מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)


גולגולת באורך של יותר משני מטרים התגלתה לאחרונה במדינת נבאדה בארצות הברית. מדובר בגולגולת של איכתיוזאורוס, זוחל קדום ימי ענק שחי לפני כ-200 מיליון שנה.
מדובר במאובן שמייצג את קבוצת הזוחלים הענקיים הראשונים שאי פעם היו בכדור הארץ, והוא שופך אור חדש וחשוב על הצמיחה המהירה של הזוחלים הימיים באוקיינוסים הקדומים, שאז היו מלאים בבעלי חיים ענקיים - מה שהפך עם ההיסטוריה למה שאנחנו מכירים היום בתור לווייתנים.
כמו שהטירקס והסופרזאורוס שלטו ביבשה, האיכתיוזאורים שלטו במעמקים, והגיעו לגדלים של ראשתן גדול-ראש, הגדול שבלווייתני השיניים. המפלצת הקדומה הזאת, משערים החוקרים, הגיעה ליותר מ-17 מטרים.
3 צפייה בגלריה
חוקרת והגולגולות הענקית
חוקרת והגולגולות הענקית
חוקרת והגולגולות הענקית
(צילום: ד"ר מרטין סנדר)
ואם תרצו לראותה מקרוב, היא מחכה לכם במוזיאון הטבע של לוס אנג'לס.
ועכשיו, למחקר הבא: מדענים כבר בדקו ומצאו שהוספת חתול למשפחה יכולה לעזור בהורדת מתח וחרדה לילדים עם אוטיזם, כעת - מחקר חדש עקב אחרי חתולים ומשפחות במשך 18 שבועות והראה שהצטרפות החבר הפרוותי למשפחה, מסייע גם לחתולים עצמם.
כן, חתולים התגלו כפחות לחוצים וחרדתיים במשפחות עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי, והתאקלמו טוב יותר. לפיכך, הממצאים מדגישים את היתרונות ההדדיים באינטראקציה מהסוג הזה.
3 צפייה בגלריה
חתול
חתול
חתול
(צילום: shutterstock)
לסיום - שיא גינס. שני אחים שברו שיא לאחר שטיפסו 100 מדרגות מחוץ לקתדרלה בספרד, כשהאחד על ראשו של האחר. מדובר באחים שהם אקרובטיים מווייטנאם, בשנות השלושים לחייהם, ששברו את השיא אחרי שמארגני האירוע התבקשו לבנות עבורם 10 מדרגות נוספות, כיוון שבכניסה לקתדרלה היו רק 90 מדרגות.
3 צפייה בגלריה
ראש לראש. האחים האקרובטים
ראש לראש. האחים האקרובטים
ראש לראש. האחים האקרובטים
(צילום: NVCC )
מה הסוד? חוץ מכישרון וניסיון של שנים - נשימה מסודרת, קצב ברגליים ומהירות מתונה, שהביאו אותם להישג תוך 53 שניות בלבד.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי