בעקבות מחאת סטודנטים בטכניון נגד הנהלת המוסד האקדמי, בטענה שהוא לא נוקט צעדי ענישה נגד סטודנטים שתומכים בטרור ברשתות החברתיות, פרסם היום (ה') נשיא הטכניון - פרופ' אורי סיון - מכתב, שבו הוא פירט את הצעדים שננקטו נגד כותבי הפוסטים.
במכתב כתב פרופ' סיון: "לאור תלונות שהגיעו להנהלת הטכניון מתחילת המלחמה על פרסומים ברשתות החברתיות הכוללים גילויי תמיכה בחמאס, מיניתי צוות לבדיקת התלונות בראשות סגנית הנשיא. לאחר בדיקת הצוות הועבר הטיפול בארבע תלונות לבית הדין המשמעתי. כפי שדווחנו, בחלק מהמקרים מתנהלת חקירת משטרה". הוא הוסיף כי "עוד עלה כי במקרים לא מעטים מדובר בפרסומים של אנשים שאינם נמנים על סגל הטכניון או על ציבור הסטודנטים ובמקרים ספורים בהאשמת שווא".
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
על הפרסומים עצמם, כתב פרופ' סיון: "הנהלת הטכניון מביעה שאט נפש ודוחה כל גילוי תמיכה בארגון הטרור חמאס ותגלה אפס סובלנות לאירועים מסוג זה. משפחת הטכניון כולה מאוחדת בגינוי הטבח הנורא שביצעו ארגוני הטרור. בימים קשים אלו אנו קוראים להיזהר מפגיעה במרקם החיים המשותפים בטכניון ובמדינת ישראל".
בהמשך מכתבו תיאר נשיא הטכניון את התרומה הרבה של הסטודנטים ואנשי הסגל למאמץ המלחמתי מול חמאס ברצועת עזה. "אלפי סטודנטים, סטודנטיות וחברי סגל מנהלי ואקדמי שלנו גויסו בצו 8 ואנו מחזקים את ידיהם ואת ידי כוחות הביטחון באשר הם ומתפללים לשובם בריאים ושלמים במהרה", כתב פרופ' סיון. "קהילת הטכניון נרתמה לסיוע למפונים מהדרום ומהצפון ואנו מארחים במעונות ברחבי הקמפוס עשרות משפחות".
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
בין הפרסומים שאספו הסטודנטים, ניתן לראות כמה פרסומים שמביעים תמיכה בפשעים הנתעבים שביצע חמאס. סטודנטית פרסמה בבוקר יום שבת, 7 באוקטובר, סטורי בחשבון האינסטגרם שלה שבו, לצד תמונה של שקשוקה, כתבה: "בקרוב נאכל את השקשוקה של הניצחון", ואימוג'י של דגל פלסטין. בסטורי אחר היא שיתפה סרטון שבו שומעים את דובר הזרוע הצבאית של החמאס מדבר על "השמדת הפרויקט הציוני". סטודנטית שלומדת מדעי המחשב שיתפה ביום שבת סטורי שבו נכתב: "האמת היא שהיום הוא היום היפה ביותר בתולדות הדור שלנו, וזה הקפה הכי טעים ששתיתי". הסטורי שותף מתוך עמוד שמביע תמיכה מובהקת בטרור הפלסטיני.
כאמור, אתמול טענו סטודנטים כי הנהלת הטכניון לא פועלת מול תומכי הטרור ברשתות. בני קרצ'ון, סטודנט בטכניון וממובילי המחאה, אמר: "בזמן שכמעט כל המוסדות האקדמיים השעו סטודנטים שתמכו בטרור בצורה מובהקת או אפילו עקיפה - הטכניון עדיין לא סילק אותם. לכן, פתחנו קבוצה בוואטסאפ, שנכון לעכשיו יש בה 500 חברים, וחיפשנו את אותם סטודנטים תומכי טרור, צילמנו את הפוסטים שהם שיתפו, תגובות שהגיבו ואמרו דברים פשוט מזעזעים. כל החברה הישראלית הזדעזעה ממה שקרה ב-7.10.23 והזעזוע התעמק עוד יותר כשהבנו עד כמה מי שתומך בחמאס קרוב אלינו - ממש חולקים איתנו את אותו שולחן הלימודים. אני אישית גם מקווה שאף אחד לא יתנכל לנו על הפעולות שעשינו בקבוצה שלנו, מצד הטכניון ואחת כמה וכמה מצד אותם תומכי טרור או קרוביהם".