כשנשאלה על סוד המראה הצעיר שלה, ענתה: "אין מקום להלבשה תחתונה", והשאירה את אתרי האופנה פעורי פה. המחווה שלי לג'יין סימור

אייקון מאויר בשבוע: ג'יין סימור ערבבה וינטג' עם פמיניזם במערב הפרוע

השחקנית שחוגגת יום הולדת 70 זכתה לחותמת הנחשקות כנערת ג'יימס בונד, הפכה לחביבת המסך הקטן כ"דוקטור קווין" וגם היום שומרת על יופי כובש וסטייל נועז

פורסם:

ג'יין סימור

סליחה, במי מדובר? השחקנית הבריטית-אמריקאית וקצת יהודייה (מצד אביה) ג'יין סימור חולקת את שמה עם אשתו השלישית ואם בנו היחיד של המלך הנרי השמיני. חוץ מבעלות על שם מלכותי, סימור היתה ולנצח תהיה "דוקטור קווין, רופאה במערב".
החודש היא חוגגת יום הולדת 70 עגול, עם תסרוקת הכוללת פוני נצחי, חותמת הנחשקות האולטימטיבית כנערת ג'יימס בונד בסרט "חיה ותן למות" מ-1973, וגם – ארבעה בעלים, ארבעה ילדים, וקריירה ארוכה של עשרות תפקידים בטלוויזיה ובקולנוע שקיבעו אותה כמי שנדמה שתמיד היתה שם, אך לא ממש הותירה חותם.
10 צפייה בגלריה
ג'יין סימור, 1972
ג'יין סימור, 1972
רגע לפני "חיה ותן למות". ג'יין סימור, 1972
(צילום: Getty Images)

לג'יין סימור יש את האיכויות המאפיינות את כוכבות אופרות הסבון האמריקאיות – יופי שקט מהסוג הקל לעיכול, סגנון משחק יעיל אך נטול שיאים וטייפ קאסטינג ממלכד. היא ואחיותיה למעמד הן "שחקניות המרתון" של הטלוויזיה – רצות למרחקים ארוכים, מתבגרות בחן, מזדקנות בבוטוקס ונשענות על תפקיד אחד אייקוני שממשיך לפרנס את הרפרטואר המשחקי עד אין קץ (או עד העונה ה-200 של הסדרה היומית שבה הן מחתימות שעון).
10 צפייה בגלריה
ג'יין סימור, 2004
ג'יין סימור, 2004
שומרת על שיער גולש ופוני לאורך שנים. 2004
(צילום: Getty Images)

למה אייקון? שש שנים בתפקיד דוקטור קווין – הרופאה מבוסטון שעוברת לקולורדו, אי אז בשלהי המאה ה-19 – הפכו את סימור לדמות אהובה ומודל לחיקוי. היא התמודדה בחן עם הרעות החולות של המאה ה-19 בכל הקשור ליחס לנשים, בעיקר נשים שעוסקות ברפואה, ובעיקר נשים שעוסקות ברפואה במערב השמרני של ארצות הברית. את כל זאת עשתה בתלבושות תקופתיות מהודקות מותן ורחבות חצאית. החיבור בין וינטג' לפמיניזם מעולם לא הצטלם טוב יותר.
סימור היתה החלוצה במבול סדרות ששולחות את הגיבורות שלהן לעורר מהומות קטנות בעיירות מנומנמות ושכוחות אל, שמשלבות טוב לב כפרי עם שוביניזם נבער. זה תמיד נגמר בלגימת סיידר חם ליד האח עם בעל מסוקס שלמד את הלקח. ראיתם סדרה אחת, ראיתם את כולן, רק שסימור הצליחה לעשות זאת באופן האלגנטי והמסוגנן מכולן, עם מינונים סבירים של קיטש מתקתק ומניפסטים של העצמה נשית.
10 צפייה בגלריה
ג'יין סימור, 2012
ג'יין סימור, 2012
תמיד נוצצת. 2012
(צילום: Getty Images)

שנות ה-90, אז שודרה "דוקטור קווין", היו התגלמות הגעגוע לתקופה שבה הכל היה ברור ומובחן יותר – כשגבר היה גבר, אישה היתה אישה וכל בעיה נפתרה תוך פרק אחד כולל פרסומות, עם עוגת תפוחים ביתית ומשפחה מלוכדת. העידן הטלוויזיוני שהביא את הציניות הקיומית לגבהים חדשים (לדוגמה, "סיינפלד") אהב במקביל להתרפק על "סוד החיים הפשוטים" – המצאה קולנועית עתירת שקרים אך מנחמת, שהתפאורה שלה היא עיירה במערב והפרצוף שלה יפה כמו של ג'יין סימור.
לפני שנה, רגע לפני שהשתלטה הקורונה על חיינו, הספיקה סימור לגנוב את ההצגה במראה נוצץ במיוחד בטקס פרסי ה-SAG. כשנשאלה על סוד המראה הצעיר שלה, ענתה: "אין מקום להלבשה תחתונה", והשאירה את אתרי האופנה פעורי פה.
10 צפייה בגלריה
ג'יין סימור בפסטיבל קאן, 2015
ג'יין סימור בפסטיבל קאן, 2015
בפסטיבל קאן, 2015
(צילום: Getty Images)

למה לא? חוץ מטלוויזיה וקולנוע, סימור מתחזקת קריירה מקבילה של כוהנת לייף סטייל ומדריכי זוגיות, או כשמו של אחד מספריה – "אם הלב שלך פתוח, הוא לעולם לא יישבר". לסיסמאות מסוג זה היא מוסיפה תצלומים אישיים מרובי פילטרים ופוטושופ. סוכרתיים, ראו הוזהרתם.
ובכל זאת: סימור שיחקה ביותר מ-60 סרטים, היא מלכת הופעות האורח הלא רשמית של הטלוויזיה האמריקאית, אחת הנשים היפות על המסך, ועדיין לא נתפסת ככוכבת ענק אלא כמי שצריך לפשפש בזיכרון כדי להבין מאיפה היא מוכרת. דווקא ההתמדה הזו מרשימה ומעוררת כבוד, ההשקעה כדי להישאר רלוונטית אחרי כל כך הרבה שנים. זה כולל, כמובן, את התפקיד הקטן אך שובה הלב בסדרה שמקבצת אליה את כל "הזקנים שלא מוותרים" של הוליווד – "שיטת קומינסקי" עם מייקל דאגלס ואלן ארקין.
10 צפייה בגלריה
ג'יין סימור, 2020
ג'יין סימור, 2020
סימור, 2020
(צילום: AP)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button