מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)


נפתח את מבזק החדשות הטובות עם לוסי, הגשושית של נאס"א שבעוד כשבועיים הולכת לעשות היסטוריה. היא תשוגר לחלל כדי לחקור ולעקוב אחר גופים מסתוריים שנמצאים במסלול של כוכב הלכת צדק.
איך היא תגיע לשם? אז מסתבר שהיא "תתפוס טרמפ" על לא פחות משמונה אסטרואידים! מדובר על אסטרואידים טרויאניים - גופים ומערכות שלא נחקרו מקרוב – מעולם, והם יסייעו לנו לפענח את ההיסטוריה של מערכת השמש ולאסוף מידע חדש על צדק, שבתאי ונפטון.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של הגשושית
הדמיה של הגשושית
הדמיה של הגשושית
(הדמיה: נאס"א)
מדובר על השקעה של כמעט מיליארד דולר למסע של 12 שנה, שבהן היא תעבור מסע של מאות מיליוני קילומטרים בחלל. אגב, החללית תשוגר ב-16 באוקטובר בשעה 12:34 בצהריים (שעון ישראל), כמובן אם לא יהיו דחיות של הרגע האחרון.
ועכשיו לא תאמינו, אבל הפנים של שלוש מומיות מצריות נחשפו ו"הוחזרו לחיים", בערך.
אלו שחזורים דיגיטליים שלוקחים אותנו 2,000 עד 2,800 שנה אחורה בזמן, ומראים לנו גברים בני 25 שחיו בעיר מצרית דרומית לקהיר.
3 צפייה בגלריה
כך נראו הגברים שחיו במצרים העתיקה
כך נראו הגברים שחיו במצרים העתיקה
כך נראו הגברים שחיו במצרים העתיקה
(צילום: Parabon NanoLabs)
החוקרים אספו נתוני DNA שנלקחו משרידי המומיות החנוטות שלהם ב-2017 ושיחזרו אותם בתלת ממד. את השחזור ביצעה חברת Parabon NanoLabs האמריקנית. מדובר בשחזור מוצלח ראשון של מומיה עתיקה, ולכן מדובר בחדשות טובות, קריפיות אבל טובות.
ולסיום, שימו לב לגוש המתיקות הזה, גור דובים נצפה עם אמו במגרש משחקים מחוץ לבית ספר בצפון קרוליינה בארה"ב, שהיה – חשוב לציין – ריק מאדם.
3 צפייה בגלריה
הדובים נהנים
הדובים נהנים
הדובים נהנים
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק Isaac Dickson Elementary School)
מורה ששהתה בבית הספר בתום יום הלימודים הבחינה בצמד ומיד שלפה את מצלמת הטלפון שלה שתיעדה כיצד הם בוחנים את המתקנים השונים, ומתגלשים במגלשות. דובים בסביבת בית ספר באזורים האלה של ארה"ב הם לא מחזה נדיר, אבל דב מתגלש במגלשה - זה כן.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות