מבזק חדשות טובות
(צילום: שמוליק דודפור)


שרידים, בעיקר מומיות, של גברים ונשים מהעת העתיקה הם לא דבר נדיר במצרים. לעתים קרובות מוצאים ארכיאולוגים באתרי קבורה שונים מומיות בנות אלפי שנים, אלא שלא תמיד נחשף מראה כזה - לשונות מזהב שהושמו בפה של גבר ואישה.
החוקרים מעריכים כי לשונות כאלה, ששמים בפה של המתים, עשויות לאפשר להם לתקשר עם האלים בחיים שלאחר המוות. אבל לא רק לשון הושמה בקבר, המומיות נמצאו עם פסלונים סביבם ותכשיטים - מה שמעיד על שהיו אנשים אמידים.
3 צפייה בגלריה
הלשונות שעשויים זהב
הלשונות שעשויים זהב
הלשונות שעשויים זהב
(צילום: משרד העתיקות המצרי)
במקרה נוסף, בחודש פברואר נמצאה מומיה נוספת באתר קבורה סמוך לאלכסנדריה, שגם לה הונחה לשון מזהב בפה. המומיה הייתה בת כ-2,000 שנה ולמומיות האחרות באתר לא הונחו לשונות מזהב.
ומהעת העתיקה לעתיד: נאס"א משגרת טלסקופ רנטגן חדש לחלל בעל יכולות מטורפות, שבאמצעותו היא תלמד על כוכבים, חורים שחורים, ערפיליות ותופעות נוספות ומגניבות בחלל.
3 צפייה בגלריה
(הדמיה: נאס"א)
שוויו של הטלסקופ החדש הוא 214 מיליון דולר, והוא עתיד להקיף את כדור הארץ. הטלסקופ יהיה למעשה הלוויין הראשון שיוקדש למדידת קרני רנטגן שמגיעים ממקורות קוסמיים.
הקרניים שייחקרו הן בעצם גלים בלתי נראים, שיכולים לסייע למדענים להבין כיצד מתנהגים אובייקטים בחלל. מדובר על ערכת כלים חדשה לעולם האסטרונומיה, שתביא להבנה וגילוי חדשים ובלתי צפויים, ובנאס"א כבר לא יכולים לחכות לממצאים הראשונים שיביא המכשיר החדש בחלל.
ומהחלל בחזרה לכדור הארץ. בניגוד למה שסיפרו לנו במתלעות, כרישים אינם נמשכים לבני אדם כטרף. ריח הדם שלנו לא גורם להם לאיבוד עשתונות, אבל - אין ספק שמפגש בין כריש לאדם עלול להיות קטלני.
3 צפייה בגלריה
תישאר לו צלקת למזכרת
תישאר לו צלקת למזכרת
תישאר לו צלקת למזכרת
(צילום: רויטרס)
ג'ק שו, רק בן 15 מאוסטרליה, יכול להעיד על כך, כשסיפר השבוע על הרגע שבו הוא וחברתו הותקפו על ידי כריש. החברה ננשכה ברגלה, וג'ק סובל מפציעות בגב. למרבה המזל והתושייה שלו, הוא הצליח להציל את חברתו ואת עצמו ולברוח אל החוף.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי