מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)


נפתח את מבזק החדשות הטובות עם ידיעה מדעית מרעישה. חוקרים בבריטניה מצאו לאחרונה שלד חיצוני של מאובן מרבה רגליים בגודל של מכונית.
מדובר בחיה בשם ארתרופלאורה, סוג של רב-רגל שנחשב לפרוק הרגליים הגדול ביותר שחי אי פעם בכדור הארץ. הוא התהלך על האדמה לפני כ-300 מיליון שנה והגיע לאורך של כ-2.5 מטרים, ונחשב בקרב חוקרים לאבי רבי-הרגליים המפלצתיים והגדולים ביותר בתקופת הקרבון, תור בעידן הפלאוזואיקון.
3 צפייה בגלריה
המאובן שהתגלה
המאובן שהתגלה
המאובן שהתגלה
(צילום: נייל דיוויס)
הגילוי של המאובן הזה מאשר שחסרי חוליות קדומים שכאלה יכולים לגדול הרבה מעבר למה שחשבו. רק שני מאובנים של מרבה הרגליים הזה נמצאו בעבר, אבל המאובן שאליו מתייחס המחקר – הוא העתיק והגדול ביותר שהתגלה עד כה.
ומה כל היופי? המאובן שנחשף נמצא על ידי דוקטורנט לשעבר שחלף במקרה על פניו. אגב, היו לו רק עשרות רגליים ולא יותר מ-1,000 כמו שנחשף רק לפני שבוע לייצור קטנטן שחי בעומק של 60 מטרים מתחת לפני האדמה באוסטרליה.
ומתקופת הקרבון לימינו. צבים, ציפורים, נחשים ומגוון חיות נוספות שניצלו על ידי הרשויות בקולומביה, שבות אל המקום שאליו הן שייכות, הג'ונגל הקולומביאני.
3 צפייה בגלריה
משוחררים לחופשי
משוחררים לחופשי
משוחררים לחופשי
(צילום: רויטרס)
השחרור המרגש מהשבוע תועד במצלמות כחלק מפרויקט ארצי גדול לשמירה על חיות הבר. במהלך השנה החולפת, יותר מ-5,000 חיות הועברו לבתי הגידול הטבעיים שלהן בקולומביה, במדינה נלחמים בתופעות לא חוקיות של גניבת חיות.
ועכשיו, שימו לב לסיפור הבא: ב-1999 סטיבן קולפילד, אז בחור צעיר בן 22 מצפון אירלנד, כתב פתק, שם אותו בבקבוק והשליך אותו לים, בתקווה למצוא את אהובת לבו, לפני עידן אפליקציות ההיכרויות.
ומה קרה? הבקבוק הזה נמצא, כמעט 23 שנה מאוחר יותר כ-30 ק"מ מהמקום שבו נזרק. אין ספק שסטיבן היה רומנטיקן לא קטן: "אני בן 22, אנא, כתבי לי אם את בת, תודה", כתב בפתק.
3 צפייה בגלריה
(מתוך הטוויטר: North Belfast Lady)
ספק רוח שטות, ספק דרך מקורית ביותר למצוא אהבה, אבל סטיבן לא יכול היה לחכות כל כך הרבה שנים, והוא נשוי כיום עם שלושה ילדים. הוא בכלל שכח מהבקבוק, עד שהחלו להסתובב תמונות של המכתב ברשתות החברתיות. "אני שמח שאני נותן לכם משהו נוסף לדבר עליו, מלבד קורונה", הוא הגיב לפרסומים.