בחודש אפריל האחרון רבים זעמו לאחר שהתברר כי חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה הגישו הצעת חוק לפיה בעלי כלבים יאלצו לשלם 3,500 שקלים בשנה אגרה על גידול כלב ו-7,000 שקלים על כל כלב נוסף. אך לחברי הכנסת לא הייתה כלל כוונה להעביר את החוק - לא אז וגם לא כעת עם חזרת המפלגות החרדיות לקואליציה.
1 צפייה בגלריה
כלב כלבים מטיילים
כלב כלבים מטיילים
כלבים בטיול
(צילום: shutterstock)
מבדיקת ynet עולה כי לחברי הכנסת אין כל כוונה להגיש את הצעת החוק שוב בכנסת הנוכחית. כלומר, כשהיא הוגשה בכנסת הקודמת הם לא התכוונו ברצינות לכך שהצעת החוק תעבור, אלא רק רצו "ללעוג" למס על מוצרי פלסטיק חד פעמיים, שהשפיע רבות על המגזר החרדי, אותו מייצגים חברי הכנסת גפני ומקלב. אתמול (יום א') שר האוצר בצלאל סמוטריץ הורה לבטל את מס זה, יחד עם המס על המשקאות הממותקים.
בהצעת החוק שהוגשה בכנסת הקודמת נכתב בין השאר כי: "החוק המוצע נועד להטיל אגרה סביבתית על מחזיקי כלבים. אגרה סביבתית זו תשקף את הנזקים והמחירים הסביבתיים הגדולים הנגרמים כתוצאה מגידול כלבים, ואשר פוגעים באיזון האקולוגי העדין שמסביבנו. הצעה זו עולה בקנה אחד עם עיקרון היסוד של דיני הסביבה, עיקרון 'המזהם משלם'". עוד נכתב: "שמירה על איכות הסביבה והתמודדות עם משבר האקלים העולמי נמצאים בלב הדיון הציבורי בארץ ובעולם בשנים האחרונות. בתקופה האחרונה קודמו מספר מהלכים מרחיקי לכת על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי אשר התמקדו בשכבות החלשות של החברה בישראל. בראש מהלכים אלו נמצא מיסוי הכלים החד פעמיים, אשר פגע קשות באוכלוסיות מוחלשות ובמיוחד בחברה החרדית".
אגב, גם בליכוד אמרו כי הצעת חוק שתכביד על בעלי הכלבים לא תעבור. בריאיון ל-ynet radio בשבוע שעבר, אמרה טל גלבוע - שהייתה יועצת לראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני בעלי חיים - כי חוק כזה לא יעבור בתקופת ממשלת נתניהו.