הצורך לדגמן מראה משוחרר פוגש את גברברי ישראל עם החזה בחוץ. דין מירושניקוב ומייקל לואיס

חושפים חזה: למה הגברים הישראלים הפסיקו לכפתר את החולצה

יהודה לוי, עומר חזן, מיכאל אלוני, אושרי כהן ובן אל תבורי הם רק חלק מהכוכבים שמציגים לראווה שרירים ושערות באירועי הקיץ. שובו של המראה המאצ'ואיסטי או רק כניעה לחום הנורא?

פורסם:
חם בחוץ. ולח. בין החודשים יוני לספטמבר נולד נוהג קבוע לצאת מהבית בלבוש מינימלי, ולא רק בדרך לים ובחזרה. בתל אביב הקצינה המגמה עד כי ברחובות משוטטים גברים נטולי חולצה, נשים מרגישות בנוח גם בחזייה או בחלק עליון של בגד ים. רק בשבוע שעבר פרצה מהומה תקשורתית לאחר שצעירה בת 25 לבושה בחלק עליון קצר וחושף בטן בגזרת משולשים (היא הגדירה זאת כחולצת בטן, היו שטענו כי מדובר בגוזייה), ביקשה להיכנס למתחם הקניות דיזנגוף סנטר בתל אביב ועוכבה על ידי מאבטח. לבסוף הותר לה להיכנס ובהנהלת הקניון התנצלו ואמרו כי מדובר ב"טעות אנוש".
14 צפייה בגלריה
יון ברוך, אסי ישראלוף שלום מיכאלשווילי דוד שאול
יון ברוך, אסי ישראלוף שלום מיכאלשווילי דוד שאול
שלוש דרגות של חשיפה. ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף
(צילום: רפי דלויה)

לאחר שנה וחצי של סגרים ובגיבוי החזרה המדומיינת לשגרה בחודשים האחרונים, הצורך לדגמן מראה משוחרר פוגש את גברברי ישראל עם החזה בחוץ. "כמה שערות על החזה בחום הזה של תל אביב", כפי שהיטיבה לתאר כבר ב-2004 שרית חדד למילותיו של עברי לידר.
14 צפייה בגלריה
פפראצי בן אל תבורי
פפראצי בן אל תבורי
בן אל תבורי מדגמן את הטרנד ברחוב
(צילום: מוטי לבטון)

עונת האירועים המתרכזת בחודשים יולי ואוגוסט, הוכיחה כי הרווח שבין הגבר לחולצה גדול מתמיד. אם בעבר גברים רבים פתחו שניים-שלושה כפתורים בחולצה כדי להתאוורר – הקיץ הם מכפתרים שניים-שלושה כפתורים מלמטה ומשאירים את החולצה פתוחה. קחו לדוגמה את השחקן יהודה לוי, שנתפס בשני אירועים שונים תוך שבועיים בחזה טווסי.
לפרמיירה של הסדרה "מעילה", לבש לוי ז'קט שחור שמתחתיו חולצה בהדפס לבן ואדום שכופתרה רק בחלק התחתון, כשתליון עם חצי סהר מנצנץ על חזהו השעיר; ובשבוע שעבר הגיע למסיבה עמוסת ידוענים בחולצה לבנה שהייתה גם היא פתוחה לראווה, שם פגש את הכוכב הצעיר עומר חזן, לבוש חולצת אוברסייז מודפסת ופתוחה גם היא עד לקו הבטן העליונה, חושפת שרירי חזה מפוארים.
14 צפייה בגלריה
מיכאל אלוני מוריה למברוסו מלכת היופי של ירושלים
מיכאל אלוני מוריה למברוסו מלכת היופי של ירושלים
חולצה פתוחה עד הווסט. מיכאל אלוני
(צילום: ענת מוסברג)
עומס החום של הימים האחרונים הגדיר מחדש את גבולות החשיפה של הגוף, ואיתו גם סימני הזיעה, מחום ומאמץ. השיא של המגמה נראה בחתונה עתירת המפורסמים של לי בירן ואליאנה תדהר השבוע. "החשודים המיידיים" של הטרנד הנוכחי רשמו סיבוב נוסף של דאווין עם החזה בחוץ: השחקן מאור שוויצר בחר בחולצה לבנה פתוחה כמעט עד קו הטבור; השחקנים אימרי ביטון ודניאל מורשת הציגו חזה עשיר ושעיר בפלומה גברית; ועומר חזן הצעיר התחפש לזהר ארגוב (או אולי לטוני מנרו מ"שיגעון המוזיקה") עם חולצת סאטן לבנה מבריקה וגורמט זהב שענד כצ׳וקר.
14 צפייה בגלריה
חתונה דין מירושניקוב
חתונה דין מירושניקוב
סקאזי חושף קעקועים
(צילום: ענת מוסברג)
אבל הם רק טיפה בגל הזיעה של הקיץ. מייקל לואיס, סקאזי (אשר סוויסה), מיכאל אלוני, דניאל ליטמן (באלגנטיות, חשוב לומר), משה פרץ, שבמודעות לסיבוב ההופעות שלו פותח כפתור יותר מבעבר, השחקן הצעיר לייב לב לוין, וכמובן, מאור שוויצר, אושרי כהן ובן אל תבורי – כולם בקושי סוגרים את החולצה. הגדיל לעשות הזמר עומר אדם, אשר בקליפ החדש שלו (שמשודר גם כפרסומת בטלוויזיה), לובש את כל הטעויות האפשריות: מכנסיים באורך שבע שמיניות וגלימה תואמת חושפת חזה ובטן. צעד גדול לדימוי גוף חיובי אצל גברים, אבל אפשר לעשות את זה גם בחולצה סגורה בפריים טיים.
14 צפייה בגלריה
חתונה דין מירושניקוב
חתונה דין מירושניקוב
דניאל ליטמן בגרסה אלגנטית לטרנד
(צילום: ענת מוסברג)

(עומר אדם לא פוחד מטעויות אופנתיות)

כמו במגמות רבות, גם החולצות הפתוחות מגיעות אלינו ממעבר לים. למרות שהגברים הישראלים, בעיקר בני הדור הצעיר, ידועים כאקסהיביציוניסטים, כוכבים כמו ג'סטין ביבר, הארי סטיילס ומאלומה חושפים בדרך קבע את שרירי החזה לראווה בחולצות פתוחות. הם מבקשים להציג את הגוף שעליו עמלו במכון הכושר ואת הקעקועים המפארים את החזה ועצמות הבריח. הרשתות החברתיות, המעצימות את הרצון לחשיפה והכמיהה ללייקים, רק מסייעות לחיזוקה של המגמה, שככל הנראה תיעלם רק עם בוא הסתיו.


לדברי רון (רונקו) קאהן, מנהל הקריאייטיב במותגי האופנה רנואר ו-twentyfourseven, המגמה הזאת מתחזקת כבר מהקיץ שעבר, והיא כאן בזכות חולצות גלישה עם צווארון רחב ופתוח, שהפכו לפופולריות בקרב הגברים הישראלים. "הדרך הנכונה ללבוש אותן היא עם שני כפתורים פתוחים", הוא אומר ומציין גם מובילי דעה מקומיים כמו לוי ותבורי, סלבריטאים וכוכבים של מוזיקה לטינית שמשפיעים על המגמה, וכמובן, את החום והלחות הגבוהים בישראל.
14 צפייה בגלריה
פלמ"ח
פלמ"ח
חשוף כמעט עד הפופיק. לייב לב לוין
(צילום: אביב חופי)

אבל החום הישראלי אינו הסיבה היחידה להתעוררות הטסטוסטרון. קאהן מציין כי החשיפה של החזה הישראלי במרחב הציבורי מסמלת מגמה עמוקה של התחזקות ארכיטיפים. "לאחר תקופה ארוכה של מראה מלוטש – הארכיטיפ הגברי חוזר", הוא אומר, "ולכן אנחנו רואים חזרה למראה גברי ושיער על החזה". קאהן צודק: לאחר שנים של נזילות מגדרית בין גברים לנשים – אפשר לזהות תהליכי התנגדות. במלתחה הנשית אפשר לראות אותם גם דרך חזרתו של המחוך, אולי הפריט האחרון שנותר כמגדיר הגוף הנשי: מותניים וחזה.
14 צפייה בגלריה
סרט דני A
סרט דני A
שרשראות ארוכות להשלמת המראה. אושרי כהן
(צילום: אמיר מאירי)

"הגבר הישראלי מתלבש ועדיין נשאר עירום", אומרת בסרקזם הסטייליסטית הוותיקה ליאת אשורי. "אם מוציאים מהמשוואה את עניין חום יולי-אוגוסט והטמפרטורות הגבוהות – מילא אם היינו בחוף הים, למה אנחנו עדיין רואים גברים בחולצת כפתורים פתוחה עד מתחת לחזה גם במקום ממוזג בשעת לילה מאוחרת?!"
14 צפייה בגלריה
פלמ"ח
פלמ"ח
משווים מחשופים? עומר חזן
(צילום: אביב חופי)

אשורי מתייחסת לטרנד בסלחנות ומסבירה כי המגמה הזו כבר הייתה פה הרבה קודם. "בשנות ה-70, ניתן היה לראות את זה בסרטי בורקס כמו 'צ'רלי וחצי' בכיכובו של יהודה בארקן ז"ל, שהיה לבוש בחולצת כפתורים פתוחה בשפע באזור החזה", היא מוסיפה. "אז זה היה סמלי וסטריאוטיפי לדמות של עבריין, פרחח, מופרע. היום אני חושבת שמי שחושפים כך את הגוף שלהם מאוד אוהבים את המראה שלהם, ומשתפים את כולנו בזה. זה לא קורה בטעות. אני מאמינה שהיו הרבה חזרות מול המראה לפני שהם יצאו מהבית. מבחינה אסתטית, לא יהיה קונצנזוס בנושא: בשביל גבר אחד זה יכול להוות יתרון, לאחר חסרון. הכי חשוב לזכור שיופי הוא בעיני המתבונן ושלכל אחד מתאים סגנון אישי. במקרה הספציפי הזה, סגנון אישי, מבנה הגוף, המראה והאישיות של מי שלובש – הם המשפיעים העיקריים על הרושם הסופי שחולצה פתוחה יוצרת".
14 צפייה בגלריה
חתונה יעל אלקנה
חתונה יעל אלקנה
אביב אלוש בגרסה צנועה עם גופייה מתחת לחולצה פתוחה
(צילום: ענת מוסברג)

14 צפייה בגלריה
חתונה גל מלכה
חתונה גל מלכה
גם דניאל מורשת פותח עוד כפתור
(צילום: יאיר שגיא )
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button