כמה מוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ביניהם אוניברסיטת תל אביב, מאפשרים לסטודנטים וחוקרים מאוקראינה להמשיך את לימודיהם האקדמיים ואת המחקר האקדמי בזמן המלחמה בארצם.
חוקרת שברחה מאוקראינה ונקלטה באוניברסיטת תל אביב
(צילום: חגי דקל)


לאוניברסיטת תל אביב הגיעה בימים האחרונים מריאנה סיטאר מלבוב, הלומדת משפטים בקייב. באוניברסיטה אמרו כי היא תשתלב במחקר לצד סגל החוקרים במוסד האקדמי. באוניברסיטה הוסיפו כי במהלך השבוע הקרוב צפויים להיקלט חוקרים נוספים מאוקראינה.
בריאיון לאולפן ynet אמרה סיטאר סיפרה כי עזבה את אוקראינה ב-15 במרץ. היא הסבירה מדוע בחרה להגיע ללמוד בתל אביב. "המנחה שלי באוקראינה הציע לי להצטרף לתוכנית הזאת. והנה אני פה" היא אמרה.
סיטאר אמרה כי היא מרגישה בטוח בישראל, אבל היא דואגת לבני משפחתה שנותרו בלבוב: "היום אצלם מתחיל בסירנות ואזעקות ובבוקר הם צריכים להתחבא ולהסתתר. זה קורה כל הזמן. אמא שלי אמרה שהיא תישאר שם עד סוף המלחמה".
1 צפייה בגלריה
מריאנה סיטאר
מריאנה סיטאר
מריאנה סיטאר
למרות שבכוונתה לחזור לאוקראינה בתום המלחמה, אמר סיטאר כי היא לא פוסלת להמשיך את לימודיה בישראל: "אני רוצה להמשיך את הלימודים שלי בישראל. אני רוצה להראות את היכולות שלי באוניברסיטת תל אביב. זה מאוד חשוב".
באוניברסיטת תל אביב הדגישו שהפלישה של רוסיה לאוקראינה היא תמרור אדום שמחייב התגייסות כללית למען העם האוקראיני שרבים ממנו הפכו בין לילה לפליטים וחסרי בית. בהחלטת האוניברסיטה נכתב: "כאוניברסיטה שחרתה על דגלה את קידום החופש האקדמי אנו רואים חשיבות רבה במתן סיוע מיידי לעמיתינו באוקראינה".
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת הדגיש: "הצעדים שבהם אנחנו נוקטים הם צנועים למדי אך לשמחתי גם מוסדות אקדמיים אחרים, בארץ ובעולם, הצטרפו לקריאה שלנו ויפעלו לטובת בני העם האוקראיני במצב הקשה כל כך אליו נקלעו".