דרמה בתחנת החלל הבינלאומית: לוויין רוסי, שהקיף את כדור הארץ, התפרק לכ-100 חלקים בחלל. בשל החשש מפגיעה של שברים - נדרשו האסטרונאוטים והקוסמונאוטים בתחנת החלל הבינאלומית להיכנס למרחבים המוגנים. כך הודיעה בצהריים (יום ה') סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א.
1 צפייה בגלריה
אזור היוניספירה
אזור היוניספירה
(צילום: shutterstock)
בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי צוות התחנה קיבל הוראה להיכנס לחלליות שלהם, כאמצעי זהירות - לאחר שהתברר כי הלוויין התפרק.
בינתיים בחדר הבקרה של סוכנות החלל האמריקנית עקבו אחר נתיב ההריסות, ולאחר כשעה הצוות קיבל אישור לצאת מהחלליות שלהם והתחנה שבה לפעול כרגיל.
בכתבה של איתי נבו ממכון דוידסון לחינוך מדעי נכתב כי צוות התחנה כולל כעת תשעה אסטרונאוטים, בהם סוניטה ויליאמס (Williams) ובארי וילמור (Wilmore) שהגיעו לתחנה בחללית "סטארליינר" של בואינג בטיסת הניסוי המאוישת הראשונה שלה, וחזרתה מעוכבת בינתיים בשל התקלות שהתגלו בה.
החללית הייתה אמורה להיות בתחנה כשבוע, אך היא כבר עוגנת בה קרוב לחודש, וטרם נקבע מועד להחזרתה לכדור הארץ. ה"סטארליינר" שוגרה למרות שהתגלתה דליפת הליום קטנה מאחד המיכלים של מנועי ההכוון שלה, אך בדרך לתחנה התגלו עוד דליפות כאלה, ומנוע נוסף הפסיק לעבוד מסיבות אחרות.
הכוננות בתחנת החלל הוכרזה, לאחר שמכ"מים אמריקנים זיהו את הלוויין משחרר ענן של פסולת במסלול נמוך סביב כדור הארץ ביום רביעי בלילה וביום חמישי מוקדם בבוקר, כך מסרה חברת מעקב החלל LeoLabs. פיקוד החלל האמריקני אמר כי הלוויין יצר מיד "מעל 100 חלקים של פסולת, הניתנת למעקב".