"ביקשנו מילדים לשלוח ציורים שמציגים ניצחון על קורונה באמצעות הדמיון". קולקציית "מכסחי הקורונה" של המותג VAGUE עם חנה נדרי

שיתוף פעולה ישראלי-איראני: קולקציית אופנה מיוחדת בנושא ניצחון על הקורונה

תחרות ציורים לילדים של מותג האופנה הישראלי VAGUE הביאה לקשר עם חנה נדרי בת השש מאיראן, שעבודותיה מעטרות קו בגדים חדש. "התייעצנו אם זה לא מסכן אותה"

פורסם:
ההצלחה של דרמת הטלוויזיה הישראלית "טהרן" בכיכובה של ניב סולטן, גרמה להתעניינות רבה ביחסי איראן-ישראל בארץ ובעולם, לאחר שהסדרה בהפקת כאן 11 נרכשה לשידור באפל TV. בעוד הפוליטיקאים ממשיכים לצייר את איראן כאיום הגדול, נדמה כי האוכלוסייה החיה בשתי המדינות משוועת לנורמליזציה ושיתופי פעולה. בין ישראל ואיראן מתקיימים לפני ומאחורי הקלעים חיבורים מעניינים, כמו הקשר המוזיקלי של לירז צ'רכי עם מוזיקאים איראנים. השבוע משיק מותג האופנה הישראלי VAGUE קולקציה חדשה מעוטרת ציורים של חנה נדרי בת השש מאיראן, שזכתה בתחרות הציורים השנתית של המותג מתוך 50 ילדים מהארץ ומהעולם.
8 צפייה בגלריה
שיתוף הפעולה של VAGUE עם חנה נדרי
שיתוף הפעולה של VAGUE עם חנה נדרי
"לא הסתרנו שאנחנו מישראל"
(צילום: Shako Jakeli)

זאת הפעם השלישית שהמותג, המזוהה בזכות בגדים שחורים ונטולי מגדר, מייצר שיתוף פעולה עם ילדים לטובת קולקציית קפסולה שנמכרת אונליין. בכל פעם מוציאים בני הזוג, מעצבת הבגדים אנוק יוסבשוילי ומעצב התכשיטים ירון שמרקין, החיים ופועלים באשדוד, קול קורא המזמין ילדים לשלוח ציורים בנושא נבחר. ב-2018 הנושא היה Kooky Monsters – השנה נבחר נושא אקטואלי: Corona Busters (מכסחי הקורונה). "התחלנו את הפרויקט בחודש פברואר אשתקד, כשהקורונה רק החלה להתפשט", מספרת יוסבשוילי, "הניחו אז שרק מבוגרים נדבקים בנגיף, אז ביקשנו מילדים לשלוח ציורים שמציגים ניצחון על קורונה באמצעות הדמיון".
8 צפייה בגלריה
חנה נדרי
חנה נדרי
"היה משהו נבואי בציורים של חנה". נדרי
(צילום: Monireh Naderi)

לתחרות נשלחו ציורים של כ-50 ילדים בעולם, מישראל ועד סין, אשר הועמדו להצבעה בעמוד האינסטגרם של המותג. חמישה עלו לגמר, והזוכה, כאמור, היא חנה נדרי בת השש. "היה משהו נבואי בציורים של חנה", מסבירה יוסבשוילי, "היא ציירה את החיסון כזריקה עוד לפני שבעצם היה חיסון. מאוד אהבנו את השפה האמנותית שלה, את הפרספקטיבה והקומפוזיציה בציורים. לדוגמה, בציור שבו היא יושבת על הקורונה כשמאחוריה כיור לשטיפת ידיים – ציור שמסכם את התקופה כולה".
8 צפייה בגלריה
שיתוף הפעולה של VAGUE עם חנה נדרי
שיתוף הפעולה של VAGUE עם חנה נדרי
"אני יודעת שעלולה לצוף ביקורת בישראל על שיתוף הפעולה – אבל אני לא מפחדת מביקורת"
(צילום: Shako Jakeli)

הציורים של נדרי הודפסו בלבן על הבגדים השחורים של המותג, שמוצעים למבוגרים בלבד במידות S-XL (מחירים: 800-300 שקל). בינתיים, רק נדרי הצעירה זכתה לבגדים במידותיה (אלו שלובש הדוגמן בתמונות) כפרס, ולדברי יוסבשוילי, אם תהיה דרישה מילדים – הם ייצרו גם למידותיהם. "הרעיון המקורי היה להדפיס את הציורים הצבעוניים של חנה על הבגדים, אבל בגלל נסיבות הקורונה, לא הצלחנו להוציא זאת לפועל, כי האפשרות היחידה היתה ליצור הדפס צבעוני כמדבקה. מאחר שאנחנו עובדים עם בדים טבעיים בלבד, הדבר לא התאפשר".
במהלך השנה האחרונה גם סגר המותג את החנות והסטודיו בשכונת נגה ביפו לטובת מעבר לעבודה בבית. "מזלנו שהחוזה הסתיים בדיוק בזמן", היא אומרת.
8 צפייה בגלריה
חנה נדרי
חנה נדרי
"לאחר שהודענו לה על הזכייה, חגגו לה בבית עם המשפחה ובבית הספר"
(צילום: Monireh Naderi)

נדרי היא בת לאם אמנית, מציירת מילדות, וחיה עם הוריה על קו איראן-גרמניה. האם ידעה כי המותג שאליו היא שולחת את ציוריה מופעל על ידי ישראלים? "לא הסתרנו שאנחנו מישראל. זה כתוב באתר שלנו ובעמוד האינסטגרם. אני חושבת שזה בהחלט צעד אמיץ מצד המשפחה", אומרת המעצבת. "לאחר שהודענו לה על הזכייה, חגגו לה בבית עם המשפחה ובבית הספר. היא קיבלה עוגה עם ציור. היתה שם שמחה מאוד גדולה שהפתיעה אותנו, בטח בהשוואה לילדים הישראלים שזכו בשתי התחרויות הקודמות שעשינו – כאן ההתלהבות היתה מאוד גדולה ואנחנו בקשר הדוק עם אמהּ".
8 צפייה בגלריה
שיתוף הפעולה של VAGUE עם חנה נדרי
שיתוף הפעולה של VAGUE עם חנה נדרי
"אני חושבת שזה בהחלט צעד אמיץ מצד המשפחה"
(צילום: Shako Jakeli)

העובדה שיש כאן ילדה מאיראן ודאי ריגשה אתכם. היה חשש אם זה נכון לשני הצדדים?
"האמת שהתלבטנו רבות בהתחלה, אפילו חששנו. למרות שאהבנו מאוד את הציורים, התייעצנו אם זה לא מסכן אותה. קיבלנו אישור מהמשפחה ובמקביל גם ראינו שהקהל מאוד מתחבר לציורים שלה. היא הובילה בכל ההצבעות".
ויש חשש לגבי התגובות של הקהל הישראלי?
"אני יודעת שעלולה לצוף ביקורת בישראל על שיתוף הפעולה – אבל אני לא מפחדת מביקורת. אני מציגה את האמת שלי. מה עוד נשאר לנו אם לא ללכת עם האמת שלנו?"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button