בגרמניה החל בחודש יוני פרויקט שבו ניתן לרכוש כרטיס חודשי לנסיעה בתחבורה הציבורית בכל רחבי המדינה (פרט לרכבות מהירות) ב-9 אירו בלבד (כ-30 שקלים). לקראת סיום התוכנית, הודיע משרד התחבורה הגרמני כי בשלושת החודשים האחרונים נחסכה פליטה של 1.8 מיליון טונות של גזי חממה.
במשרד התחבורה הגרמני אמרו כי כמיליארד נסיעות בחודש בוצעו בין החודשים יוני ויולי. מתוך הנסיעות האלו כ-10% היו של אנשים שבדרך כלל נוסעים ברכבם הפרטי. הנתונים האלו עלו מסקר שערך המשרד בקרב 78 אלף מתוך מיליוני האנשים שרכשו את הכרטיס המוזל.
2 צפייה בגלריה
9 אירו ונסיעה חופשית בכל החודש, עד מחר
9 אירו ונסיעה חופשית בכל החודש, עד מחר
9 אירו ונסיעה חופשית בכל החודש, עד מחר
(צילום: רויטרס)
התעריף הזול יותר הופעל כדי להפוך את התחבורה הציבורית למשתלמת יותר, בזמן שהאינפלציה עולה ומחירי הדלק והגז עולים, בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
בגרמניה הדעות חלוקות בין מפלגות הקואליציה לגבי המשך השימוש בכרטיס המוזל, שהפך למאוד פופולרי במדינה. הממשלה בברלין הבהירה כי היא לא תאריך את תקופת פעילות הכרטיס המוזל מאוד, צעד שגרר אחריו ביקורת. כמה מדינות בגרמניה הציגו תוכניות אזוריות, ובברלין הודיעו שהשימוש בכרטיס יוארך בכל רחבי העיר, אך לא נמסרו פרטים נוספים.
2 צפייה בגלריה
צפיפות בתחנת רכבת ברוסטוק
צפיפות בתחנת רכבת ברוסטוק
צפיפות בתחנת רכבת ברוסטוק
(צילום: רויטרס)
"עלינו למצוא פתרון על מנת להמשיך עם כרטיס התחבורה המוזל, על מנת להמשיך להקל על האזרחים התלויים בו בזמנים של מחירים", אמרה פטרה ברג, שרת הסביבה והניידות במדינת סאארלאנד בגרמניה.
התוכנית עצמה, המסתיימת מחר, הייתה הצלחה גדולה וכ-52 מיליון כרטיסים מוזלים נמכרו במהלך הקיץ. אבל גם יש מתנגדים, כמו עובדי כמה חברות רכבות, שאמרו כי כתוצאה מהכרטיסים המוזלים נוצרה צפיפות וחלו עיכובים בלוחות הזמנים.