מבזק חדשות טובות
(צילום: אסף חן)


נפתח את מבזק החדשות הטובות עם פינתנו - מה זה? ובכן, לא תאמינו אבל מדובר בכוכב הלכת מאדים, עם תמונות חדשות עוצרות נשימה.
למרות שעדיין מדובר בתעלומה, הכוכב האדום ממשיך להתבהר לנו הודות לרכבי החלל ולמקפות שסוכנויות החלל הציבו על פני כוכב הלכת או במסלולו. סוכנות החלל האירופית מציגה מה שנראה כמו תעלות, גומות ענק על פני השטח, המשתרעות על פני כ-2,400 קילומטרים, ונוצרו ככל הנראה בגלל שינויים גיאולוגים רבי שנים.
3 צפייה בגלריה
גומה במאדים
גומה במאדים
גומה במאדים
(צילום: סוכנות החלל האירופית)
בתמונה נראית מעין קערה קטנה, אבל העומק שלהן יכול להגיע עד 350 מטרים, עם רוחב של עד אלף קילומטרים. אז איך הם נוצרו? החוקרים משערים שבעקבות התעוררות הר הגעש הגדול ביותר של מאדים, מתוך קרום כוכב הלכת, דבר שגרם לאזור כולו להתעוות ולהישבר. התמונות האלה לא רק מהפנטות ביופי שלהן, הן יכולות לעזור לנו להבין יותר את כוכב הלכת האדום.
ועכשיו, עפים - אבל הרבה יותר למטה. הקונדוריים, המכונים "נשרי העולם החדש", לא עפו מעל הפארק הלאומי רדווד בקליפורניה מאז 1892. עד עכשיו. ארבעה מהם פרשו כנפיים בצפון קליפורניה ועשו היסטוריה.
3 צפייה בגלריה
עפים בחזרה בקליפורניה
עפים בחזרה בקליפורניה
עפים בחזרה בקליפורניה
(צילום: Oregon Zoo)
הם גדלו באורגון וטופלו במסירות על ידי צוות לשימור חיות הבר - עד שהגיע זמנם לחזור הביתה. שחזור בית הגידול באזור הוא שחזור של המערכת האקולוגית כולה, אומרים החוקרים בהתלהבות, על המין שנמצא בסכנת הכחדה. עוף גוזל, חתוך את השמיים.
ולקראת סיום המבזק, קפיצה קלה לעיראק. שם תפגשו את תאו המים. הבאפלו המקומי נמצא הרחק מהישג ידם של וטרינרים, אבל הם לא מוותרים ויוצאים בסירות אל הביצות כדי לסייע לאוכלוסיית התאו העיראקית. המקומיים תלויים בחיה, וסומכים עליה כדי לשרוד, לכן טיפולה ושימורה היא מלאכה שמצילה גם את בני האדם וכלכלתם.
3 צפייה בגלריה
תאו בעיראק
תאו בעיראק
תאו בעיראק
(צילום: רויטרס)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי