ספירת המכמורת FV Margiris ההולנדית, ספינת הדייג השנייה בגודלה בעולם, שפכה למעלה מ-100 אלף דגים מתים לאוקיינוס ​​האטלנטי מול חופי צרפת, ויצרה שטיח צף של פגרי דגים. אנשי איכות סביבה הבחינו באסון הסביבתי. צפו בסרטון ובתמונות:
כ-100 דגים מתים ליד חופי צרפת
(צילום: רויטרס, SEA SHEPHERD / / OBSERVATOIRE PELAGIS)


המקרה אירע ביום חמישי, כשתוצאה מקרע ברשת של ספינת המכמורת, נשפכו הדגים לים. בקבוצת תעשיית הדיג PFA, המייצגת את הבעלים של כלי השיט, אמרו כי מדובר ב"אירוע נדיר מאוד". ארגון סביבתי מתח ביקורת על ההודעה הלקונית, ואמר כי מדובר בהזרמה בלתי חוקים של למעלה מ-100 אלף דגים מתים למי האוקיינוס.
2 צפייה בגלריה
הדגים המתים מול חופי צרפת
הדגים המתים מול חופי צרפת
הדגים המתים מול חופי צרפת
(צילום: SEA SHEPHERD / AFP)
הזרוע הצרפתית של קבוצת Sea Shepherd פרסמה תמונות של הדגים המתים. ככל הנראה מדובר בדגי בקלה, הצפים להם במי האוקיינוס בשכבה צפופה של לבן וכחול.
ב-Sea Shepherd אמרו שלא מדובר בתקלה, אלא בניסיון של ספינת המכמורות "להיפטר" מהדגים, שאותם היא לא רצתה לעבד. בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי מפריקה כזו אסורה לפי חוקי הדיג של האיחוד האירופי. לאמיה אסמלעלי, ראש הארגון בצרפת, אמרה לסוכנות רויטרס שהיא מאמינה שהדגים הושלכו בכוונה ובניגוד לחוק.
2 צפייה בגלריה
הדגים המתים צבעו את הים בלבן
הדגים המתים צבעו את הים בלבן
הדגים המתים צבעו את הים בלבן
(צילום: SEA SHEPHERD / AFP)
השרה אניק ז׳ירארדן, האחראית על הנעשה בים מטעם הממשלה הצרפתית, כינתה את התמונות של עשרות אלפי הדגים המתים "מזעזעות". לדבריה, היא ביקשה מרשות הפיקוח הלאומית על הדיג במדינה לפתוח בחקירת המקרה.
ספינות מכמורת, כמו זו שאחראית לשפיכת הדגים הגדולה, משתמשות ברשתות גרר באורך של יותר מקילומטר ומעבדות את הדגים במפעלים הנמצאים על הסיפון, נוהג שעליו נמתחה ביקורת על ידי אנשי איכות הסביבה.