קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד הן אולי הדוגמניות המפורסמות ביותר בשנים האחרונות, שתיהן צמחו מתוך תוכניות ריאליטי משפחתיות (ג'נר מ"הקרדשיאנס", חדיד מ"עקרות הבית האמיתיות של בוורלי הילס", בה השתתפה אמהּ יולנדה) והפכו לכוכבות אינסטגרם ומובילות דעת קהל. כמו פעם, בשנות ה-90, כשלינדה אוונג'ליסטה וקלאודיה שיפר היו ידועות יותר מכוכבות הקולנוע של התקופה.
עם זאת, בעולם האופנה הזקוק להשראה תמידית, מוזות ודוגמניות שיחרכו את המסלולים בתצוגות, פועלות דוגמניות עסוקות לא פחות, אשר בהופעתן מקרינות ומשפיעות על מעצבים רבים ובעבודתן מניעות תהליכים ומגמות. בתעשיית האופנה שמותיהן נאמרים בחרדת קודש – בעוד עבור הציבור הרחב הן אנונימיות לחלוטין. אולי תזהו אותן מקמפיין כלשהו, הסיכוי שתדעו את סיפורן אפסי.
לקסי בולינג, סלינה פורסט ובנטה אורט הן אולי שלוש הדוגמניות העסוקות ביותר של השנים האחרונות, דוגמניות בעלות מראה ייחודי ופורץ גבולות. הן צועדות בתצוגות החשובות והמשפיעות ביותר, קוטפות קמפיינים יוקרתיים לדיור, לואי ויטון, ורסאצ'ה ופנדי, ומככבות על שערי מגזינים, לרוב מהדורות מפורסמות פחות של "ווג" (דוגמת קוריאה, גרמניה וספרד).
הן, כמובן, גם מרוויחות פחות לקמפיין מבלה חדיד או מקאיה גרבר המפורסמות, אבל הן הרבה יותר ורסטיליות. מותגים רבים מעדיפים ללהק את המראה הייחודי שלהן, מאחר שבניגוד לסופר מודלס, הן לא מאפילות בפרסומן על המותג עצמו – החלטה אסטרטגית שיש לשקול כשמלהקים דוגמנית מפורסמת. הגיע הזמן להכיר אותן.
לקסי בולינג
מי: הדוגמנית האמריקאית לקסי בולינג (27), שנולדה וגדלה ברוקפורד, אילינוי, בשם אלכסיס מקנזי בולינג, וכעת חיה ועובדת בניו יורק. מאז החלה לדגמן בשנת 2013 בעידוד אמהּ, הפכה בולינג לאחת הדוגמניות העסוקות בעולם. בשנת 2015 תיאר אותה מגזין ווג כ"הילדה הרעה של עולם האופנה", בשל התנגדותה לתיעוד המזויף ברשתות החברתיות שמופיע אצל רבות מחברותיה למקצוע.
"כולם יודעים אם אתה מזויף", אמרה בולינג. "העולם הזה לא כל כך זוהר. אם כולם ידעו מה קורה במאה אחוז מהזמן, כמו להחמיץ טיסה, לאבד מזוודה, ולאבד את הגבות! ילדות לא צריכות לחיות במחשבה שהן צריכות להיראות כמו קייט אפטון".
נקודת הפריצה: קמפיין לבושם Candy של פראדה ב-2016 היה החוזה הגדול הראשון שלה. בולינג החליפה בתפקיד את השחקנית ליה סיידו.
איפה ראינו אותה: בולינג צעדה בתצוגות של מותגים רבים, ביניהם ורסאצ'ה ופנדי, השתתפה בקמפיינים של זארה, מוגלר, פראדה, שאנל, מארק ג'ייקובס, דיור ואחרים, לצד הופעה על שערים של המגזינים "ווג", W, "נומרו", LOVE ועוד.
כוח ברשתות החברתיות: לבולינג 95.5 אלף עוקבים באינסטגרם, לא באמת תחרות ל-67 מיליון העוקבים של ג'יג'י חדיד. עם זאת, זה משמר אותה כפיגורה המוכרת ליודעי ח"ן בלבד.
איך תזהו אותה: בזכות עיני הפלדה הכחולות. מבט מצמית אחד של בולינג מספיק כדי לא להתבלבל עם אף אחת אחרת.
סלינה פורסט
מי: הדוגמנית בת ה-22 סלינה פורסט, אחת הדוברות המרכזיות בארצות הברית בנושאים של שוויון גזעי וליהוק מגוון בתעשיית האופנה. בריאיון לאתר The Cut התייחסה פורסט לכך שרק דוגמניות שחורות ספורות מלוהקות לתצוגות אופנה: "אם כמעצב הבגדים שלך נראים טוב על כולם ואם אתה כל כך בטוח בבגדים שלך – כולם צריכים ללבוש אותם. ראיתם אותי בבלנסיאגה? נראיתי מצוין! על אנשים שחורים בגדים נראים טוב יותר!"
פורסט גם מגדירה את עצמה מגיל צעיר כפאנסקסואלית (בני אדם המתאהבים באנשים ולא במגדר). "אני אוהבת בנות, אני אוהבת אנשים", אמרה. "אני לא באמת מכניסה דברים לקטגוריות, אבל אם הייתה קטגוריה, אני כנראה ביסקסואלית, למרות שמעולם עוד לא הייתי עם גבר".
נקודת הפריצה: פורסט התגלתה לראשונה בשנת 2015 בהנטינגטון ביץ', וחודשים ספורים לאחר מכן כבר עשתה טבילת אש בתצוגת אביב-קיץ 2016 של בית האופנה האמריקאי פרואנזה סקולר. מספרים כי פורסט הוציאה בעצמה עם צבת את הפלטה מהשיניים כדי להתחיל לדגמן.
איפה ראינו אותה: פורסט הופיעה על שני השערים האחרונים לחודשים אפריל ומאי של מגזין "ווג" איטליה. ברזומה שלה גם צעידה על המסלול עבור בתי היוקרה סן לורן, דיור, פראדה וטום פורד, וקמפיינים לאדידס, פנטי ביוטי ואחרים.
כוח ברשתות החברתיות: 81 אלף עוקבים באינסטגרם. לפורסט אחד העמודים היפים והאמנותיים מבין דוגמניות העל.
איך תזהו אותה: קשה לפספס את השפתיים הבשרניות של פורסט, שנראית כמו הגרסה הצעירה של הזמרת שאדיי.
בנטה אורט
מי: המראה האנדרוגיני של הדוגמנית ההולנדית בנטה אורט בת ה-21 הצליח להפוך אותה במהרה לאחת הדוגמניות הפופולריות בתעשייה. בראיונות איתה מספרת אורט כי מגיל תשע החלה להתאמן בהחלקה על הקרח, לאחר שלא מצאה עניין בשיעורי הבלט שאליהם נשלחה.
נקודת הפריצה: תצוגת האופנה של ברברי לקיץ 2017, שהייתה התצוגה הראשונה שלה. מאז לוהקה לאינספור עבודות אופנה.
איפה ראינו אותה: כמעט בכל תצוגה מובילה בשנים האחרונות, על שערי מגזינים כמו "ווג", CR Fashion Book ובקמפיינים של סקאי, מקס מרה וסלין, כאשר את האחרון צילם המנהל האמנותי הדי סלימאן.
איך תזהו אותה: בזכות רוח הנעורים המתפרצת והשיער הקצר שאורז את תווי פניה החייזריים. לא פלא שבתעשיית האופנה התאהבו במראה המוזר שלה.