מבזק חדשות טובות
(צילום: סטס קופולו)


נפתח את מבזק החדשות הטובות עם הפינה שלנו - מה זה הדבר הזה? ובכן, מה זה הדבר הירוק הזה שנראה כמו דשא, אבל מרגיש כמו שלג וצבוע בצבע ירוק?
בסרטון שפורסם לאחרונה ברשת, נראים שני צעירים הולכים בשדה של טחב לא מוסבר, שרך כמו כרית – ולראייה – הם ניסו לקפוץ לתוכו ונהנו מנחיתה רכה וקלילה.
3 צפייה בגלריה
"שלג ירוק"
"שלג ירוק"
"שלג ירוק"
(צילום: sander_torslett)
מדובר בסוג של צמח רך בשם דוסוניה (Dawsonia) שנמצא בניו זילנד ובאוסטרליה ומגיע לגבהים מרשימים של כ-50 ס"מ, בזכות העברת נוזלים בגבעולים שלו שיוצרים צפיפות, עמידות ולחות. הייחודיות הזאת מקנה לו את הרכות במפגש עמו, וגם את הקטיפתיות. מה שהופך את המפגש עם הצמח לחוויה בלתי שגרתית.
ועכשיו, תגידו מזל טוב, כי כוכב חדש נולד! אסטרונומים גילו לאחרונה את אחד מכוכבי הלכת הצעירים ביותר שנמצאו אי פעם.
מדובר בגילוי מרגש במיוחד עבור צוות המדענים הבינלאומי, כיוון שהוא נוצר בין אלפי כוכבי לכת אחרים, אבל ניתן לצפות בו ישירות באמצעות טלסקופ.
3 צפייה בגלריה
כוכב חדש
כוכב חדש
כוכב חדש
(צילום: Subaru Telescope and Gaidos, et al. (2021))
החוקרים הצליחו לנתח ממה הוא מורכב, כיצד הוא נוצר וגם ללמוד על הסביבה שלו. הוא עדיין צעיר, והחוקרים מספרים כי הוא פולט חום עוד מהאנרגיה שהשתחררה במהלך היווצרותו, חום שאפשר להשוות ללבה שמתפרצת מהר געש. אם שאלתם כמה צעיר, אז מדובר במספר בודד של מיליוני שנים. ממש עוד כל החיים לפניו.
הפתרון לבעיית חתולי הרחוב? טוב, באיסטנבול. העיר שבטורקיה נחשבת לבירת החתולים העולמית, שם החיות על ארבע מסתובבות חופשי כבעלות הבית ומספרם משערים, עומד היום על 125 אלף.
כעת, על מנת לשפר את תנאי החיים של חתולי הרחוב שלה, מתנדבים מרחבי העיר בונים עבורם בתים משוכללים. מה הם ימצאו שם? מזון, צעצועים שנתרמו, כריות וקורת גג בטוחה לפני שמזג האוויר הופך לקשה בחורף.
3 צפייה בגלריה
חתולים באיסטנבול
חתולים באיסטנבול
חתולים באיסטנבול
(צילום: Transitions magazine)
ממש מקלט לחתולים, שאם יתמזל מזלם עוד יותר – גם ימצאו משפחה חדשה ויעברו מבית מלון אחד לבית מלון אחר.