מבזק חדשות טובות 199
(צילום: ירון ברנר)

כמעט בכל בית יש חיית מחמד. כלב, חתול, תוכי, אפילו איגואנות או נחשים למי שאוהב להתפרע. עכשיו שימו לב לאלחנדרו, שחיית המחמד שלו "קצת" יותר גדולה מהכלב הממוצע, ואפילו יוצאת להשתכשך בביצה כשחם לה. הכירו את ישו - קיימן, הנמצא בתת-משפחה של תנינאים ממשפחת האליגטוריים - שהפך לוויראלי אחרי שהקשר הלא סביר שלו עם אלחנדרו נחשף ברשתות החברתיות.
אלחנדרו עובד כמדריך טיולים באמזונס, ועם הזמן נוצרה בין השניים ידידות אמיצה. הוא מאכיל את הייצור באורך ארבעת המטרים, מלטף אותו, משחק איתו, ונכון להיום מדובר בחדשות טובות כי אלחנדרו עדיין בחיים. בכל מקרה נוותר על ה"אל תנסו את זה בבית".
3 צפייה בגלריה
צמד חמד באמזונס
צמד חמד באמזונס
צמד חמד באמזונס
(צילום: רויטרס)
ועכשיו למאדים, כי רק בשבוע שעבר סיפרנו לכם על ההישג המרשים של רכב החלל של NASA בכוכב הלכת האדום, והנה כבר תוצאות ראשונות ומדהימות! דגימות הסלע הראשונות שביצע רכב החלל מגלות כי הדוגמיות הללו נחשפו ממושכות למים, מה שמוכיח כי האזור היה מוצף במשך תקופה ארוכה מאוד.
מה הצביע על כך? גרגירי המלח שנשארו גם לאחר הייבוש של השטח. בהודעה חגיגית שנשלחה לעיתונות, בנאס"א הודיעו כי הסלעים האלה חושפים סביבה אפשרית למגורים. ולטענתם מדובר ב"עניין גדול".
3 צפייה בגלריה
המקום שרכב החלל חוקר
המקום שרכב החלל חוקר
המקום שרכב החלל חוקר
(צילום: מתוך עמוד הטוויטר של NASA's Perseverance Mars Rover)
כעת, הדגימות ההיסטוריות שמורות בתוך רכב החלל כחלק ממאמץ בינלאומי להחזיר אותן לכדור הארץ עד 2031.
ונסיים עם דובוני מים, בעל חיים זעיר שניתן לראות אותו רק באמצעות מיקרוסקופ. מדובר בבעל חיים בגודל של מילימטר, מה שהופך אותו לאחד מבעלי החיים הקטנים ביותר על כדור הארץ.
לאחרונה, מדענים ניתחו את התנועה של הדובונים האלה ומה שהם גילו הפתיע אותם מאוד – מסתבר שהתנועות שלהם דומות מאוד לתנועות חרקים שגדולים מהם פי חצי מיליון! מה שכנראה מעיד על כך שהם חולקים אב קדמון משותף.
3 צפייה בגלריה
דובון מים מהלך
דובון מים מהלך
דובון מים מהלך
(צילום: מתוך המחקר)
צורת ההליכה שלהם נבדקה לראשונה במחקר הזה, אחרי שכבר בדקו אם הם יכולים לשרוד טמפרטורות גבוהות או אפילו לשהות בחלל! בקיצור במקום לגדל אליגטור, לכו על דובון מים, עדיף.
עד כאן המבזק ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות