תן ניצל ממוות, לאחר שראשו נלכד בקופסת עוגיות מפלסטיק. מי שהציל את התן היה מיכה חנונה, מייסד ארגון בני אדמה, שעוסק בגששות ובמיומנויות חיים קדומות.
(צילום: מיכה חנונה)

"חזרתי ממפגש ביער ישעי באזור בית שמש, שעסק בגששות אחרי בעלי חיים", סיפר חנונה. "ביציאה מהיער ראיתי חיה מוזרה עם ראש מרובע. לאחר כמה שניות הבנתי שמדובר בתן, שהכניס את הראש לקופסת עוגיות וראשו נתקע בתוכה. עצרתי והסתכלתי עליו כמה רגעים ועקבתי אחריו עם הפנס. לרגע עבר לי בראש שככה הוא לא יכול לאכול ולשתות ואולי גם קשה לו לנשום, ורציתי לעזור לו".
בשלב זה התן, שאולי הרגיש כי מישהו נחלץ לעזרתו, הפסיק ללכת. "פתאום הוא החליט להתיישב, כאילו הבין את כוונותי", סיפר חנונה. "התגנבתי אליו בשקט, לא הבנתי עד כמה הוא מסוגל לראות דרך הקופסה ולכן בכל פעם שהוא פנה אליי את ראשו - סינוורתי אותו כדי שלא יבין איפה אני. לא בטוח אם הוא נתן לי להתקרב או שהוא לא הצליח לשמוע אותי בגלל הקופסה".
1 צפייה בגלריה
התן עם הקופסה על ראשו
התן עם הקופסה על ראשו
התן עם הקופסה על ראשו
(צילום: מיכה חנונה)
חנונה הוסיף כי הוא הצליח לשחרר את קופסת הפלסטיק מראשו של התן. "התקרבתי לאט לאט וכשתפסתי את הקופסה הוא התנגד לכמה שניות וקפץ בפאניקה, עד שהצליח לשחרר מראשו את הקופסה. הוא ברח מיד", סיפר המחלץ. "כבר יצא לי לנסות להציל כמה חיות, אבל כאן הוא יכל לברוח והמפגש היה מרגש יותר. הרגשתי שהצלתי אותו וחסכתי ממנו סבל ארוך ומיותר. לאחר מכן הודעתי על המקרה לפקח של רשות הטבע והגנים".
ברשות הטבע והגנים הוסיפו כי יש לשמור על הסביבה ולא להשליך פריטים שעלולים לסכן בעלי חיים. "אין ספק שאנחנו חיים בעידן הפלסטיק. הקלות שבייצור הפלסטיק ומחירו הנמוך, גורמים לאדם המודרני לייצר כמויות אדירות של פלסטיק והוא נעשה זמין ושימושי מאוד", אמרו ברט"ג. "הבית שלנו מלא במוצרי פלסטיק רבים, ביניהם קופסאות וכלים חד פעמיים ורבים ממוצרי המזון נמכרים באריזות פלסטיק. הנה מה שאנחנו לא יודעים: חלק ניכר מהפלסטיק המיוצר אינו ממוחזר, ולאחר השימוש בו - הפלסטיק הופך לפסולת ומגיע למערכות אקולוגיות רבות".
ראית חיה פצועה או במצוקה דווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639* או בצ׳אט