תושבי יישובי העוטף פונו מבתיהם, לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. על מנת לשמור על הכלבים של התושבים שפונו לאילת, נפתח בקיבוץ אילות כלבייה - שפתחה ליאור גל ים (38), חברת קיבוץ בוגרת עוקץ ומנהלת פינת החי. היא דואגת לכלבים סביב השעון ונעזרת בילדי הקיבוץ להוציא אותם לטיולים. הכל כמובן בהתנדבות.
גל ים גרה בקיבוץ אילות מזה שש שנים, יחד עם בן זוגה אשל - ובנה. בני הזוג החליטו לפתוח כלבייה לאחר שתושבי קיבוץ נירים התפנו לאילת. כרגע הם מטפלים בארבעה כלבים, אבל מתחילת המלחמה הם טיפלו בעשרות כלבים אחרים, שחלק מהם חזרו לבעלים שלהם, השוהים בעיר הדרומית.
3 צפייה בגלריה
ליאור גל ים וחבר
ליאור גל ים וחבר
ליאור גל ים וחבר
(צילום: ליאור גל ים)
גל ים סיפרה כיצד המיזם החל: "זה התחיל מטלפון שקיבלתי מחברה שהתעסקה עם הפינוי של הקיבוצים. היא אמרה שתושבי קיבוץ נירים צריכים פתרונות לכלבים, מפני שבמלון הודיעו להם שלא מקבלים אותם. הם הודיעו שהם לא מתכוונים לעלות לאוטובוס ולהתפנות בלי הכלבים. הצלחנו תוך כמה שעות לאלתר פיתרון ושיכנו אותם במבנה נטוש. התכוננו לקלוט 15 כלבים, אבל למרבה המזל מצאו פתרונות לחלקם. בערב הבעלים והכלבים הגיעו".
מנהלת הכלבייה הוסיפה: "בסבב הראשון הגיעו שמונה כלבים, בהם הכלבה בל, קולה, צ'יפסי, פולה, קולה וראלף ונוספים". גל ים סיפרה כי "כל אחד מהכלבים עבר משהו אחר. לקח להם זמן להתרגל. אבל המקום הזה איפשר קצת סדר וביטחון. גם אם הם היו בכלוב - הם הרגישו בטוחים. חלקם אחרי כמה ימים יכלו לצאת לאומנה או לדירות באילת או לבעלים במלונות, שהשתכנעו שאפשר לארח אותם".
3 צפייה בגלריה
אנגוס. בין האורחים באילות
אנגוס. בין האורחים באילות
אנגוס. בין האורחים באילות
(צילום: פרטי, באדיבות המצולם)
היום יש לה ארבעה כלבים בכלבייה, כאלה שלא יכולים להיות בסביבת המלון. מי שנותר הם פולה, ראלף, צ'יפסי ובופי. "הרעש במלון רק יוצר להם רעש וסטרס", הסבירה גל ים. "אז הם נשארו אצלנו. חלקם בילו שעות בממ"ד. הייתי שם לקבל את הכלב, להקשיב ולתת פיתרונות. הייתה כלבה אחת שלקח לי חודש עד שיכולתי להתקרב אליה ולהוציא אותה לטיולים. עד אז המשפחה הגיעה להוציא אותה".
בתחילה בני הנוער בקיבוץ עזרו וטיפלו בכלבים וטיילו אותם. עם הזמן הם חזרו ללמוד וכמות המתנדבים פחתה. "אצל חלק מהכלבים, הבעלים שלהם מגיעים לטפל בהם באופן שוטף מאילת. אני כאן כדי לתמוך ולעזור. כלב זה דבר טיפולי. רובם רואים את הכלבים שלהם כבני משפחה. אין שאלה. ההגעה לכאן והטיול עם הכלב מכניסה את הבעלים לסוג של נורמליות".
3 צפייה בגלריה
צ'יפסי. בין האורחים באילות
צ'יפסי. בין האורחים באילות
צ'יפסי. בין האורחים באילות
(צילום: פרטי, באדיבות המצולם)
בנוסף, גל ים עורכת פעילויות גם עם בעלי החיים מפינת החי עבור ילדי המפונים. "ילדים שמתחברים לבעלי חיים - זה תמיד עושה טוב. במיוחד לילדי הקיבוצים שרגילים לטבע. אני שם לקבל ולהכיל", היא אמרה.
ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת, אמר כי "הכלבייה בקיבוץ אילות, כמו יוזמות אחרות שקמו בחבל אילות מאז פרצה המלחמה, היא עוד מענה למגוון הצרכים שהמפונים והמתפנים מבתיהם באו עמו. היוזמות המקומיות האלה מרחיבות את הלב ומעידות כמה הקהילה שלנו מבינה את גודל השעה ופועלת כדי שהאנשים שהגיעו לכאן מאזורי לחימה ירגישו בבית ויקבלו מענה לכל צרכיהם".