פעילים סביבתיים ומטיילים דורשים להסיר גדר ברזל גדולה, שהונחה מתחת לגשר שמפריד בין האסי לסחנה. מדובר אמנם במחסום שהוצב לפני שנים, אבל כעת יש קולות שקוראים להשאיר את הנחל טבעי, ללא כל הפרעה אנושית.
"לא הגיוני שנחל יהיה חסום בצורה כזו", אמר אדם שטייל במקום. "אני מקווה שכל הגורמים האחראיים יתעוררו. מישהו יכול להילכד בגדר הזו ולמצוא בה את מותו. וזה עוד לפני שדיברנו על כך שהנחל הוא נחלת הכלל".
1 צפייה בגלריה
המחסום המונע מעבר לגן השלושה
המחסום המונע מעבר לגן השלושה
המחסום המונע מעבר לגן השלושה
אבל בנוסף למטיילים מזדמנים, גם אנשי עמותת "משחררים את האסי" מבקשים לסיים עידן של מחסומים. "בשנים האחרונות אנו עדים לעוולות סביבתיות וחברתיות המתרחשות במשאבי טבע או בסמיכות אליהם", הם אומרים, "העוולות הללו פוגעות במרחב, בבעלי חיים ולעתים אף מסכנות חיי אדם - החל מ'צינור ביוב' שהנוח על נחל האסי במטרה לייצר הפרדה בין אוכלוסיות שונות, מסכן את מי שמעוניין לעבור אותו ומרכז סביבו לכלוך וזוהמה, ועד לגשר הבטון שהוקם אף הוא על נחל האסי, ואשר נגדו ביקשה החברה להגנת הטבע להגיש ערר. הגיע הזמן שהמדינה והגופים הציבוריים, כגון רשות הטבע והגנים, ישרתו את כלל הציבור ויפעלו לצמצום הפגיעה במרחב הסביבתי והחברתי בו כולנו חיים".
ברשות הטבע והגנים אומרים בתגובה כי "מדובר במחסום שקיים מהיום שהסחנה קיים כדי למנוע כניסה לסחנה ללא תשלום. מדובר במחסום שבין הגן הלאומי ובין אזור שבאחריות ניר דוד. זהו גבול הגן הלאומי. יחד עם זאת נבחן את הנושא שוב לאור הפניה". לאחר בחינה הוחלט להשאיר את המחסום במקום.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "גן השלושה (הסחנה) הוא גן לאומי מוכרז לפי חוק גנים לאומיים. כגן לאומי מוכרז לרשות הטבע והגנים- כרשות מנהלית עצמאית- יש את הסמכויות לנהל, להחזיק, להפעיל ולטפח שמורות טבע וגנים לאומיים. האזור הוא בגבול שבין קיבוץ ניר דוד לגן השלושה (הסחנה), במקום שהכניסה אליו היא באמצעות הכניסה הראשית, בזמנים ובשעות שנקבעו על ידי רשות הטבע והגנים הלאומיים, ולאחר תשלום דמי כניסה לפי תקנות גנים לאומיים".