מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)


"עולם נסתר חדש" התגלה בתוך כדור הארץ? המדענים שפרסמו את המחקר הזה הפתיעו גם אותנו.
מסתבר שהליבה של כדור הארץ, שנותרה מסתורית יחסית בעיני מדענים, היא לא באמת "גוש ברזל" דחוס שאין בו כלום, אלא הרבה מעבר לכך.
החוקרים מפרסמים שבתוך כוכב הלכת שלנו יש למעשה כדור נוסף, ובו שילוב מתכות רכות, קשות ונוזליות.
2 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(איור: shutterstock)
פנים הכדור לא חלול, את זה ידענו, אבל מה שיש בתוכו עדיין לא נחקר כמו שצריך' מכיוון שמדובר באזור עם חום ולחץ עצומים מכדי שכל בדיקה אנושית תוכל להגיע לשם. לפי החוקרים, מדובר ב"עולם נסתר חדש לגמרי", שיכול לפתוח אפיקים חדשים למחקרים שלא מהעולם הזה, רק שכן מהעולם הזה. תחשבו על זה, כדור הארץ שהוא בעצם בבושקה.
ועכשיו, לשקרנים. מחקר בדק ומצא, מעט מאוד אנשים הם שקרנים כרוניים. אנשים שאינם שקרנים כאלה, משקרים בממוצע פעם או פעמיים ביום.
מה הבעיה? שיש מעט מאוד אנשים שמספרים המון שקרים, "מפיצי שקרים", אם תרצו, או "שקרנים פוריים", מספר החוקר הראשי מאוניברסיטת אלבמה. (למחקר)
בבדיקה נראה כי יש אחוז אחד באוכלוסייה מספר יותר מ-15 שקרים ביום, כל יום. בעוד שמחקרים קודמים התמקדו בשקר אחד בנקודת זמן אחת, המחקר הזה עקב אחר שקרים של אנשים בכל יום במשך שלושה חודשים. 630 משתתפים הניבו יותר מ-116 אלף שקרים. כש-3/4 מהמשתתפים היו כנים באופן עקבי וסיפרו עד שני שקרים ביום. המסקנות? התקשורת היום-יומית שלכם כנראה טובה, מפיצי הפייק ניוז מעטים, ורוב האנשים - ישרים, ולא משקרים. תאמינו לנו.
ועכשיו, לעיראקים ששתו יין לפני 2,700 שנה: בית מרזח התגלה בעיראק, כזה שאנשים עמדו בשבילו בתור לפני אלפי שנים.
2 צפייה בגלריה
המסבאה בעיראק של היום
המסבאה בעיראק של היום
המסבאה בעיראק של היום
(צילום: רויטרס)
ארכיאולוגים איטלקים שגילו את הממצא העתיק השבוע טוענים שמדובר במסבאה העתיקה ביותר שנמצאה במזרח התיכון והעתיקה השנייה בעולם!
הפאב שסגר כבר את שעריו לפני אלפי שנים, מעוצב בצורות מעגליות וריבועיות. כעת, עובדים החוקרים על הכנסת המבנה העתיק לרשימת אתרי המורשת של אונסק"ו. מזל טוב ולחיים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי