לאחר שמוקדם יותר החודש אמר אילון מאסק כי אם "קמלה האריס תיבחר לנשיאות - לא נגיע למאדים", ממשיך המיליארדר להתבטא נגד מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. בציוץ ארוך, שפרסם הלילה (ב') ברשת X, כתב מאסק: "בעוד שיש לי הרבה דאגות לגבי משטר פוטנציאלי של קמלה, החשש המוחלט שלי הוא שהביורוקרטיה - שמחניקה את אמריקה למוות - תגדל תחת ממשלה של המפלגה הדמוקרטית. זה יהרוס את תוכנית מאדים ויביא לאובדן האנושות".
2 צפייה בגלריה
מאסק והאריס
מאסק והאריס
מאסק והאריס
(צילום: רויטרס, AP)
בתחילת הציוץ כתב מאסק כי SpaceX מתכוונת לשגר בעוד כשנתיים בין שלוש לחמש ספינות חלל בלתי מאוישות, שאמורות לנחות על אדמת מאדים. "אם כולן ינחתו בהצלחה, אז ייפתחו אפשרויות למשימות מאוישות תוך ארבע שנים. אם נצטרך להתמודד עם אתגרים, אז המשימות המאוישות יידחו בעוד שנתיים", הוא כתב.
הוא הסביר כי יש חלון הזדמנויות לשגר חלליות למאדים כל שנתיים - אז כדור הארץ נמצא במרחק הקרוב ביותר לכוכב הלכת האדום. "אפשר לטוס מכדור הארץ למאדים רק כל שנתיים, כאשר כוכבי הלכת מיושרים", הוא כתב. "זה מגביר את הקושי במשימה, אבל גם מגן על מאדים מפני רבים מהאירועים הקטסטרופליים".
הניסוי ה-3 ביוני
(צילום: SpaceX)

מאסק הוסיף לגבי החזון שלו לגבי שיגור בני אדם למאדים. "לא משנה מה יקרה עם הצלחת הנחיתה, SpaceX תגדיל את מספר החלליות שטסות למאדים בצורה אקספוננציאלית עם כל הזדמנות לשיגור", הוא כתב. "אנו רוצים לאפשר לכל מי שמעוניין לטוס למאדים! זאת אומרת, אתה או המשפחה שלך או החברים – כל אחד שחולם על הרפתקה גדולה".
הוא לא הסתיר את התלהבותו מפני התוכנית השאפתנית שלו: "בסופו של דבר, יהיו אלפי ספינות חלל שיטוסו למאדים וזה יהיה מחזה נהדר לראות! אתה יכול לדמיין? וואו".
בסיום הציוץ הוא הביע דאגה מבחירתה של האריס לנשיאה. לדבריו, הבירוקרטיה בארצות הברית תכביד על הפרויקטים הגדולים תחת שלטון של המפלגה הדמוקרטית.
2 צפייה בגלריה
ספינת החלל שתי שניות לאחר השיגור
ספינת החלל שתי שניות לאחר השיגור
ספינת החלל שתי שניות לאחר השיגור
(צילום: SpaceX/AFP)
מאסק מקדם בחודשים האחרונים את קמפיין החזרתו של דונלד טראמפ לבית הלבן ברשת X. לפני כמה שבועות הודיע טראמפ כי אם ייבחר שוב, ​​הוא יקים "ועדת התייעלות ממשלתית", רעיון שמאסק הציע לו ומיד אחר כך מיהר להתנדב לעמוד בראש הוועדה. טראמפ כמובן לא סיפק פרטים, אבל אמר שוועדה כזו "תקצץ בהוצאות מיותרות" ותבטל "באופן מסיבי רגולציות".
הדבר ייתן למאסק קו ישיר לקבלת החלטות משמעותיות מאוד, תוך ניגוד אינטרסים ברור. החברות SpaceX ו-Neuralink של מאסק מנהלות עסקים עם סוכנויות ממשלתיות רבות, ועומדות תחת רגולציות שהוא עצמו יוכל לבטל.