חוות השאנטי הממוקמת בעתלית מהווה בית ליותר מ-250 בעלי חיים שהוצלו: ממכרסמים ועד סוסים ופרות. כעת, המקום חווה קשיים כלכליים חמורים, וזאת בנוסף למעבר הכרחי של המקום בעוד כארבעה חודשים שנכפה עליהם בשל סוף הסכם השכירות. טרם נמצא מקום חלופי עבור החווה, וגם כאשר יימצא – המעבר ידרוש עלויות כספיות גבוהות שבעלת החווה לא יכולה לממן נכון לעת זו.
"יש כאן בעלי חיים שאם הם לא היו בחווה – לא היו באף מקום אחר", אמרה ענבל קסם, בעלת החווה. "יש לנו לדוגמה פרות, שהיו הולכות לשחיטה; בעלי כנף שהצלנו מכלובי סוללה ותרנגולי הודו; מכרסמים שהוחרמו ממאכל אדם; ברווזים שהגיעו מתעשיית הבשר וכלבים וחתולים שהם לא ניתנים לאימוץ: חלקם תוקפנים וחלקם נכים, פצועים וירדימו אותם במקום אחר", אמרה.
2 צפייה בגלריה
ענבל קסם בחוות השאנטי
ענבל קסם בחוות השאנטי
ענבל קסם בחוות השאנטי
(צילום: שירלי גולן)
2 צפייה בגלריה
ענבל קסם בחוות השאנטי
ענבל קסם בחוות השאנטי
ענבל קסם בחוות השאנטי
(צילום: שירלי גולן)
לדבריה, "החווה הזאת חייבת להתקיים כדי שיהיה מקום למי שאני התחייבתי להציל. לקחתי אחריות ומחויבות והבטחתי להם בית חם, ועוד מעט לא יהיה להם מקום".
נעמי קרן, מתנדבת בחווה ומסייעת בקידום קמפיין התרומות, סיפרה כי "החווה הוקמה בשנת 2019. המטרה הראשונית הייתה לחבר בין אדם לחיה, ולחשוף אנשים לבעלי החיים הללו. החווה היא שיקומית ונועדה לבעלי חיים שעברו התעללות והזנחה – כמו בעלי חיים שנמצאו על הכביש, סוס שנזרק לנהר, בעלי חיים שעברו התעללות וניצולים מתעשיית המזון מן החי. בהמשך, הגיעו להתנדב במקום אנשים שחלקם פוסט טראומטיים, וההתנדבות הפכה להליך שיקומי גם עבורם".
מתוך הפייסבוק של חוות השאנטי

לדבריה, "כאשר החווה הוקמה, התקיימה פעילות לילדים לשעות הצהריים, שזה היה עוד מקור הכנסה קבוע לעמותה. בקורונה הפעילות לא יכלה להתקיים יותר, ושם התחיל מעין כדור שלג. הכנסה של פעילות חודשית קבועה של 30 ילדים נעצרה".
אם לא יתקבלו מספיק תרומות – הם ייאלצו לסגור את החווה והמשמעות היא שרוב בעלי החיים יעברו להסגרים או יומתו. "אין סיבה שנאלץ לוותר על יצורים חיים בגלל כסף. אנחנו לא נוותר ולא רואות אופציה אחרת. נהיה חייבות להצליח לעשות את זה, לא נפסיק להילחם עד הרגע האחרון. יש גם אנשים שהמקום הזה הוא תקווה לחיים עבורם, וזה יפגע גם בהם", הוסיפה נעמי.
לסיכום, אמרה: "חסרים לנו כחצי מיליון שקלים וזה נשמע הרבה מאוד, אבל מספיק שכל אחד יתרום סכום קטן, וזה יספיק לנו".
לתרומה: http://bit.ly/43bTivM