מצילים את הכלבים, גם כאלו שבהם התעללו פלסטינים בעזה: עומרי וקנין, לוחם בגדוד המילואים 7107 של חיל ההנדסה הקרבית, אימץ כלבה שמצא ברצועת עזה. בריאיון ל-ynet הוא סיפר כי " יש לה הרבה מאוד טראומות", אבל הוא מקווה שלאחר אילוף היא תחזור לעצמה. ומה שמה? "ווילי, כמו בסרט לשחרר את ווילי".
הלוחם שאימץ כלבה בעזה רס"ל במיל' עומרי וקנין
(צילום: שמוליק דודפור)

וקנין סיפר כי הבחין בכלבה כשהיה בבית ספר ברצועה. "הסתכלתי מהחלון וראיתי כלבה די מפוחדת, ניסיתי לקרוא לה", הוא סיפר. "היא הייתה מאוד מפוחדת. נראה שהיא לא הבינה את הסביבה. יום לאחר מכן היא הגיע לרחבת בית הספר. ניסיתי לגשת אליה, אך היא לא הסכימה להתקרב. פתחתי קופסת טונה והנחתי בצד. היא אכלה את הטונה, וככה לאט לאט היא הסכימה להתקרב אליה, עד שהתחלתי ללטף אותה".
לוחם המילואים סיפר כי הכלבה לא התחברה לכלבים משוטטים, שעברו באזור בו שהו ברצועה וכי ככל הנראה היא עברה התעללות. "ראיתי שהיא פחות מסתדרת בלהקה, ובמשך השבוע הזה באמת ניגשתי אליה בכל פעם שהיה לי זמן פנוי. אז החלטתי שאני לוקח אותה הביתה כשנצא מעזה", סיפר וקנין.
2 צפייה בגלריה
עם לוחמים ברצועת עזה
עם לוחמים ברצועת עזה
עם לוחמים ברצועת עזה
2 צפייה בגלריה
מתרגלת לבית החדש בישראל
מתרגלת לבית החדש בישראל
מתרגלת לבית החדש בישראל
בשלב זה יצא חייל המילואים לחתונה של חבר, ואז הוחלט להוציא את המחלקה שלו מעזה. וקנין התעקש להוציא גם את הכלבה משם, אך מפקדיו לא נתנו אישור לכך. בהמשך הוא פרסם פוסט באינסטגרם בבקשה שמישהו אחר יוציא את הכלבה מהרצועה: "הגיעו אליי אלפי הודעות, מכל רחבי הארץ. מפורסמים שלחו לי הודעות, חברי כנסת התקשרו אליי וגם בעלי דרגות בצבא. בסופו של דבר לוחמי מילואים בגדוד שהגיע לבית הספר שבו שהתה הכלבה - הוציא אותה לשטח ישראל.
וקנין: "הכלבה אצלי בבית עכשיו. עכשיו מה שיפה שגם מעבר לזה שהצליחו להוציא את הכלבה, אז כל האנשים שדאגו לכלבה הזאת הם גם הציעו לי עזרה אחר כך. אם זה באילוף חינם, בשמירה עליה בפנסיון בחינם. אנשים רק רצו לעזור. המצב שלה כעת הרבה יותר טוב. היא שמחה, היא משחקת. היא לא ידעה בכלל מה זה צעצועים או חטיפים לכלבים, יש לה הרבה מאוד טראומות".