בשיתוף המוסדות המציגים

(צילום: אורי דוידוביץ')


בשנים האחרונות קיים מחסור שהולך וגדל לרואי חשבון, דבר המייצר ביקוש רב בחברות המובילות במשק ובמשרדי רואי החשבון. הכירו את לימודי התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות (ראיית חשבון) בקריה האקדמית אונו.
פרופ' ירון זליכה, ראש ההתמחות בחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו, סיפר על התואר: "בית הספר לחשבונאות כלכלה וניהול כספים, מאפשר רישום מתחילת הלימודים לאחד משני מסלולים מקבילים. בתום שנה ראשונה גם אפשר להחליף בין המסלולים".
פרופ' זליכה פירט: "המסלול הראשון הוא מסלול ראיית החשבון הקלאסי שבסיומו רישיון רואה חשבון. המסלול השני הוא מסלול של התמחות בכלכלה וניהול כספים, זה מסלול ייעודי לכלכלה עסקית.
הוא הוסיף כי "התואר בחשבונאות בקריה האקדמית אונו, הוא אחד התארים הכי מבוקשים שיש במדינה על כל בוגר אחד יש לפחות שתי משרות. במקומות הכי מבוקשים, בבנקים, בחברות הגדולות, רוב מנהלי הכספים והמנכ"לים הם רואי חשבון".
פרופ' זליכה דיבר על כך שרואי חשבון מגיעים לתפקידי מפתח במשק הישראלי. "אין עסקה גדולה במשק אם זה מיזוג או רכישה או איזשהו תכנון של פרויקט מורכב שרואי חשבון לא עומדים מאחוריו", הוא אמר. "ראשית, לא צריך בכלל מתמטיקה, מה שצריך זה חשיבה יצירתית, רצון לעשות שינויים, רצון להוביל עסקאות, רצון להוביל חברות, ליזום, להגשים, לממש והדבר הכי חשוב - מי שלומד חשבונאות יוביל את המשק הישראלי". פרופ' זליכה הדגיש כי "הסטודנטים מקבלים כלים לחשיבה ולניתוח עסקיים אסטרטגיים".
פרופ' זליכה הוסיף כי המקצוע שמאפשר הכי הרבה גיוון במשק הישראלי הוא מקצוע ראיית החשבון. "אין, דבר כלכלי, עיסקי במדינה, שאין מאחוריו רואה חשבון", הוא אמר. "היום יש מתכונת חדשה וקלה בהרבה ללימודי חשבונאות. מתכונת של 3.5 שנים בלבד, במקום המתכונת שהייתה בעבר של 4 שנים".
ראש ההתמחות בחשבונאות, כלכלה וניהול כספים הוסיף כי זה המקצוע היחיד "שמאפשר ורסטיליות מלאה בין מגוון של תפקידים ניהוליים, ובין מגוון של ענפים. פה אתה מקבל כלים ניהוליים לנהל איזה עסק שעולה בדעתך, כולל להקים עסק".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
פרופ' זליכה אמר עוד כי "התואר החדש במנהל עסקים בהתמחות בכלכלה וניהול כספים משלב שני עולמות תוכן, את עולם ניהול העסקים עם עולם הכלכלה, כדי להפיק ממנו את מה שאנחנו הכלכלנים קוראים כלכלה עסקית. התוצאה שהבוגרים שלנו, מוכשרים לקבל שורה של כלים מאוד חשובים. איך לנהל רכש, רכש זה מקצוע, איך לתמחר מוצרים ושירותים, איך לבנות קרנות השקעה, איך לנהל פרויקטים של BOT ו-PPT , שורה ארוכה של תחומים של כלכלה עסקית שלא לומדים בשום מקום.
הבוגרים מקבלים ארבע תעודות יוקרתיות. פרופ' זליכה: "ראשית, תעודת ההתמחות בכלכלה וניהול כספים, התמחות בכלכלה עסקית ראשונה מסוגה בישראל. שנית, תעודת מומחה בתמחור וברכש. שלישית, תעודה של מומחה במיסים. והתעודה הרביעית, זה תעודה של חשב שכר, מטעם לשכת רואי החשבון בישראל. ארבע תעודות שמאפשרות לבוגר להיות בשורה של תפקידים, כל התפקידים המרכזיים, בתחומים הכלכליים והפיננסיים בעסק - מתאימים לבוגרים שלנו ויש לכך ביקוש מאוד גדול".
ומה עבודה בתום הלימודים. פרופ' זליכה פירט: "מסלול הלימודים בכלכלה וניהול כספים, מאפשר לבוגרים להתמודד על שורה ארוכה של משרות נחשקות במשק. תקציבן, מנהל מחלקת שכר, איש פיתוח עסקי, אנאליסט, בנקאי, מנהל רכש, מנהל משא-ומתן, וכמובן חשב ומנהל כספים".
ומה אומרים בוגרי התואר? רו"ח מארק אלון, מפירמת רואי החשבון EY, סיפר: "במהלך התואר קיבלתי המון כלים בתחום ראיית החשבון, את נושא ניתוח הדוחות הכספיים וההבנה של עסקאות והכלכלה של הדברים. אני מיישם את הכלים האלה שרכשתי כאן יום-יום, מאחר שהעבודה שלי משלבת בין עולם המשפט לבין עולם החשבונאות".
רו"ח אלון הוסיף: "הייתה לי חוויה מדהימה, הכרתי פה המון חברים שהם חברים לחיים ובכלל כל האווירה, ההווי החברתי והמרצים שנגישים ואפשר לדבר איתם ותמיד באים לקראתך שדרג את חוויית הלימודים בכמה רמות".

"המרצים שלנו הם הכי טובים בישראל"

פרופ' זליכה סיפר על המרצים במהלך הלימודים: "מה שמיוחד בקריה האקדמית אונו הוא שהמרצים שלנו הם הכי טובים בישראל. מה זה אומר המרצים הכי טובים? כדי ללמוד תמחיר אתה צריך ללמוד אצל מי שמתמחר מוצרים ושירותים בעצמו. כדי ללמוד אסטרטגיה אתה צריך ללמוד אצל מי שמוביל אסטרטגיה לחברות הכי גדולות בישראל וכן הלאה וכן הלאה. אתה צריך לשלב תיאוריה עם מעשה מכיוון שמקצוע החשבונאות זה המקצוע הכי מעשי שיש בסופו של יום אני מצפה מהסטודנטים שלי ללכת לנהל את החברות הכי טובות בישראל".
רו"ח אלון סיפר גם הוא על רמתם הגבוהה של המרצים: "מה שבעיניי מייחד את המקום הזה ממקומות אחרים זה הרמה הגבוהה של המרצים, אנשים מהתחום, אנשים מהשטח, גם היום שנים אחרי שסיימתי את התארים אני מרגיש שאני מיישם את מה שלמדתי ביום-יום גם בחשבונאות וגם במשפטים".
בשיתוף המוסדות המציגים