השרה להגנת הסביבה מבקשת למנות את אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון, ליושב ראש מליאת רשות הטבע והגנים. היום (ד') אושר המינוי בוועדה לבדיקת מינויים. המינוי יובא בקרוב לאישור הממשלה.
לנויבואר (52), נשוי ואב לשמונה המתגורר בנווה דניאל, אין כל רקע או קשר לסביבה, אך כיום הוא משמש כחבר המליאה של רשות הטבע והגנים, יחד עם חברים נוספים, כולם נציגי משרדי ממשלה או בעלי מקצוע בתחום הסביבה וההגנה על בעלי חיים. ככל הידוע לנויבואר אין השכלה אקדמית. ראש המטה של סילמן, אידית דוריאן, נשאל על כך, ואמרה: "המינוי שלו אושר על ידי הוועדה לבדיקת מינויים".
2 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
השרה עידית סילמן
(צילום: יואב דודקביץ)
כבר כמה שנים שאין למליאה יושב ראש, ובשנת 2022 השרה הקודמת תמר זנדברג ניסתה למנות את השר לשעבר, יוסי ביילין, שעמד בראשות מרצ.
ביילין הוא בעל תואר דוקטור למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, אך המינוי שלו לא צלח - בשל התנגדות ראש הממשלה דאז נפתלי בנט ושרים נוספים, זאת למרות שביילין שינה את תדמיתה של מרצ למפלגה ירוקה.
לנויבואר אין כל זיקה סביבתית. למעשה, בנובמבר 2022 התגאה בכך שרשת קמעונאית מסוימת מגיעה לגוש עציון. הרשת הזו היא ספק מוצרי פלסטיק ומוצרים זולים אחרים, שמעודדים צריכה חד פעמית של חפצים ולמעשה פוגעים בסביבה.
2 צפייה בגלריה
   אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה  לפיתוח גוש עציון
   אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה  לפיתוח גוש עציון
אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון
(צילום: יח"צ)
כמנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון הוא מתעסק בעיקר בתחום הנדל"ן והעסקים, מרחק גדול משמירה על הסביבה והטבע. "לגוף מקצועי כמו רשות הטבע והגנים צריך מישהו עם זיקה לתחום", אמר גורם במליאה. "צריך שיהיה ליושב הראש איזשהי נגיעה והבנה ניהולית בתחום המקצועי".
השרה סילמן אמרה: "אני מברכת על אישור המינוי של מר אהרוני נויבואר לתפקיד יו״ר רט״ג. אני מאמינה שאהרוני הוא האדם הנכון בשעה מאתגרת זו של רט"ג, ויוכל לרתום את ניסיונו העשיר לטובת המטרה. הוא מחוייב לשמירה והגנה על הטבע והמורשת של עם ישראל בארצו".