לראשונה מאז הקורונה, שלושה בתי אופנה מובילים הציגו מול קהל. אטרו בשבוע האופנה לגברים במילאנו

חולצות בטן ומכנסונים: הרגעים הגדולים משבוע האופנה לגברים במילאנו

עם מראות דומיננטיים על המסלול, דוגמנים וירטואליים וגם שמות חדשים - שבוע האופנה האיטלקי לגברים עושה סימנים ראשונים של חזרה לשגרה. רגעי השיא והשפל מהתצוגות

פורסם:
כמעט שנה וחצי מאז התפרצות הקורונה, שבוע האופנה לגברים במילאנו עושה סימנים של חזרה לשגרה. לאחר שנה של שבועות אופנה דיגיטליים או תצוגות בסטרימינג ללא קהל, לראשונה בחרו שלושה בתי אופנה מובילים – ג'ורג'יו ארמאני, דולצ'ה & גבאנה ואטרו – להציג את קולקציית אביב-קיץ 2022 בתצוגות אופנה עם דוגמנים מול קהל, מגמה שתמשיך גם בשבוע האופנה לגברים שייערך בפריז.
תמונות של הצטופפויות מחוץ למוקדי התצוגות אומנם אין הפעם, ויש לקוות כי המגפה העולמית תעזור להחזיר את הפרופורציות לתצוגות האופנה. בשנים האחרונות ראינו עומס של משפיענים וחקיינים, אופנת רחוב מגלומנית שפקדה את הרשתות החברתיות ויותר מדי סלבריטאים שהצטופפו בשורה הראשונה – כאשר הבגדים עצמם הפכו לשחקני משנה. עכשיו הם זוכים לכבוד הראוי להם. מן הסתם, הקרקס האופנתי הזה עוד יחזור לחיינו, אבל עד אז נוכל ליהנות מהקולקציות המושקעות. הנה כמה מהרגעים המעניינים שהוצגו בשבוע החולף.

במקום חליפה: חולצות בטן מחויטות

בית האופנה פנדי, בעיצובה של סילביה ונטוריני פנדי, מציע לקיץ הבא מתיחת גבולות של המלתחה הגברית עם צבעי פסטל ונרתיקי משקפיים מעוטרי לוגו שנתלו על חזה הדוגמנים. אולם מה שלכד את העין יותר מכל היו כמה מערכות לבוש מחויטות עם מקטורנים שהסתיימו בקו הסרעפת וחשפו בטן שטוחה. "ברגע שבו היה נראה שלחופש שלנו יש גבולות, אני חושבת שזה גם הרגע לדחוף אותם, לפרוץ גבולות", הסבירה המעצבת.
10 צפייה בגלריה
חולצות בטן בתצוגה של פנדי בשבוע האופנה לגברים במילאנו
חולצות בטן בתצוגה של פנדי בשבוע האופנה לגברים במילאנו
חולצות בטן בתצוגה של פנדי
(צילום: Courtesy of Fendi)

כבר כמה עונות שחולצות בטן מטפטפות לתוך המלתחה הגברית (גם ברחוב הישראלי נצפו איתם כמה זכרי אלפא אמיצים, בעיקר צעירים), מראה היוצר צללית חדשה וסקסית החושפת את הטורסו הגברי. המראה המתריס לא מתאים לכולם וספק אם המגמה תשרוד בדרך אל המיינסטרים ורשתות האופנה, אבל זו הזדמנות להתחיל לתרגל פלאנקים על בסיס יומי.
10 צפייה בגלריה
חולצות בטן בתצוגה של פנדי בשבוע האופנה לגברים במילאנו
חולצות בטן בתצוגה של פנדי בשבוע האופנה לגברים במילאנו
פנדי בשבוע האופנה לגברים במילאנו
(צילום: Courtesy of Fendi)

הכינו את הרגליים: טרנד מכנסי השורטס

מכנסיים קצרים בקיץ הם אומנם לא רעיון פורץ דרך, אך עדיין הם נוטים לככב על מסלולי תצוגות הנשים יותר מאשר על אלה של הגברים – במיוחד אם הם קצרים מאוד. בשבוע האופנה האיטלקי, לעומת זאת, מכנסי השורטס הגבריים מסתמנים כמגמה מתחזקת, באורך המסתיים הרבה מעל הברכיים ובגזרה גבוהה או נמוכה, כפי שאפשר לראות בתצוגות של MSGM, זניה ופנדי.
10 צפייה בגלריה
מכנסיים קצרים בתצוגה של זניה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
מכנסיים קצרים בתצוגה של זניה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
מכנסיים קצרים בתצוגה של זניה
(צילום: Courtesy of Ermenegildo Zegna)

10 צפייה בגלריה
מכנסיים קצרים בתצוגה של פראדה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
מכנסיים קצרים בתצוגה של פראדה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
מכנסיים קצרים בתצוגה של פראדה
(צילום: Courtesy of Prada)

הצעת הגשה: הדוגמנים הווירטואליים

השימוש בדוגמנים וירטואליים, מעין אווטארים להצגת בגדים, לא הצליח לתפוס בגדול מאז "הושקה" הדוגמנית הווירטואלית הראשונה שודו בשנת 2019. עם זאת, בית האופנה האיטלקי Sunnei, שהוקם בשנת 2015 על ידי המעצבים סימון ריצו ולוריס מסינה, בחר להציג את התצוגה שלו על דוגמנים וירטואליים כחלק מתפיסה עיצובית חדשה: מינימום בזבוז של חומרי גלם.
בריאיון לאתר "ווג" הסבירו השניים כי הצעות ההגשה שלהם העונה נתונות לשינוי והתאמה על ידי הקניינים והלקוחות – מהלך שלרוב לא מקובל בענף, וזאת מתוך רצון להפחית ייצור יתר למינימום. "מבחינתנו, קיימות אינה רק שימוש בחומרים אורגניים", הסביר ריצו. "מה שחשוב לנו הוא ליצור תהליכים מעגליים חכמים שיובילו לשינוי המערכת".
10 צפייה בגלריה
דוגמנים וירטואליים בתצוגה של Sunnei בשבוע האופנה לגברים במילאנו
דוגמנים וירטואליים בתצוגה של Sunnei בשבוע האופנה לגברים במילאנו
דוגמנים וירטואליים בתצוגה של Sunnei
(צילום: Courtesy of Sunnei)

הבכורה: גלן מרטנז בדיזל

בשנת 1998 יצא לאקרנים סרט הקאלט Run Lola Run של במאי הקולנוע הגרמני טום טיקוור בכיכובה של השחקנית פרנקה פוטנטה, שרצה ברחובות ברלין עם שיער אדום, מכנסי ג'ינס וגופייה דהויה. דמותה האייקונית של השחקנית הראשית מלווה גם את סרט הקולקציה הראשונה של המעצב גלן מרטנז, המנהל האמנותי הנכנס של דיזל. לאורך הסרט אנו רואים דוגמנית אדמונית במכנסי ג'ינס וחולצת טי לבנה רצה ברחובות, כשהעוברים ושבים על פניה מציגים את הקולקציה החדשה לקיץ 2022.
(סרט הקולקציה של דיזל)

מרטנז הוא הרכש החדש של דיזל, ובכובעו המרכזי משמש כמנהל אמנותי למותג האופנה האוונגרדי הנחשב Y/Project. עם כניסתו אל דיזל, הביא איתו מרטנז כמה מהאלמנטים והרעיונות שמלווים אותו בספינת האם. לדוגמה, צלליות רחבות למכנסיים, שטיפות "מלוכלכות" של ג'ינס ופיתוחי טקסטיל מעניינים, כמו דוגמאות קווילט המזכירות את חליפות הקווילט של בית היוקרה שאנל, רק בתרגום לשפת רחוב מחוספסת. לא הכול אחיד בקולקציה החדשה, אבל היא ללא ספק מביאה איתה משב רוח מרענן לאחר תקופה ארוכה של נמנום במותג הג'ינס הוותיק.
10 צפייה בגלריה
דיזל בשבוע האופנה לגברים במילאנו
דיזל בשבוע האופנה לגברים במילאנו
משב רוח מרענן. דיזל בשבוע האופנה לגברים במילאנו
(צילום: יחצ)

פטריוטיזם איטלקי: דולצ'ה & גבאנה

שנה לאחר שחטפה מכה גדולה בעקבות נגיף הקורונה – הפטריוטיות האיטלקית זוכה לרוח גבית מדומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה. בתצוגה שהתקיימה מול קהל במילאנו, שיגר צמד המעצבים האיטלקי למסלול דוגמנים לבושים במכנסונים ספורטיביים עם שם המדינה, כמו גם מערכות לבוש ספורטיביות בצבעי הדגל. בנוסף, הציגו המעצבים פריטי לבוש בהשראת ההיפ הופ של שנות ה-90 עם חולצות אוברסייז וגופיות רשת, לצד פריטים מנצנצים בשיבוץ אבני חן שהחזירו את האור לשנה החשוכה שעברנו. "אור הוא הטיפול הטוב ביותר לימים אלו", הסבירו השניים. "כעת עלינו לראות אור, שמחה ואושר בעיני אנשים. זה מה שאנחנו רוצים".

הקאמבק השנוי במחלוקת: מכנסי חצאית לגברים

לאחר שזכו לקאמבק מסעיר במלתחה הנשית (ולקטגוריה מיוחדת באתר אסוס), מכנסי חצאית – אותו יצור כלאיים שנוי במחלוקת מבחינה אסתטית – פורצים גם למלתחה הגברית, כפי שאפשר ללמוד מהקולקציה בעיצובו של ראף סימונס לפראדה. המעצב יצר מכנסונים קצרים שמעליהם כיסוי בד שמרחוק נראה כמו חצאית מיני לגברים.
10 צפייה בגלריה
פראדה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
פראדה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
פראדה בשבוע האופנה לגברים במילאנו
(צילום: Courtesy of Prada)

חוזרים לטבע: המראה הבוהמייני

עוד מספיחי הקורונה: תחושת הנינוחות, האופטימיות והאחדות. אלו באו לידי ביטוי במערכות לבוש במראה בוהמייני המשדרות חזרה אל הטבע, שימוש בעבודות יד והיצמדות לאמא אדמה. במילים אחרות, בגדים לעשירים שמבלים במידברן. אצל המותג האיטלקי אטרו, לדוגמה, אפשר היה לראות כפתנים וקורטות (אותן חולצות הודיות) עם רקמה בדוגמאות אתניות שכבר עוררה טענות על ניכוס תרבותי, לצד חולצות בהדפסים פסיכדליים מעוטרי רקמה ושיבוץ אבנים אצל דולצ'ה & גבאנה.
10 צפייה בגלריה
אטרו בשבוע האופנה לגברים במילאנו
אטרו בשבוע האופנה לגברים במילאנו
אטרו בשבוע האופנה לגברים במילאנו
(צילום: Getty Images)

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button