצעו בה".
בסיום העמדה של החברה להגנת הטבע, נכתב: "אנו קוראים ליו"ר הוועדה ולחברי הכנסת החברים בה, לשמור על ההתקדמות שהצעת הוועדה הביאה ולפעול להכניס בה, גם את השינויים הנוספים הנדרשים".