קשה לא לאהוב אותו. המחווה שלי ליואן מקגרגור

אייקון מאויר בשבוע: יואן מקגרגור הפך את המראה השובב לסמל של סטייל

הוא ניסח את הסגנון של הצעירים האבודים בשנות ה-90 ומאז הקסים מעריצים מכל ז'אנר קולנועי ואופנתי. כעת, בגיל 50, הוא נכנס לנעלי אחד המעצבים הסוערים אי פעם

פורסם:

יואן מקגרגור

סליחה, במי מדובר? השחקן הסקוטי שחגג השנה 50 הוא, מבחינתי, אחד השחקנים הטובים בעולם, עם מבטא הורס במיוחד ויכולת התבגרות נאה להפליא. אם למישהו היה ספק בהיותו אייקון אופנה, ב-14 במאי הוא מגיע לנטפליקס עם תפקיד ראשי ומסקרן בסדרה הביוגרפית על רוי הלסטון, מעצב האופנה ונער המסיבות האמריקאי שהפך לכוכב-על, כבש את ניו יורק ופריז, נחשב למי שהגדיר סגנונית את הסצנה האופנתית של שנות ה-70, ומת מאיידס בגיל 57.
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור ב"הלסטון"
יואן מקגרגור ב"הלסטון"
יואן מקגרגור ב"הלסטון"
(צילום: Atsushi Nishijima/Netflix)

גם למקגרגור עצמו, הסקוטי המג'ונג'ן, היה תפקיד בהגדרת תקופתו כששיחק בסרט הקאלט "טריינספוטינג" ב-1996. שם הוא הפך לסמל הצעירים של סוף המאה הקודמת – מיואשים, מובטלים, חסרי כיוון ומלאי סמים, אך עדיין בוחרים בחיים שהם היפוכם של המסלול שמייעדת להם החברה – עבודה מתשע עד חמש, משפחה, תשלומים קבועים, מכשירים חשמליים, ילדים אנוכיים ודעיכה למוות בבית אבות. או כפי שהוא מסביר במונולוג שלו בתחילת הסרט, "אני בחרתי במשהו אחר, והסיבות? אין סיבות. מי צריך סיבות כשיש הרואין". לא מודל חיובי בכלל, אך כזה שייצג את תקופתו.
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור
יואן מקגרגור
לא מודל חיובי, אך כזה שייצג את תקופתו. ב"טריינספוטינג"
(איור: ארז עמירן)

מקגרגור, כגרסה המסוממת וגם האנושית יותר של ג'יימס דין בסרט "קדמת עדן", נתן לדמות המורד האולטימטיבי את הסימנים הפיזיים שהפכו לקנוניים – רזה וחיוור, שמסתובב בעולם בעיניים דלוקות וטי שירט מטונפת, עם טונות של כריזמה ויצר הרס פוטוגני להפליא. בסרט, מקגרגור הוא דמות המורד שהפסיד. זה שנכנע לחיים ולדרישותיהם. הוא הבחור שיצא מהמשחק, נשאר על הרציף וצופה ברכבות.
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור, 2009
יואן מקגרגור, 2009
אוסף מעריצים מעולמות שונים. 2009
(צילום: Getty Images)

למה אייקון? חוץ מלשמש כנער הפוסטר של הדור האבוד, מקגרגור מדלג בין הז'אנרים, מבחינה קולנועית כמו גם מבחינה אופנתית. הוא התגלמות המולטי-טסקינג שמאפיינת את העשורים האחרונים – אנשי ה"גם וגם".
הוא משתתף בסרטים עצמאיים ובשוברי קופות זוהרים, קומדיות, מדע בדיוני, דרמות וסרטים מוזיקליים, והוא משכיל לעטות על עצמו, באותה מידה של טבעיות, את מדי נערי הרחוב של אדינבורו וחליפות אלגנטיות גזורות למשעי. הוא בין השחקנים הבודדים שמוכנים להופיע בעירום מלא בסרטים, לגלם דמויות הומוסקסואליות וגם לדובב יונים. הוא מתייחס באותה מסירות רצינית לסרטים משובחים ולהרפתקאות מיותרות ("טריינספוטינג 2", למשל).
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור, 2013
יואן מקגרגור, 2013
יואן מקגרגור, 2013
(צילום: Getty Images)

מקגרגור אוסף מעריצים מעולמות שונים, בהתאמה לתחנות המגוונות בחייו המקצועיים – הנערים האבודים של "טריינספוטינג", הגיקים המתבגרים של סרטי "מלחמת הכוכבים", לוחמי זכויות הלהט"ב של "אני אוהב אותך פיליפ מוריס", וחובבי המחזמר, קיטש וניקול קידמן של "מולאן רוז'". זה, כנראה, היתרון של מי שמרחיב את בחירותיו ולא מתפנק בחיקו החם של טייפ-קאסט נצחי.
הוא הופיע בקולנוע לצד השחקניות הכי בולטות ואופנתיות של ימינו – סקרלט ג'והנסון, ניקול קידמן, נעמי ווטס ורנה זלווגר, וסיפק להן יריב ראוי גם על המסך וגם על השטיחים האדומים.
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור, 2015
יואן מקגרגור, 2015
מדלג בין הז'אנרים, מבחינה קולנועית כמו גם מבחינה אופנתית. 2015
(צילום: Getty Images)

יש לו ארבע בנות (אחת מאומצת ממונגוליה, כיאה לכוכב הוליוודי) וגירושים שערורייתיים אחרי 22 שנות נישואים ובגידה אחת מתוקשרת. הוא אוסף מכוניות, רוכב על אופנועים, וחי את החיים שרובנו רוצים לחיות.
המראה שלו – יותר שובב מאשר יפה, קשוח במידה, אדמוני וגרום מדי בשביל להפוך לסמל סקס אמיתי – עוזר לו להיות זה שכולם אוהבים, גברים ונשים. טוב, חוץ מהבת שלו, הדוגמנית קלרה מקגרגור, שלקחה את הצד של אמהּ בסיפור הפרידה וקראה לו בכינויים מעליבים ברשת.
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור, 2019
יואן מקגרגור, 2019
יואן מקגרגור, 2019
(צילום: Getty Images)

למה לא? הרומן הפומבי שלו ושל מרי אליזבת ווינסטד ששיחקה לצדו בסדרה "פארגו", לא הוציא טוב אותו, אותה, את ההון העצמי שלו ואת צי המכוניות שהוא אוסף. הוליווד (ודעת הקהל האמריקאית, ועורכי הדין המשפחתיים) מוכנה לעצום עין מול בגידות, כל עוד הן לא מותירות אחריהן עדויות מצולמות.
ובכל זאת: אחד השחקנים הטובים בעולם נועץ כעת שיניים באחד התפקידים היותר עסיסיים שיש – רוי הלסטון, נער הזהב הניו יורקי שכונה "ליאונרדו דה וינצ'י של האופנה". מדובר במקרה קלאסי של "עלייתו ונפילתו", מעוטר בנצנצים, גלאם ולייזה מינלי. אם זו לא תהיה נפילה קולוסאלית, זה יהיה מארש הניצחון של האסתטיקה השנויה במחלוקת של קיסר נטפליקס, המפיק ראיין מרפי. עוד לפני שעלתה לאוויר, הסדרה כבר זכתה לכותרות רבות בעולם, כשמצד אחד מציין מרפי את מקגרגור בתור "הבחירה היחידה" לתפקיד, ומצד שני מתנגדים בני משפחתו של הלסטון לדרך שבה הוא מוצג. כך או כך, זו לבטח תהיה הסדרה שתבצר את מעמדו של יואן מקגרגור כאחד מאייקוני האופנה של התקופה.
12 צפייה בגלריה
יואן מקגרגור ב"הלסטון"
יואן מקגרגור ב"הלסטון"
"הלסטון"
(צילום: Courtesy Of Netflix)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button