"התוכנית שלי היא לגרום לאנשים להתרחק מחיים של אנשים אחרים ולהכתיב להם מי הם צריכים להיות". ליל נאס X בהופעה

פותח פה לשטן: ליל נאס X מגדיר מחדש את אופנת הגברים ומעצבן את אמריקה

הוא משלב קאנטרי ובלינג על השטיח האדום בהופעות טווסיות במיוחד, רוכב על שערוריית הנעליים עם הדם האנושי ויורד לגיהינום בקליפ חדש. הראפר שמלהיט את עולם הסטייל

פורסם:
בקליפ החדש שלו כרת הראפר ליל נאס X ברית עם השטן, והעולם לא נותר אדיש. בסצנת הסיום של הווידאו לשיר Montero (Call Me By Your Name), רוכב נאס על ירכיו של השטן – מה שגרם לאמריקה הלבנה והשמרנית להשתולל מזעם. בכל זאת, לא בכל יום מצליח מוזיקאי שחור בן 22, הומו מחוץ לארון, להגמיש את גבולות זירת הראפ המאצ'ואיסטית לצרכיו עם יצירת מופת אודיו-ויזואלית בת שלוש דקות ותשע שניות, שבה הוא עובר מגן עדן לגיהינום, עד לסוף שבו הוא מולק את ראשו של לוציפר ומלביש את קרני השטן על ראשו. באש הגיהינום, כך נראה, הרבה יותר לוהט.
(הקליפ החדש של ליל נאס X)


שם השיר מתייחס לספר ולסרט הקולנוע "קרא לי בשמך", המגולל את סיפור התאהבותם של נער צעיר וגבר מבוגר במהלך חופשה בצפון איטליה. זהו גם הסרט שהפך את טימותי שאלאמה לכוכב. עם יציאת השיר, פרסם ליל נאס X באינסטגרם מכתב שכתב לעצמו בן ה-14: "מונטרו (שמו הפרטי, א"י) בן ה-14 היקר, כתבתי שיר עם השם שלנו עליו. אני יודע שהבטחנו לעולם לא לצאת מהארון בציבור. אני יודע שהבטחנו לא להיות 'כזה' סוג של גיי, אני יודע שהבטחנו לקחת את הסוד הזה לקבר, אבל זה יפתח הרבה דלתות להרבה אנשים קווירים אחרים כדי שיוכלו פשוט להתקיים. אתה מבין, זה מאוד מפחיד בשבילי. אנשים יכעסו, יגידו שאני מקדם תוכנית. אבל האמת היא שזה נכון. התוכנית שלי היא לגרום לאנשים להתרחק מחיים של אנשים אחרים ולהכתיב להם מי הם צריכים להיות".
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X בתצוגה של טום פורד, 2020
ליל נאס X בתצוגה של טום פורד, 2020
בתצוגה של טום פורד, 2020
(צילום: AP)

מאז יצא הקליפ בסוף החודש שעבר, הוא זכה לשלל מאמרים, התייחסויות של חוקרי תרבות והתנגחויות של אנשי דת ימנים בארצות הברית. כמו תמיד ביצירתו, ליל נאס X לא הפקיר גם הפעם את הזירה האופנתית ויצר שיתוף פעולה שנוי במחלוקת עם קולקטיב המעצבים MSCHF מברוקלין. התוצאה: 666 זוגות של "נעלי השטן" – נעלי ספורט של נייקי מדגם אייר מקס 97 עם סולייה המכילה טיפת דם אמיתית שמחירן 1,018 דולר. הן הפכו סולד אאוט תוך דקה.
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X והנעליים בשיתוף פעולה עם MSCHF
ליל נאס X והנעליים בשיתוף פעולה עם MSCHF
"חופש הביטוי התאדה באוויר". ליל נאס X והנעליים בשיתוף פעולה עם MSCHF
(צילום: מתוך אתר המותג)

בנייקי פחות אהבו את השימוש שנעשה על ידי הקולקטיב פורץ הדרך, והגישו תביעה על הפרת סימנים מסחריים, תוך טענה גם כי השימוש בסימן המסחרי של החברה Swoosh הוליך שולל את הצרכנים. היצרנים, מצדם, התעקשו כי מדובר ביצירת אמנות ולא בדגם מסחרי. בהסדר המשפטי שנחתם בשבוע שעבר, הסכימו ב-MSCHF לרכוש את הנעליים מחדש מהלקוחות, ובכך בעצם לוותר על הכסף והשימוש המסחרי. ליל נאס X עצמו מתח ביקורת על המהלך וצייץ בטוויטר: "זה דפוק שיש לנייקי כל כך הרבה כוח שהם יכולים לפסול נעליים. חופש הביטוי התאדה באוויר".

עכשיו הוא ממשיך לעצבן את השמרנים עם סדרת חולצות טי חדשה, שאותה השיק עם Pizzaslime. מבין שלוש החולצות (שתיים זהות בצבעים שחור ולבן עם הכיתוב I Love Jesus), הפרובוקטיבית ביותר היא עם הכיתוב: "צפיתי בקליפ 'מונטרו' של ליל נאס X וכל מה שקיבלתי היה החולצה העלובה הזאת ועכשיו אני גם הומו וגם אוהב את השטן". מן הסתם, נראה כי זאת לא תהיה הפעם האחרונה שבה יחגוג המוזיקאי על השערורייה שהצית, ובקרוב נחזה בפריטי לבוש נוספים.
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X בטקס VMA ב-2019
ליל נאס X בטקס VMA ב-2019
יצא מהארון כשצייץ בטוויטר: "חשבתי שזה היה ברור"
(צילום: Getty Images)

ליל נאס X הוא שם הבמה של מונטרו לאמאר היל, יליד אטלנטה, ג'ורג'יה. לפני כשנתיים יצא בטוויטר מהארון כשצייץ "חשבתי שזה היה ברור", מתוך בחירה לא לעשות סיפור גדול מדי מהעובדה כי הוא הומו. "מונטרו (קרא לי בשמך)" הוא הסינגל השני בסך הכל מתוך אלבום הבכורה שלו, שצפוי לצאת השנה, לאחר שלפני כשנתיים הוציא מיני-אלבום עם שבעה שירים. סגנון הקאנטרי-ראפ שהוא שולט בו משלב את הניגודיות הסגנונית שטבועה בו: שילוב בין ראפ לקאנטרי, בין מוזיקה שחורה ללבנה, בין הבלינג הנוצץ שהוא לובש לכובעי הקאובוי הצבעוניים שמפארים את ראשו. ליל נאס X הוא ערבוב של סגנונות, ציטוטים ובחירות אופנתיות. הוא העתיד.
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X ב-2019
ליל נאס X ב-2019
ערבוב של סגנונות, ציטוטים ובחירות אופנתיות
(צילום: Getty Images)

"ליל נאס הוא רוק, הוא פופ, הוא משלב ז'אנרים רבים ושונים. זה מה שאנחנו מנסים לעשות גם עם הסגנון שלו", הסביר הסטייליסט הודו מוסא בראיון למגזין וראייטי. הופעותיו על השטיח האדום ועל הבמה בציטוטים מתחום הקאנטרי כמו מגבעות ומגפי בוקרים במראה צבעוני וטווסי, שיני הבלינג המוזהבות שלו, וגופו השרירי והגמיש, מייצרים שעטנז של סגנונות מנוגדים שיחד יוצרים אמירה חדשה ופורצת דרך.
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X על השטיח האדום בטקס הגראמי, 2020
ליל נאס X על השטיח האדום בטקס הגראמי, 2020
טווס פוקסיה בחליפת מכנסיים בעיצוב ורסאצ'ה. בטקס הגראמי, 2020
(צילום: AP)

קחו לדוגמה את הופעתו בטקס הגראמי אשתקד, כטווס פוקסיה בחליפת מכנסיים בעיצוב ורסאצ'ה. ליל נאס X התייצב על השטיח האדום במכנסיים הדוקים וז'קט קצר המסתיים בקו הטבור, שניהם מעוטרים לחצני זהב, וחולצת רשת ורודה מתחת לרתמת עור, ציטוט אופנתי הלקוח מעולמות ה- BDSM. מגפי הבוקרים הוורודים שלו עם החרטום המוזהב, השלימו את ההופעה. כמה חודשים קודם לכן, הוא עמד על השטיח האדום בטקס VMA בחליפת ניאון ירוקה, כשאת החזה והידיים מכסה בגד גוף צמוד בהדפס זברה בעיצובו של כריסטופר ג'ון רוג'רס.
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X מקבל פרס בטקס AMA ב-2019
ליל נאס X מקבל פרס בטקס AMA ב-2019
חליפת ניאון ירוקה ובגד גוף בהדפס זברה בעיצובו של כריסטופר ג'ון רוג'רס
(צילום: Getty Images)

הדפסי חיות מלווים בשנתיים האחרונות באופן עקבי את מי שמגזין האופנה W האמריקאי תיאר כ"האמן שמגדיר מחדש את אופנת הגברים". בדצמבר 2019 הוא הגיע לאירוע של מגזין Variety בהוליווד במכנסיים רחבים בצבע תפוז וחולצת לייקרה צמודה עם צווארון גולף בהדפס נחש כתמתם. כמה חודשים קודם לכן, הופיע לטקס הפרסים BET לבוש חליפה בגוון טורקיז בהיר עם דש צווארון בהדפס נמר, ולטקס הבילבורד בחודש אוקטובר האחרון הוא עלה לבמה לקבל את פרס Top Hot 100 Song Award בחליפת מכנסיים מנוחשת ושיער מתולתל שנארז בקפידה על חלקו הקדמי של הראש – תסרוקת שמזכירה מוזיקאי אחר שנהג לשחק בארון הבגדים שלו ולמתוח את גבולות המגדר: פרינס.
12 צפייה בגלריה
ליל נאס X בטקס הבילבורד, 2020
ליל נאס X בטקס הבילבורד, 2020
מחווה לפרינס? בטקס הבילבורד, 2020
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button