מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)


אבני ספיר כחולות הן אבני חן טבעיות ונדירות, ונחשבות למוערכות ויקרות מאוד. כיאה למעמדה של אבן הספיר, היא גם נחשקת, כך שברגע שמוצאים אותה בטבע, מדובר בחגיגה.
ומה קרה השבוע בסרי לנקה? הרשויות במדינה הציגו מה שלטענתן נראה כמו הספיר הטבעי הגדול בעולם, במשקל של יותר מ-300 קילוגרמים.
האבן נמצאה באזור רטנאפורה העשיר באבני חן, שבו מקומיים מצאו בעבר בחצר של אחד הבתים לא מעט אבני חן יקרות.
3 צפייה בגלריה
האבן הגדולה והיקרה
האבן הגדולה והיקרה
האבן הגדולה והיקרה
(צילום: רויטרס)
לפי חישוב גס, השווי של האבן הוא עשרות מיליוני דולרים, ועל פי בדיקה שנערכה לאבן בחודש יולי, אז התגלתה, העריכו מומחים כי השווי שלה הוא 100 מיליון דולר.
מבדיקה קצרה מתגלה כי למרות הגילוי המרהיב, באזור שבו התגלתה לאחרונה האבן היקרה בסרי לנקה נמצאו לא פעם אבני חן יקרות, ביניהן גם ספיר. אך זו היא הגדולה והמרשימה ביותר.
סרי לנקה הרוויחה כחצי מיליארד דולר מיצוא של אבני חן, יהלומים ותכשיטים אחרים בשנה שעברה. כך דיווח גוף תעשיית אבני החן והתכשיטים המקומי.
ולנושא אחר. כמה פעמים שמעתם את המשפט: "אל תדברו אליו כמו לתינוק שלא מבין, אלא דברו בגובה עיניים"? אלא שכעת, מחקר חדש חושף: "שפה תינוקית" דווקא עוזרת לקטנטנים שלכם ללמוד מילים, וגם לכם - להתחבר אליהם.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חיקוי של מערכת קול ילדותית מובילה את התינוקות להבנה טובה יותר של מילים ומשמעותן. מעין ממריץ דיבור, ולא רק תפיסת דיבור - טוענים מחברי המחקר. שפה איטית יותר והגייה מוגזמת עזרה במחקר לבני שישה עד שמונה חודשים, וסייעה להם לקלוט את הנאמר מהר יותר.
ומכאן, לפורטוגל, שם ניסו גולשים לאלף את הגלים הגבוהים. לוקאס פינק הוא גולש סקימבורד ברזילאי שגלש על גל מפלצתי בגובה של כ-20 מטרים, והוא מקווה שההתמודדות הראויה תכניס אותו לספר השיאים של גינס.
לא סתם בחרו הגולשים ובראשם פינק את המקום הזה, כיוון שהגלים הגדולים בעולם נמצאים בחוף הפורטוגלי, וכל הזמן יש הפתעות.
3 צפייה בגלריה
גל גדול, גולש קטן
גל גדול, גולש קטן
גל גדול, גולש קטן
(צילום: רויטרס)
גלישת סקימבורד מאתגרת יותר מגלישה רגילה, כיוון שהגלשן קטן יותר, דק יותר ואין מה שמסייע ליציבות, דבר שמצריך ממי שעומד עליו שיווי משקל, בטח ברוחות עוצמתיות שמביאות לגלי ענק.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי