בשיתוף TOYOTA ישראל
אמנם ישראל אחראית רק על אחוז קטן של פליטות גזי החממה לעולם, אך חברות, יזמים וארגונים ישראליים רבים נרתמים בשנים האחרונות למאמץ הגלובלי, ופועלים לפיתוח טכנולוגיות ומיזמים בתחום הקיימות והסביבה.
טויוטה העולמית מובילה בשנים האחרונות את חזון ה- LET'S GO BEYOND לעולם ירוק וטוב יותר. השאיפה של טויוטה היא להגיע לניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד 2040 - עשור מוקדם יותר מהיעד של טויוטה העולמית. חלק מהותי בכך הוא יעד של 100% רכבים חדשים עם אפס פליטות ברחבי אירופה במובן הרחב שלה, ובכלל זה גם ישראל עד שנת 2035.
2 צפייה בגלריה
אבי נוסבאום ב-TOYOTA GOOD WHEEL
אבי נוסבאום ב-TOYOTA GOOD WHEEL
אבי נוסבאום ב-TOYOTA GOOD WHEEL
(צילום: ירון שרון)
במסגרת זו, וכדי להדגיש ולחזק את מחויבותה למען הסביבה והקהילה בישראל, מקדמת טויוטה ישראל עשייה רחבה תחת מוטיב ה- TOYOTA GOOD WHEEL. בטויוטה מאמינים שכל מעשה שאנחנו עושים עבור הסביבה יכול להועיל - כל שינוי מתחיל בצעד קטן ושינוי גדול באמת נוצר כאשר רבים מאיתנו עושים צעדים קטנים, כל אחד ואחת לפי יכולותיו. כחלק מתפיסה זו וכדי לסייע ביצירת השינוי, זימה קבוצת יוניון וטויוטה ישראל את ה-ISRAEL EARTH PRIZE, תחרות פרס הסביבה של ישראל .
התחרות נועדה לעודד את המשך הפיתוח הטכנולוגי ואת היזמות הירוקה בישראל, והחל משנת 2022 ובמשך חמש שנים, מזמינות טיוטה ויוניון מוטורס חברות, ארגונים, קהילות ויזמים, המקדמים עשייה למען הסביבה להגיש מועמדות לתחרות. הזוכה בפרס הראשון מקבל תמיכה במיזם בסך מיליון שקלים.
בשנה שעברה, נערכה התחרות בפעם הראשונה. לתחרות ניגשו למעלה מ-200 חברות ועמותות בתחומי הסביבה והקיימות. בחודש מרץ 2023 נערך טקס חגיגי ובו הוכרזה הזוכה הגדולה - העמותה "ונטעת" המפתחת מיזמים אקולוגיים לנטיעת עצים.
"הטכנולוגיה הכי חזקה ומתקדמת בעולם היא זרעים, אדמה וטבע – ובזכות זה אנחנו פה", אמרו חברי העמותה בטקס הזכייה במרץ שעבר. "החיים שלנו מוקדשים לשיקום של אדמה, כי היא התשובה להרבה מהאתגרים שלנו".
בחודש אוגוסט האחרון, נפתחה ההרשמה לקראת התחרות השנייה אשר הזוכה יוכרז ב-16.4.24. יזמים, חברות טכנולוגיה ועמותות שעוסקות בקידום יזמות ירוקה ואקולוגית הוזמנו להגיש את מועמדותם לפרס הסביבה של ישראל Israel Earth Prize. מתוך מאות המועמדויות נבחרו 5 פיינלסטים לשנת 2024. הכירו את פועלם
 יונת מאירסון יונת מאירסון
יונת מאירסון, עם חברת +taken. מאירסון הקימה מיזם שמגייס את התעשייה לפתרון שיווקי-סביבתי שכולו כלכלה מעגלית. המותג שהקימה מאפשר לחברות ולארגונים (בהם בנק הפועלים, ויסוצקי, עיריית תל אביב ושטראוס) לעשות שימוש נוסף בשלטי החוצות שלהם, ובמקום שייזרקו ויהפכו לפסולת מזהמת - הם הופכים לתיקים וארנקים מעוצבים בהזמנה אישית שמתאימים גם בתור מתנה מלאת סיפור וערך לעובדים וללקוחות.
----------------
 ד"ר ג'ניה יורקובסקי ד"ר ג'ניה יורקובסקי
ד"ר ג'ניה יורקובסקי, עם מיזם Firewave. פיירוויב הוא פיתוח טכנולוגי המבקש להתמודד עם אחד האתגרים הסביבתיים הדחופים ביותר של זמננו - שריפות יער. החברה פיתחה מערכת גלאים המבוססת על רשת IoT (האינטרנט של הדברים). המערכת מותקנת ביער ומתוכננת לזהות את החתימה הקולית הייחודית של שריפות יער.
המערכת עושה זאת באמצעות מודל רשת נוירונים ובתנאי שיש זיהוי, מעבירה התרעה בזמן אמת. גילוי מוקדם של שריפה מאפשר תגובה מהירה וצמצום משמעותי של נזקי שריפות יער שעלולות להיות הרסניות.
----------------
ברוך ליברמןברוך ליברמןצילום: באדיבות חברים לרפואה
ברוך ליברמן עם מיזם 'חברים לרפואה'. מידי שנה נזרקות תרופות בהיקף של מעל 500 מיליון שקלים לפח או למי הביוב. מדובר בתרופות במצב טוב שלא נעשה בהן שימוש.
'חברים לרפואה' היא המסגרת היחידה בארץ שמתווכת בין התרופות הטובות לשימוש לבין חולים הזקוקים להן חינם. כ-7000 חולים כל חודש מקבלים תרופות דרך העמותה. בנוסף, העמותה מעבירה להשמדה תרופות בצורה ירוקה.
----------------
 אורלי רובינזון אורלי רובינזון
אורלי רובינזון עם מיזם 'חזית הבית'. בימי שגרה רובינזון כותבת ספרים על עיצוב הבית. ספרה "הבית הרגשי" אף תורגם בכמה שפות, ופורסם ברחבי העולם. אבל כמו הרבה אנשים אחרים גם החיים שלה השתנו ב-7 באוקטובר. מיזם 'חזית הבית' נולד שבוע אחרי המלחמה יחד עם שניים מילדיה - עידו, סטודנט לפסיכולוגיה, ועדיה, משפיענית רשת בתחום עיצוב הבית. הם פתחו מחסן, שמפונים מהעוטף יוכלו לבוא לקחת ממנו דברים.
אבל מה שהתחיל כפרויקט עזרה, הפך עד מהרה בעצם לפרויקט קיימות. חזית הבית הפכה להיות מרכז מבקרים שאליו נשלחים תלמידים לסיורים בתשלום, חברות הייטק להרצאות, לעבור סדנאות על קיימות ועוד. החלום: להפוך למרכז קיימות והדרכה של ממש, להמשיך לעורר השראה בסביבה וכמובן לתת עוד מענה למשפחות שזקוקות לכך.
----------------
פרופ' ירון זיו, פרופ׳ נדב ששר, פרופ׳ ראובן יוסף מאוניברסיטת בן גוריון יזמו את 'בונים את דור העתיד של שיקום הסביבה ושמירת הטבע'.
המיזם נולד במטרה להטמיע מודעות ואהבה לטבע בתוכנית הלימודים הפורמלית על ידי עבודות גמר חדשניות מובילות אימפקט. המיזם מבקש לחבר בין תלמידי תיכון בכיתות הגבוהות שמתעניינים בקיימות ושמירת טבע לבין מיזמים ופעילויות בתחומי הטבע והסביבה, דרך כתיבת וביצוע עבודות גמר יישומיות במסגרת הבגרות כחלק מהלימודים הפורמליים בתיכון.
2 צפייה בגלריה
 פרופ' ירון זיו, פרופ׳ נדב ששר, פרופ׳ ראובן יוסף מאוניברסיטת בן גוריון
 פרופ' ירון זיו, פרופ׳ נדב ששר, פרופ׳ ראובן יוסף מאוניברסיטת בן גוריון
פרופ' ירון זיו, פרופ׳ נדב ששר, פרופ׳ ראובן יוסף מאוניברסיטת בן גוריון
(צילום: באדיבות המצולמים)
"בטויוטה ישראל ובקבוצת יוניון בכלל, אנו מבינים את המשמעות הגדולה של תמיכה ביוזמות חברתיות וסביבתיות בישראל, למען הקהילה כולה", אומרת מרב שוורץ, סמנכ"לית משאבי אנוש ביוניון מוטורס ומובילת פרס הסביבה של ישראל. "מטרת התחרות היא לאפשר ליוזמות בעלות פוטנציאל להתפתח ולהשפיע לטובה על כולנו ולקדם פתרונות סביבתיים. יוזמת פרס הסביבה של ישראל אמנם מקומית, עם זאת בעלת אימפקט משמעותי ומתחברת באופן מושלם לחזון הגלובלי שלנו".
שופטי התחרות: פרופ' אופירה אילון, חוקרת בכירה, זוכת פרס לנדאו בתחום הקיימות ומרצה בחוג לניהול משאבי הסביבה באוניברסיטת חיפה; פרופ' ורד בלאס, מרצה וחוקרת בחוג ללימודי סביבה באוניברסיטת תל אביב; ד"ר מוחמד אלנבארי, דוקטור לכימיה אורגנית, ראש המועצה המקומית חורה לשעבר ופעיל חברתי; רון גונן, יזם ופעיל בתחומי האקולוגיה, מנכ"ל ומייסד של Closed Loop Partners; חנה רדו, יזמת עסקית וחברתית, מובילה מיזמים לקידום מגדרי ותעסקותי בהם קבוצת 19; ואלי וורטמן, יזם, מייסד שותף ומנכ"ל שותף ב-PICO Venture Partners.
• אנחנו מזמינים אתכם, להצטרף אלינו למסע עם אבי נוסבאום לקראת ההכרזה על הזוכה במיליון ש"ח בפרס הסביבה של ישראל ולהכיר את המועמדים והיזמויות המרגשות, שישנו את העולם ויהפכו אותו לטוב יותר.