מבזק חדשות טובות
(צילום: ירון ברנר)

מסלולים עתיקים חושפים בימים אלה את העדויות העתיקות ביותר שנמצאו אי פעם – של נעליים. אי אפשר לדעת במדויק מתי אבותינו התהלכו לראשונה עם נעליים, כיוון שהחומרים הראשונים שמהם יוצרו אביזרי הנעלה התכלו מזה זמן רב, אלא שחוקרי עקבות ומאובנים יכולים לעזור לנו לענות על שאלה זו באמצעות אחר עדויות לטביעות רגליים.
מדובר באתגר של ממש, כיוון שישנם מסלולים מעניינים שנחקרו, אם כי לא הכילו טביעות אצבעות – מה שמגדיל את הסיכויים לעדות להנעלה.
4 צפייה בגלריה
העדות העתיקה ביותר לנעליים
העדות העתיקה ביותר לנעליים
העדות העתיקה ביותר לנעליים
(צילום: Charles Helm)
הממצאים, שפורסמו לאחרונה, מצביעים על כך שיש לפחות שלושה אתרים בדרום אפריקה, שייתכן שצעדו בהם בני אדם עם נעליים (על פי בדיקה מדוקדקת של סוגים שונים של סוליות), לפני 130 אלף שנה בערך. ולמרות שהראיות אינן חד משמעיות, החוקרים שעומדים מאחורי הפרסום - נרגשים מאוד.
ונשארים בגזרת המאובנים – אבל עם טוויסט בעלילה. מאובנים אנושיים ריחפו בחלל, לאחר שטסו בחללית בתוך כיס של מיליארדר.
חברת וירג'ין גלקטיק של המיליארדר ריצ'רד ברנסון מוציאה טיסות תיירות לחלל, ובאחת המשימות האחרונות שלה נשאה את שרידי המאובנים שנחקרו ונשמרו באוניברסיטה ביוהנסבורג, דרום אפריקה. שם בירכו על המהלך: "מדובר במחווה גדולה והיסטורית למדע".
4 צפייה בגלריה
מחזיקים את חלקי המאובנים שטסו לחלל
מחזיקים את חלקי המאובנים שטסו לחלל
מחזיקים את חלקי משרידי המאובנים שטסו לחלל
(צילום: Wits University)
מדובר בעצם בריח בת 2 מיליון שנה, ועצם אגודל בת 300 אלף שנה. המאובנים הללו נבחרו להיות הראשונים לצאת למסע המיוחד. החוקר שהעביר אותם לחברת התיירות אמר בהתרגשות: "אני מתאר לעצמי שהם לא יכלו לחלום אפילו על מסע כה מדהים, כשגרירים של כל אבות המין האנושי, לחלל".
ולקראת סיום, קבלו שיא ביזארי, אבל חמוד במיוחד: מה קורה כשתוכי שובר שיא גינס על קורקינט?
4 צפייה בגלריה
הקקדו המהיר
הקקדו המהיר
הקקדו המהיר
(צילום: ספר השיאים של גינס)
קקדו בן 7 זכה לאחרונה בתואר התוכי המהיר ביותר על גלגלים, לאחר ששבר את השיא כשרכב על הקורקינט שלו. צ'יקו הכוכב מגיע מבולגריה, שם הוא רכב 5 מטרים בפחות מ-17 שניות, אלא שכדי לחגוג את התואר היוקרתי ולהשוויץ בו, הוא התראיין בתוכנית טלוויזיה איטלקית – שם הוא שבר את השיא של עצמו ועשה זאת בפחות מ-15 שניות.
המגדל והמאלף של צ'יקו מטפל בו עוד כשהיה בן 3 חודשים בלבד, והוא מספר שכבר מגיל קטן הראה כישרון גדול לביצועים שכאלה.
רגע לפני שנפרדים ממבזק החדשות הטובות האחרון לשנת תשפ"ג, ברכות ל"חדשות טובות" ובשמו הלועזי איבקווה גוד ניוז סימגינקם, שחקן כדורגל ניגרי שהצטרף העונה לשורותיה של הפועל רמת גן, וכבש השבוע את שער הבכורה שלו במשחק מול מכבי יפו בליגה הלאומית.
4 צפייה בגלריה
איבקווה גוד ניוז סימגינקם מהפועל רמת גן
איבקווה גוד ניוז סימגינקם מהפועל רמת גן
איבקווה גוד ניוז סימגינקם מהפועל רמת גן
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי