להקת חסידות ראשונה לעונה נחתה באגמון החולה
(עינבר שלומית רובין, אגמון החולה-קק"ל)

הציפורים שמגיעות לישראל בנדידת הסתיו מתחילות להופיע, אתמול נצפתה לראשונה להקה של חסידות לבנות באגמון החולה-קק"ל. כ-300 חסידות נחתו בשעות אחר הצהריים באגמון, ומיהרו להצטנן במי ההשקיה בשדות.
בכל שנה חולפות כ-600 אלף חסידות בישראל בחודשי הסתיו, בחזרה מאזורי הקינון באירופה ובמרכז אסיה בדרכן לאפריקה - שם הן שוהות בחודשי החורף.
1 צפייה בגלריה
להקת חסידות ראשונה לעונה באגמון החולה
להקת חסידות ראשונה לעונה באגמון החולה
להקת חסידות ראשונה לעונה באגמון החולה
(צילום: עינבר שלומית רובין, אגמון החולה-קק"ל)
עינבר שלומית רובין, מנהלת השטח וההדרכה באגמון סיפרה כי "למעלה מחצי מיליון חסידות צפויות לנדוד בשבועות הקרובים, לאחר שסיימו את עונת הקינון באירופה. בלהקה אפשר להבחין בחסידות בצבע חום. מדובר בצעירים שבקעו באביב האחרון וכבר עושים את המסע הארוך לאפריקה״.
החסידות הן ידידות לחקלאים - הן ניזונות מהמכרסמים ומהחרקים שמזיקים ליבולים.
החסידות הן גדולות, ובעלות צוואר ורגליים ארוכות. אורך הגוף של החסידה הלבנה הוא כ-100 ס"מ, מוטת הכנפיים עד 180 ס"מ, והמשקל הוא בין 2.5-4.5 ק"ג.
עם הגעת הציפורים שנודדות לישראל מאירופה, עולה גם החשש להתפרצות מחודשת של שפעת העופות. זאת לאחר שתועדו מקרים של המחלה באירופה. במשרד החקלאות הודיעו השבוע כי השירותים הווטרינריים של המשרד עוקבים אחר הדיווחים, ונמצאים בכוננות לכל מקרה בו המחלה תגיע לישראל.
"משרד החקלאות בשיתוף משרדי הבריאות, הגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים נמצאים בקשר לטובת תכנון, היערכות לבדיקות ולניטור לקראת עונת הנדידה הקרובה. על פי הדיווחים שהתקבלו עד כה, בכל המקרים מעורב נגיף שפעת עופות מזן H5N1, בדומה לזן שהגיע לישראל בעונת הנדידה הקודמת", נכתב בהודעה ששלחו במשרד.