היום (ראשון) הלך לעולמו מעצב האופנה האמריקני וירג'יל אבלו בגיל 41, לאחר מספר שנים של מאבק במחלת הסרטן. אבלו ייסד את מותג האופנה הבועט והנחשב אוף/ווייט בשנת 2012 ומאז 2018 שימש בנוסף כמנהל האמנותי של קו הגברים בבית האופנה לואי ויטון. לצד פעילותו באופנה, הוא עבד כדי ג'יי וכאמן חזותי. בחודש יולי השנה הרחיב תאגיד היוקרה LVMH, המחזיק בבית לואי ויטון, את תפקידו כך שיוכל להשיק מותגים חדשים וליצור שיתופי פעולה עם מותגים קיימים גם מעבר לתחום האופנה. מחלתו הוסתרה מהציבור עד למותו.
אבלו רכש את השכלתו כאדריכל, ובזמן לימודיו החל לעצב חולצות טי. הוא זכה לפרסומו הראשוני בזכות שיתוף פעולה אמנותי עם קניה ווסט, שאותו פגש כששניהם התמחו בבית האופנה פנדי ב-2009. ווסט גם מינה את אבלו למנהל האמנותי של אלבומו Watch the Throne ב-2011, שעל עיצוב עטיפתו היה אבלו מועמד לפרס גראמי. לאחר שהשיק את המותג אוף/ווייט, הפך במהרה לשם מבוקש בקרב חובבי אופנה מדור ה-Z, שהתחברו לסגנון אופנת הרחוב שיצר ואשר זכה גם לחיקויים ברשתות אופנה רבות. בין השאר, הוא עיצב את שמלת הכלה וההינומה להיילי בולדווין ביבר ב-2019.
מינויו בבית האופנה לואי ויטון הפך אותו לאחד המעצבים המוכרים בעולם ולקול בולט בקרב יוצרי אופנה שחורים. בהיותו המעצב האפרו-אמריקאי הראשון שמונה לתפקיד מנהל אמנותי בבית יוקרה צרפתי, הוא הוכתר בשנת 2018 כאחד ממאה האנשים המשפיעים ביותר בעולם על ידי מגזין "טיים".
לצד הצלחתו, אבלו עמד גם במרכז ביקורת מספר פעמים, בעקבות טענות שהעתיק את עיצוביו מתוך גישה כי יש לשנות עיצוב בשלושה אחוזים בלבד כדי ליצור עיצוב חדש. גם הקולקציה שיצר ב-2019 בהשראת מייקל ג'קסון, שהושקה שבוע לפני ההקרנה של הסרט התיעודי "לעזוב את נוורלנד", עוררה זעם, ובית האופנה לואי ויטון הודיע כי חלק מפריטיה ייגנזו. אולם השערוריות האלה לא פגעו בקריירה הנוסקת של המעצב.
בהודעה שמסר היום ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד היוקרה LVMH, נכתב: "אנחנו המומים מהחדשות האיומות. וירג'יל היה לא רק מעצב גאון ובעל חזון, הוא היה גם איש עם נפש יפהפייה וחוכמה גדולה. משפחת LVMH מצטרפת אליי ברגע של עצב גדול וכולנו חושבים על קרוביו ברגעים אלה שהם מתמודדים עם האובדן של בעל, אבא, אח, בן וחבר".