מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)

קקדו הוא תוכי רועש במיוחד, אבל למרות זאת הוא בעל אינטליגנציה גבוהה. מדענים חקרו ותיעדו את היכולת יוצאת הדופן שלו להשתמש בכלים מורכבים על ידי שינון משחק הגולף. הרי שימוש ביותר מכלי אחד בו-זמנית, היה חלק מרכזי בהתפתחות האנושות, אבל זו מיומנות שרק לעיתים נדירות נצפתה בבעלי חיים אחרים.
וטרינרים מאוניברסיטה בווינה תכננו ניסוי שנקרא "משימת מועדון הגולף", שדורשת להכניס כדור לתוך קופסה ולאחר מכן, להכניס מקל לתוך החור - ולהוציא החוצה את הכדור - כדי לקבל את הפרס.
מתוך 11 תוכי קקדו, חמישה הצליחו במשימה, וגם הצליחו להפחית מהזמן - ברגע שהבינו איך המנגון עובד. לדברי החוקרים, הדבר מעניין כי גם ילדים קטנים לפעמים מתקשים להמציא פתרונות חדשים למשימות כאלה.
3 צפייה בגלריה
הקקדו המנגן
הקקדו המנגן
הקקדו המנגן
(צילום: מעבדת גולפין)
ועכשיו לגילוי שנחשב על ידי מדענים ל"יצירה הפרהיסטורית החשובה ביותר מזה 100 שנים". תוף בן כ-5,000 שנה נמצא קבור ביחד עם שלדי שלושה ילדים מכורבלים, במעין אתר קבורה עתיק בבריטניה.
בשבוע הבא האתר ייחשף לראשונה בפני קהל, שש שנים לאחר הגילוי שלו - במעמד חגיגי ומרגש. זהו תוף, שלא שימש, כך משערים – ככלי נגינה. מדובר ככל הנראה ביצירת אומנות מפוסלת, אולי קמע, אולי אפילו צעצוע לילדים.
3 צפייה בגלריה
התופים העתיקים
התופים העתיקים
התוף העתיק
(צילום: The Trustees of the British Museum)
החוקרים אמרו כי מדובר בממצא נדיר, כיוון שלפני אלפי שנים באנגליה לא נהגו לקבור גופות, אלא לשרוף אותן, וגם - מכיוון שמדובר באחד החפצים המעוטרים ביותר בתקופה ההיא בבריטניה ובאירלנד. הגילופים המיוחדים מעידים על קשרים ממושכים עם קהילות רחוקות גיאוגרפית אחת מהשנייה – וזה לא פחות מאשר שפה. "חיכינו יותר מ-100 שנה שאובייקט כזה יתגלה בפנינו – ואז זה קרה", אמרו במוזיאון הבריטי.
ולסיום, תגידו ברוך הבא לעולם לשֶׁנַּבּוּב המתוק הזה – ומזל טוב לגן החיות של צ'סטר, באנגליה, שחוגג את הולדת השנבוב הראשון שלו ב-90 שנותיו.
אז מי הוא השֶׁנַּבּוּב? מדובר במין יונק ממוצא אפריקני, שנחשב למאובן חי. כלומר, הוא כמעט ולא השתנה מאז התקופות הקדומות ביותר שלו.
3 צפייה בגלריה
השנבוב ואמו
השנבוב ואמו
השנבוב ואמו
(צילום: CHESTER ZOO)
השנבוב דומה קצת לחזיר, אבל הוא ממש לא חזיר – ופירוש השם שלו בעברית הוא הלחמה של שתי מילים: שן + נבוב, מכיוון שהשיניים שלו חלולות. אז למרות העור המקומט וחוסר השיער, מדובר בגור בריא ואלו חדשות נפלאות. הוא אפילו קיבל את השם דובי – על שם הדמות מהארי פוטר, בגלל האוזניים שלו.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי