"הדוכסית מבינה שזרע לוטוס יכול לעמוד אלפי שנים ללא מים, ומסוגל לנבוט גם כעבור 200 שנה באדמה". מייגן מרקל בראיון לאופרה ווינפרי

מה עומד מאחורי השמלה שלבשה מייגן מרקל בראיון לאופרה ווינפרי וכמה היא עלתה

בהשראת וואליס סימפסון, האישה שבשבילה ויתר אדוארד השמיני על כתרו, בחרה מרקל בשמלה של ג'ורג'יו ארמאני עם תג מחיר של 15 אלף שקל. וזה לא המסר היחיד בתלבושת

פורסם:
"אי אפשר לעסוק באופנה בלי להיות מושפע מחייה ומלתחתה של וואליס סימפסון. לא משנה אם אוהבים או שונאים אותה, העולם עדיין אחוז אובססיה לאישה הזאת". דברים אלו, של המעצב רולאן מורה מ-2012, ממסגרים את דמותה של וואליס סימפסון, דוכסית ווינדזור לשעבר ואשתו של המלך אדוארד השמיני, שהקריב למענה את הכתר לאחר כהונה קצרה של 46 שבועות וחמישה ימים. דמותה השנויה במחלוקת של סימפסון שבה השבוע לחיים כשעמדה שוב בלב ההשוואה עם מייגן מרקל, דוכסית סאסקס לשעבר, שיחד עם בעלה הנסיך הארי הניחו מאחוריהם את תארי בית המלוכה הבריטי.
כמו אצל סימפסון, העולם אחוז אובססיה למייגן מרקל, שאמש חשפה בראיון המדובר לאופרה ווינפרי ברשת CBS את הקשיים שנתקלה בהם בבית המלוכה, הגזענות לגבי צבע עורו של בנם ארצ'י, ההתמודדות עם מצוקה נפשית והריב המתוקשר עם הגיסה, דוכסית קיימברידג' קייט מידלטון.
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל בראיון לאופרה ווינפרי, וואליס סימפסון ב-1936
מייגן מרקל בראיון לאופרה ווינפרי, וואליס סימפסון ב-1936
מייגן מרקל בראיון לאופרה ווינפרי, וואליס סימפסון ב-1936
(צילום: CBS, Getty Images)

את ההשוואה לסימפסון רקמה מרקל בעצמה, לבושה שמלה שחורה עשויה בד משי של ג'ורג'יו ארמאני שמחירה 3,300 ליש"ט (15,180 שקל), כשעל כתף אחת מודפסים פרחי לוטוס המסמלים טוהר, לידה מחדש והארה. מטבע הדברים, לא לקח זמן רב עד שברשתות החברתיות הבחינו בדמיון בולט בין התלבושת של מרקל אמש לזו שלבשה סימפסון בפורטרט משנת 1936, לפני שהפכה לדוכסית. בין השתיים יש לא מעט קווי דמיון: שתיהן אמריקאיות, שתיהן בעלות טעם אופנתי אלגנטי אך מחוצף, ושתיהן גרושות – מרקל הגיעה לארמון עם בעל לשעבר אחד ברזומה, סימפסון היתה גרושה פעמיים.
הרבה לפני הנסיכה דיאנה ומרקל, היתה זו סימפסון שהבינה את חשיבותם של בגדים להעברת מסרים. "אני לא אישה יפה, ואין כל כך על מה להסתכל", צוטטה בעבר בראיון נדיר שהעניקה למגזין ווג לפני מותה בשנת 1986, "הדבר היחיד שאני יכולה לעשות הוא להתלבש טוב יותר מכל אחת אחרת". בתצלום ההיסטורי לבושה סימפסון שמלת משי שחורה עם מחשוף וי ופרחי לוטוס לבנים – שמופיעים על כל השמלה, ולא רק מעל הכתף הימנית כמו במקרה של מרקל, החלטה שוודאי נבעה מהעובדה שלאורך הראיון התמקדה המצלמה לא מעט בפלג גופה העליון.
בעוד הבחירה ללבוש הדפס פרחי לוטוס יכולה להיחשב כצירוף מקרים, ידוע כי הפרח מייצג גמישות, עם יכולת לפרוח למרות תנאים מאתגרים. דובר הדוכסית אישר לדיילי טלגרף הבריטי כי "הדוכסית מבינה שזרע לוטוס יכול לעמוד אלפי שנים ללא מים, ומסוגל לנבוט גם כעבור 200 שנה באדמה".
6 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
גם התכשיטים היו מלאי משמעות. מייגן מרקל והנסיך הארי בראיון לאופרה ווינפרי
(צילום: Gettyimages)

זה לא המסר היחיד שמרקל טמנה בהופעתה אמש. התכשיטים, לדוגמה, היו מלאים משמעות. על פרק כף ידה השמאלית ענדה מרקל שלושה צמידים, ביניהם צמיד יהלומים שהיה שייך לליידי דיאנה, אותו ענדה הנסיכה המנוחה להופעת המחול של "אגם הברבורים" ברויאל אלברט הול ביוני 1997, חודשיים לפני שמתה בתאונת דרכים. זו היתה בחירה נוקבת במיוחד בהקשר זה, שכן בעלה התייחס ל"היסטוריה החוזרת על עצמה" ביחסה של התקשורת הבריטית למייגן מרקל. את הופעתה השלימה בזוג עגילים של המותג בירקס מקנדה, מדינה שהיתה לה לבית שנים רבות, ושרשרת של המעצבת הבריטית פיפה סמול, שמאז 2008 משתפת פעולה עם קרן הצדקה של הנסיך צ'ארלס, אביו של הנסיך הארי.
המסרים בהופעתה הנוכחית של מרקל מצטרפים לשורה של משמעויות נסתרות שאפשר לזהות בבגדיה לאורך השנים. "כשאת במקום שאינך יכולה להשמיע את קולך – את משתמשת בבגדים שלך", הסבירה העיתונאית וסופרת קייטי ניקול ממגזין וניטי פייר בסרט התיעודי "איך להתלבש כמו נסיכה, סודות אופנה מלכותיים", שבחן את המלתחה של נשות משפחת המלוכה הבריטית. "בנות ארמון המלוכה אולי אינן אומרות דבר, אבל מה שהן לובשות שווה אלף מילים. בגדים משמשים להעברת מסר, ומי שליטשה את זה לדרגת אמנות היתה הנסיכה דיאנה, שהשתמשה בבגדים שלה כדי לשקף את רגשותיה".
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל והנסיך הארי, 2017
מייגן מרקל והנסיך הארי, 2017
בחרה בחולצה בשם The Husband. מייגן מרקל והנסיך הארי, 2017
(צילום: Getty Images)

אצל מרקל אפשר היה לזהות מהלכים דומים כבר בתחילת הקשר עם הנסיך הארי, כשבחרה ללבוש חולצה לבנה מכופתרת בעיצוב חברתה מישה נונו להופעה הציבורית הראשונה של השניים. שם החולצה: The Husband. תוך שעות ספורות הפכה החולצה לסולד אאוט, אבל גם סימנה את כוונתם של בני הזוג לגבי חתונה עתידית.
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל והנסיך הארי בחתונתם, 2018
מייגן מרקל והנסיך הארי בחתונתם, 2018
רקמה עם מסר על ההינומה. מייגן מרקל והנסיך הארי בחתונתם, 2018
(צילום: Getty Images)

זה המשיך בשמלת הכלה בעיצוב בית האופנה ז'יבנשי, שם בחרה מרקל לרקום על ההינומה צמחים מ-53 מדינות חבר העמים הבריטי, כולל פרג קליפורני המסמל את מקום לידתה, מסר על החיבור בינה לבית המלוכה.
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל והנסיך הארי, 2020
מייגן מרקל והנסיך הארי, 2020
תיאום בין השמלה לבטנה של הז'קט. מייגן מרקל והנסיך הארי, 2020
(צילום: Getty Images)

משמעות נוספת טמנו בני הזוג בהופעתם האחרונה בממלכה במרץ אשתקד. מרקל בחרה בשמלה בצבע ירוק אזמרגד בעיצוב אמיליה וויקסטד, צבע שתאם את הבטנה בבלייזר של הנסיך הארי. בבריטניה ראו בכך תיאום בין בני הזוג, ומסר על חייהם החדשים וההרמוניים מחוץ למשפחת המלוכה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button