אתר סחר חדש הושק בישראל. מסימו דוטי

השוואת מחירים: האם באתר הישראלי של מסימו דוטי משלמים יותר?

מותג האופנה הספרדי התחדש השבוע באתר מכירה מקומי, אך בחינה של מחירי הפריטים מול מקביליהם בחו"ל מגלה פערים שקשה להסביר. כמה תשלמו בכל מקום?

פורסם:
תיק אחד, חמישה מחירים שונים – היש לכך הצדקה בשנת 2021? שלשום (שלישי) הושק בישראל אתר הסחר החדש של מותג האופנה הספרדי מסימו דוטי מקבוצת אינדיטקס שבבעלות איש העסקים אמנסיו אורטגה, המחזיקה, בין היתר, גם במותגי האופנה זארה וסטרדיווריוס. לרגל ההשקה הציעו באתר משלוח חינם ליום אחד, כאשר בימים כתיקונם, משלוח רגיל עד הבית יעלה 30 שקל ומשלוח חינם יוענק רק בקנייה מעל 399 שקל. איסוף הרכישה מאחד משלושת סניפי המותג הוא חינם.
על פניו, מדובר בבשורה משמחת עבור חובבי המותג בישראל. עם זאת, אי אפשר שלא לתהות למה, כפי שכבר הצגנו כאן יותר מפעם אחת, נדרש הצרכן הישראלי לשלם מחיר גבוה יותר על אותו המוצר בהשוואה למקומות אחרים בעולם, כשהפער הגדול ביותר הוא מול המחירים בספרד? ומדוע מותג שנחשב בעולם לנגיש יחסית מבחינת מחירים וסגנון, הופך בארץ למותג יוקרה?
לדוגמה, תיק ראפייה גדול עם רצועת עור שנמכר בישראל ב-655 שקל. בספרד עומד מחירו על 99.95 יורו (399.80 שקל). בצרפת, גם היא חלק מהאיחוד האירופי, תשלמו כבר 129 יורו (516 שקל); באנגליה הוא עולה 149 ליש"ט (691 שקל); ובאיחוד האמירויות, מיעדי התיירות הפופולריים השנה אצל התייר הישראלי, תיפרדו מ-679 דירהם (607 שקל). הפער בין המחיר בישראל למחיר הזול בספרד, מדינה שבה ישראלים מתיירים באופן קבוע למדי כשהשמיים פתוחים, עומד על 255.20 שקל, פער של כמעט 40 אחוז. באנגליה תשלמו קצת יותר על אותו תיק, בדובאי מעט פחות, בעוד בצרפת ובמדינות אחרות באירופה המחיר זול משמעותית.
5 צפייה בגלריה
תיק של מסימו דוטי
תיק של מסימו דוטי
מימין, עם כיוון השעון: ישראל, בריטניה, איחוד האמירויות וספרד
(צילום: מתוך האתר www.massimodutti.com/il)

פערים דומים מצאנו גם בשמלת חוף העשויה פשתן כותנה בצבע אבן, שמחירה בישראל עומד על 655 שקל. בספרד תשלמו עליה 99.95 יורו (399.80 שקל), בצרפת 129 יורו (516 שקל) ובאנגליה תשלמו 129 ליש"ט (598.50 שקל). גם כאן, הפער בין המחיר בישראל לספרד עומד על כמעט 40 אחוז.
5 צפייה בגלריה
שמלה של מסימו דוטי
שמלה של מסימו דוטי
מימין, עם כיוון השעון: ישראל, צרפת, בריטניה וספרד
(צילום: מתוך האתר www.massimodutti.com/il)

במקרה של סנדלי עור עם סוליית אספדריל, שעולים בספרד 69.95 יורו (279.80 שקל) ובישראל 425 שקל – המחיר בספרד זול ב-145.20 שקל, שהם פער של 34 אחוז. בצרפת ובאנגליה תשלמו על אותו זוג ממש מחיר זול יותר: 89.95 יורו (359.80 שקל) ו-79.95 ליש"ט (370.96 שקל) בהתאמה, ואילו באיחוד האמירויות תשלמו קצת יותר, 489 דירהם (437 שקל). 12 שקל יותר, מחיר של מסטיק בדובאי.
5 צפייה בגלריה
סנדלים של מסימו דוטי
סנדלים של מסימו דוטי
מימין, עם כיוון השעון: ישראל, צרפת, איחוד האמירויות וספרד
(צילום: מתוך האתר www.massimodutti.com/il)

אל 100 שקל לכאן או לכאן עוד אולי אפשר להתייחס במשיכת כתפיים. בכל זאת, ברשתות הבינלאומיות מסבירים זאת תמיד כתוצאה ממסים שונים בכל מדינה, עלויות שינוע, אחסון, שכר לעובדים וכדומה. אבל מה קורה כשהפער עומד על יותר מאלף שקל על מעיל טרנץ' מעור נאפה בצבע חום, לא מסוג הבגדים שהלקוחה הישראלית זקוקה להם, אבל בהחלט פריט שיכול ללוות אותה לאורך יותר מחורף אחד?
מחירו של המעיל בישראל עומד על 2,450 שקל. בספרד תוכלו לרכוש אותו בכאלף שקל פחות ממחירו בארץ, ב-349 יורו (1,396 שקל). בצרפת המחיר מטפס ב-50 יורו ל-399 יורו (1,596 שקל), בבריטניה תידרשו להשאיר בקופה 399 ליש"ט (1,835.40 שקל) ובאיחוד האמירויות לא מצאנו אותו במלאי, כנראה כי אין סיבה ללבוש מעיל עור ב-49 מעלות. הפער בין המחיר בישראל לספרד עומד על 1,054 שקל. פער של 43 אחוז על אותו הפריט בדיוק. הרי באלף שקל אפשר לרכוש כרטיס טיסה זול לספרד, לנסוע, לקנות ולחזור, ועוד יישאר לכם עודף לקולה ומשולש פיצה בשדה התעופה.
5 צפייה בגלריה
מעיל עור של מסימו דוטי
מעיל עור של מסימו דוטי
מימין, עם כיוון השעון: ישראל, צרפת, בריטניה וספרד
(צילום: מתוך האתר www.massimodutti.com/il)

בשנה שבה הישראלים גילו כמה קל לקנות אונליין מאתרים מקומיים ובינלאומיים, על מותגי האופנה לחשב מסלול מחדש בפערי המחירים בין מדינות. זה מובן ומקובל למצוא פערי מחיר בגובה של 20-10 אחוז בין מדינות – כאמור, כתוצאה ממיסוי שונה, שינוע והובלה, שכר לעובדים וכדומה – אבל כשעל אותו מוצר מתגלה פער של למעלה מ-40 אחוז והפרש של למעלה מאלף שקל, קשה למצוא דרך להסביר זאת.
בעוד בוטיקי היוקרה בישראל למדו כי אינם יכולים למכור פריטים של בתי אופנה נחשבים כמו גוצ'י, בלנסיאגה ופנדי בפערי תיווך בהשוואה לאתרים בינלאומיים השולחים לישראל, השלב הבא צריך להיות הקטנת פערי המחירים של רשתות האופנה.
ממסימו דוטי ישראל לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button