(צילום: נוויל האריס)


האם הקבר של קלאופטרה, מלכת מצרים העתיקה שמתה בשנת 30 לפני הספירה, בדרך להתגלות? מנהרה חצובה בסלע, בגובה של שישה מטרים, שנחשבת על פי חוקרים ל"נס גיאומטרי", התגלתה 13 מטרים מתחת למקדש עתיק, שעשוי להוביל לאתר הקבורה האבוד של פרעה האחרון של מצרים.
הארכיאולוגים, שעובדים באתר, טוענים שיש סיכוי טוב שהמנהרה הזאת מובילה לקבר של קלאופטרה, אחת הנשים המוכרות ביותר מאז ומעולם. אם אכן מדובר בקבר שלה, מדענים טוענים כי זו תהיה התגלית החשובה ביותר של המאה ה-21.
3 צפייה בגלריה
אליזבת טיילור כקלאופטרה
אליזבת טיילור כקלאופטרה
אליזבת טיילור כקלאופטרה
(צילום: AP)
קלאפוטרה, האחרונה בשושלת תלמי המוקדונית ששלטה במצרים במשך קרוב ל-300 שנים, הייתה מאהבת של יוליוס קיסר, ובת זוג ומאהבת של מרקוס אנטוניוס. היא שלטה משנת 51 לפני הספירה עד שנת 30 לפני הספירה, אז התאבדה ביחד עם מרקוס אנטוניוס.
ומהעבר הרחוק של מצרים להווה בארצות הברית. שירות הפארקים הלאומי בארצות הברית הזהיר השבוע מטיילים להפסיק וללקק קרפדות.
חוקרים הסבירו כי קרפדת מדבר סונורה, הנקראת גם קרפדה פסיכדלית, היא בעלת ארס מסוכן שתפקידו להרוג טורפים, ולשמור על הקרפדה בחיים.
אלא שאנשים החלו ללקק את הקרפדה כיוון שהרעלן הזה, בכמויות קטנות, גורם לאופוריה והזיות, כך על פי ה"ניו יורק טיימס". כמובן שמדובר בסם לא חוקי, המופרש דרך עור הקרפדה והוא מסוכן מאוד.
3 צפייה בגלריה
הקרפדה שאסור ללקק
הקרפדה שאסור ללקק
הקרפדה שאסור ללקק
(צילום: גן החיות באוקלנד)
החומר עלול לגרום לאנשים לחלות או אפילו לגרום לשיתוק. כל זאת מהסיבה הברורה - והיא שמירה על חיי הקרפדה בטבע. אז כמו שלא כדאי לאכול ביער או במדבר פטריות, "אנא הימנעו מליקוק קרפדות", כתבו בפייסבוק אנשי שמורת הפארקים. אם תעשו כך, תספקו חדשות טובות גם לכם וגם לבעל החיים הזה, שבקליפורניה מסווג כעת בסכנת הכחדה.
ולסיום: מאמץ דיפלומטי אדיר ונדיר הביא וטרינרים סיניים לטייוואן - הכול כדי לסייע בהחלמה של פנדה חולה.
3 צפייה בגלריה
הפנדה החולה והווטרינרים
הפנדה החולה והווטרינרים
הפנדה החולה והווטרינרים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
אם יש משהו שהסינים כנראה לא יכולים לעמוד בו, זו פנדה שלא מרגישה טוב. עד כדי כך ששלחו אנשי רפואה למדינה שאיתה אין להם יחסים דיפלומטים או הכרה.
הפנדה הענקית, ששמה טואן טואן, זוכה בימים אלה לטיפול מסור של הצוות, שיישאר שם זמן מה כדי לספק לה את כל צרכיה, בהתמודדות שלה עם מחלת הסרטן.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי