הצלה ושחרור של שועלה בערבה
(צילום: באדיבות אורן פריטל, רשות הטבע והגנים)

תושב המושב עין תמר שבערבה זיהה ביום חמישי האחרון נקבת שועל שנקלעה למצוקה כאשר ראשה נתקע בתוך גדר המושב בלי יכולת לזוז.
האיש קרא לעזרה, והצליח לחלץ אותה מהגדר בזכות סיוע שהגיע. במקביל, הוא הזעיק את פקח רשות הטבע והגנים באזור, אורן פריטל. עם הגעתו לאזור, העביר פקח הרשות את נקבת השועל להמשך טיפול אצל ענת פרידמן, וטרינרית הפועלת באזור.
3 צפייה בגלריה
השועלה כשהיא כלועה בגדר לפני השחרור
השועלה כשהיא כלועה בגדר לפני השחרור
השועלה כשהיא כלועה בגדר לפני השחרור
(צילום: באדיבות רשות הטבע והגנים)
הווטרינרית ערכה לשועלה בדיקה מקיפה ונתנה לה טיפול ראשוני לרבות עירוי נוזלים. השועלה הושארה להשגחה ללילה אצל הווטרינרית על מנת לעקוב אחר מצבה ולבחון אפשרות לשחררה חזרה לטבע. ביום שישי, לאחר שהתאוששה ונראה שמצבה טוב, שוחררה בחזרה לטבע באזור שבו נמצאה.
3 צפייה בגלריה
טיפול של השועלה
טיפול של השועלה
טיפול בשועלה
(צילום: רשות הטבע והגנים)
3 צפייה בגלריה
שחרור של השועלה לטבע
שחרור של השועלה לטבע
שחרור של השועלה לטבע
(צילום: אורן פריטל רשות הטבע והגנים)
ברשות הטבע והגנים מודים על האזרחות הטובה שגילה תושב האזור ומבקשים מהציבור הרחב לדווח להם באמצעות מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו *3639, על כל חיה במצוקה או פגועה על מנת שניתן יהיה לנסות להצילה.
לפני כשבועיים היה מקרה הצלה דומה, כאשר אדם שרכב על אופניו לעבודה ליד נחל הירקון הבחין במקרה בזרון הסוף, עוף דורס, כשהוא לכוד מעל המים. הוא דיווח על המקרה למוקד רשות הטבע והגנים, והציל בכך את חייו של העוף. יעל שדה, מתנדבת חיבולנס של רשות הטבע והגנים הגיעה למקום. לאחר חיפוש של שעה, היא מצאה את הזרון כשהוא לכוד מעל המים, באזור שאין גישה רגלית אליו, וחילצה אותו דרך המים.