ג'רנמו, אלפקה בן 8 ששתי בדיקות הראו שהוא חולה בשחפת הבקר (Bovine Tuberculosis), הומת היום (ג') בתום מאבק משפטי עם ממשלת בריטניה, שעורר עניין בכל המדינה.
1 צפייה בגלריה
האלפקה ג'רונמו
האלפקה ג'רונמו
האלפקה ג'רונמו
(צילום: מתוך פייסבוק)
הבעלים של האלפקה, אלן מקדונלד, אחות וטרינרית במקצועה, אמרה שהאלפקה נמצאה שלילית למחלה כאשר הובאה מניו זילנד, וכי היא מאמינה כי האבחון של הממשלה שגוי. היא ניסתה להיאבק בהחלטה דרך בית המשפט וביקשה לקיים בדיקה שלישית, אך ללא הצלחה.
"אני נגעלת, מהממשלה. אלו מעשים ברבריים, זאת בושה", אמרה מקדונלד, שציינה כי לא קיבלה אזהרה לפני שהתקבלה ההחלטה.
ג'רונמו נלקח על ידי אנשי משרד החקלאות של בריטניה
בשבועות האחרונים, מפגינים הגיעו למקום שבו חי ג'רונמו, בחווה של אלן מקדונלד שבבדרום גלוסטרשייר. יותר מ-140,000 אנשים חתמו על עצומה שקוראת להציל אותו.
"בעל החיים הנגוע הועבר בעזרת אנשים מסוכנות בריאות בעלי החיים והצמחים, כצעד הכרחי כדי לשלוט על התפרצות שחפת הבקר", נמסר בהצהרה מטעם משרד החקלאות של בריטניה.
כמו כן, במשרד ציינו כי תבוצע נתיחה לאחר המוות לאלפקה. במשרד הוסיפו שב-12 החודשים שקדמו למרץ 2021, הומתו 28,356 בקר בבריטניה בגלל שהתגלה שהם נדבקו בשחפת הבקר, מחלה שעלולה לדבק גם בני אדם. בשנת 2020 – 205 בעלי חיים מקבוצת הגמליים (למות, אלפקות וגמלים) הומתו בשל אותן הנסיבות.
ההחלטה להמית את האלפקה הגיעה גם לראש ממשלת המדינה, בוריס ג'ונסון. דוברו של ראש הממשלה ציין כי "המחשבות שלנו עם הגברת מקדונלד ועם אחרים שנפגעו מהמחלה הקשה הזאת".