טקס פרסי האוסקר ה-93 התקיים הלילה בלוס אנג'לס במתכונת של כמעט חזרה לשגרה. לאחר עונת טקסים ארוכה שנערכה בצל המגיפה בריחוק חברתי עם מעט מוזמנים, אם בכלל, ונאומי תודה מהמסך בבית – שבו השחקניות והשחקנים, הבמאיות והבמאים, המפיקות והמפיקים אל השטיח האדום. טוב, חוץ מפרנסס מקדורמנד, שקטפה – בצדק – את פרס השחקנית הטובה על תפקידה בסרט "ארץ נוודים", האוסקר הרביעי שלה (שלישי כשחקנית וראשון כמפיקה). מקדורמנד ויתרה גם הפעם על סיבוב הדאווין על השטיח האדום, והגיעה היישר לקבל את הפרס על הבמה.
הרבה הפתעות לא נצפו הערב על השטיח האדום. עם בולטות לשמלות סטרפלס וגברים בחליפות Black Tie שמרניות, נראה כי הטקס עבר בלי דרמות מיוחדות. בכל זאת, האוסקר הוא אחד מהטקסים השמרניים בהוליווד, גם בגזרת קוד הלבוש. לפני חודש אף שלחו מפיקי האירוע הודעת דוא"ל למועמדים בבקשה להקפיד על קוד הלבוש ולא להגיע במראה קז'ואל, כמו מכנסי ג'ינס או טרנינג שליוו אותם בשנה האחרונה.
ניכר כי רוב המשתתפים באירוע שמרו על חזות אלגנטית, גם אם ניסו לאתגר את גבולות הגזרה במראות מיוחדים יותר. אספנו את הלוקים הטובים והמאכזבים של הערב.
המתלבשים הטובים
האלי ברי לובשת דולצ'ה & גבאנה
כוכבת הערב הבלתי מעורערת: השחקנית האלי ברי בת ה-54 כובשת את השטיח האדום בשמלת סטרפלס סגלגלה ומנצחת של דולצ'ה & גבאנה. לברי היסטוריה ארוכה כמתלבשת טובה, המבינה את כוחם של בגדים על השטיח האדום, ואמש היא הוכיחה זאת שוב.
זנדאיה לובשת ולנטינו הוט קוטור
על אף הרזון המתריס, השחקנית הצעירה זנדאיה מבינה את חשיבותה של צבעוניות בולטת על השטיח האדום, ע"ע מערכת הלבוש בעיצוב טום פורד שלבשה אשתקד לטקס פרסי המבקרים. השנה היא עושה זאת בשמלת סטרפלס חושפת צלעות של ולנטינו, ומצליחה לבלוט מעל רוב האורחות בטקס.
ויולה דיוויס לובשת אלכסנדר מקווין
ברזומה של השחקנית ויולה דיוויס היו לוקים טובים מאלה, אך מראה הברבור הלבן המשלב בין שפה אמנותית לאלגנטית, בעיצוב בית האופנה מקווין, מחמיא לה ומייחד אותה.
בראד פיט
החליפה המותאמת למידותיו, הזקן המסותת והשיער המשוח לאחור בדיוק רב – לא צריך הרבה כשאתה בראד פיט. ועדיין, אחד הלוקים המצטיינים של הערב בגזרת המין הגברי.
ונסה קירבי לובשת גוצ'י
היינו מוותרים על הליפסטיק הכהה ומוסיפים גם מעט חיים בטוטאל לוק, ובכל זאת, החיבור בין השחקנית ונסה קירבי לבית האופנה גוצ'י יצר בהצלחה מראה יפה וקלאסי.
מרגו רובי לובשת שאנל קוטור
לפעמים לא צריך יותר משמלה זוהרת בגזרה שקטה ויפה כדי לכבוש את השטיח האדום. הניצחון כאן כפול: לרובי, שנראית בשיאה עם הפוני החדש, ולשאנל, שכבר הרבה זמן לא הצליחו לרגש אותנו על השטיח האדום.
לורה דרן לובשת אוסקר דה לה רנטה
ברבור שחור או ברבור לבן? השחקנית לורה דרן בשמלה מצטיינת, דרמטית ומחמיאה של אוסקר דה לה רנטה. השמלה שלבשה דרן זכתה לאינספור ממים ברשתות החברתיות, כאשר חלק השוו אותה לחתול שעיר ואחרים לשמלת הברבור של ביורק מטקס האוסקר ב-2001.
רג'ינה קינג לובשת לואי ויטון
לא השתגענו במיוחד על זוג הכנפיים הטווסיות שצמחו מהשמלה של רג'ינה קינג, אבל התוצאה הסופית זוהרת ומכבדת את האירוע.
אמנדה סייפריד לובשת ארמאני פריווה
זוהרת, דרמטית, עוצמתית. השחקנית אמנדה סייפריד בשמלת ערב אדומה, שהזריקה לא מעט צבע וזוהר בערב המנומנם יחסית.
טיארה תומאס לובשת ג'ובנה לואיס
הבחירה לחרוג מקוד הלבוש השמרני של טקס האוסקר, עבדה לטובתה של הזמרת טיארה תומאס. הכל מדויק במערכת הלבוש הזו: המחשוף העמוק עם ענק היהלומים במרכזו, המכנסיים בגזרה מתרחבת, ומקטורן האוברסייז עם חפתי הנוצות החותמים אותו.
קולמן דומינגו לובש ורסאצ'ה
הטוטאל לוק הוורוד של השחקן קולמן דומינגו עם כפתורי הזהב המבהיקים, בלט על רקע קוד הלבוש האלגנטי – בלאק טיי – של שאר הגברים באירוע.
H.E.R לובשת פיטר דונדאס
המוזיקאית H.E.R (שם הבמה של גבריאלה סרמיאנטו ווילסון) עשתה בחוכמה כשבחרה במראה דרמטי וסגול של המעצב פיטר דונדאס, שהורכב ממכנסיים בגזרה רחבה וגלימה תואמת עם שובל ארוך.
מריה בקלובה לובשת לואי ויטון
השחקנית מריה בקלובה היתה הכלה היפה ביותר על השטיח האדום. על אף העיצוב האנמי של ניקולא גסקייה ללואי ויטון, היא נראתה כמו נסיכה מהאגדות.
אנג'לה באסט לובשת אלברטה פרטי
אי אפשר להישאר אדישים לשרוולים הדרמטיים שבחרה השחקנית המוערכת אנג'לה באסט, לבושה שמלה באדום אש בעיצובה של אלברטה פרטי.
סשה ברון כהן ואיילה פישר בדיור
מראה סופר מדויק, מרענן ואלגנטי של בני הזוג, השחקנים סשה ברון כהן ואיילה פישר.
לקית' סטנפילד לובש סן לורן
השחקן לקית' סטנפילד הוא אחד ממצטייני השטיח האדום של הערב בזכות אוברול הדיסקו-סבנטיז שלבש בעיצוב סן לורן. הומור ואפס חשיבות עצמית הם תמיד שילוב מנצח.
קלואי ז'או לובשת הרמס
במאית הקולנוע קלואי ז'או ("ארץ נוודים") עשתה הלילה היסטוריה כשהיתה לבמאית הראשונה הלא-לבנה שזכתה באוסקר והבמאית השנייה בסך הכל (הראשונה היתה קתרין ביגלו על סרטה "מטען הכאב") שקוטפת את הפסלון המוזהב - הישג אישי שהוא תעודת עניות להוליווד הגברית והלבנה. ז'או הגיעה במראה סופר-היפסטרי בשמלת סריג יפהפייה של הרמס בצבע מוקה, אבל מה שתפס את תשומת הלב היו נעלי הסניקרס הלבנות שבחרה והטבעות על השיניים שלה.
המתלבשות המאכזבות
ריס ווית'רספון לובשת דיור
חרף הצבעוניות היפה והעמוקה של השמלה, ריס ווית'רספון לא הצליחה לייצר רושם חיובי על השטיח האדום. הסיבה: גזרה מיושנת וחגורת עור שחורה על המותניים, שנראתה כאילו נקלעה לתלבושת בטעות.
קארי מאליגן לובשת ולנטינו הוט קוטור
השחקנית קארי מאליגן כנראה חשבה שהיא נראית צעירה וכיפית, אך מערכת הלבוש שהורכבה מסטרפלס קטנטן וחצאית בווליום גבוה, היתה מרושלת וחסרת איזון. הכישלון, במקרה שלה, חתום על בית ולנטינו.
גלן קלוז לובשת ארמאני פריווה
השחקנית הוותיקה גלן קלוז היא לרוב מתלבשת מצוינת על השטיחים האדומים. הפעם היא נראתה אבודה בשילוב בין מכנסיים שחורים לשמלה כחולה בעיצוב ארמאני פריווה, שגם טרחו לכסות אותה בכפפות סאטן.
אנדרה דיי לובשת ורה וואנג
הדיסקו חוזר, והוא לא בהכרח מהנה כמו פעם. בדומה לקארי מאליגן, הניסיון "לזעזע" את השטיח האדום במראה סופר סקסי וחריג, לרוב חוזר כמו בומרנג.
סופיה נלי אליסון לובשת ולנטינו
הבמאית הדוקומנטרית סופיה נלי אליסון חתומה על אחד מהסרטים התיעודיים היפים שהתחרו בטקס ("שיר אהבה ללטאשה", בנטפליקס), אך על השטיח האדום היא קצת פחות הצליחה. לכאורה, השמלה השחורה והמחוררת של ולנטינו אמורה לספק מראה בלתי נשכח באירוע, אבל היא החמיאה פחות לאליסון בהשוואה לרושם שיצרה על דוגמניות בתצוגה.
סלסט ווייט לובשת גוצ'י
המוזיקאית הבריטית סלסט ווייט הגיעה לשטיח האדום עם לב אדום בידיה. רעיון חמוד, אבל לא מספיק טוב כדי להשתחל לרשימת המתלבשות הטובות.
אשלי פוקס
לאשלי פוקס אין הרבה סיבות לחייך. שמלת הגולף האדומה שלבשה במראה קומות נראתה מיושנת, והזכירה לנו יותר חלוק צבעוני מאשר שמלת ערב לטקס האוסקר.