תאמ;לק לי: דוגמנית העל הברזילאית אדריאנה לימה, שאוחזת בשילוב מוצלח במיוחד של שיער שחור, עיניים כחולות ולסת מסותתת. היא המלאכית הכי מעוטרת של ויקטוריה'ס סיקרט, חברה של כבוד ברשימת הדוגמניות הכי עשירות בארצות הברית לפי מגזין "פורבס", וגם נחשבת על ידי רבים לאישה הכי יפה בעולם. בחודש שעבר היא עלתה על פק"ל של תחתונים, חזייה וכנפיים, וחזרה כמו גדולה למסלול של התצוגה הכי מקומבקת של השנה, שהרים מותג ההלבשה התחתונה המיתולוגי.
לימה קיבלה את הכנפיים שלה בשנת 1999 ונשארה מלאכית בשירות סדיר כמעט 20 שנה – מה שהפך אותה לאחת הדוגמניות הוותיקות יותר שמסתובבות על המסלול לבושות בלא כלום. בשנת 2018 היא הזדכתה על הכנפיים וההילה, ומאז היא בוחרת עבודות דוגמנות בפינצטה ומעדיפה כאלו שלוקחות אותה, לאט אך בטוח, לליגה מיוחסת ולבושה יותר. החודש, לדוגמה, היא מככבת בקמפיין חדש של מארק ג'ייקובס, שבו היא מפרסמת את התיקים האייקוניים של המעצב.
כשלימה הייתה צעירה היא רצתה להיות נזירה, וכקתולית נאמנה סיפרה בגאווה כי שמרה על בתוליה עד נישואיה בגיל 27 לכדורסלן מארקו יאריץ'. אנחנו מוכנים להאמין לה, אבל חייבים לציין כי לפני נישואיה היא הייתה בזוגיות עם המוזיקאי לני קרביץ בשנים 2003-2001 והשניים אף היו מאורסים.
כעת היא בת 43, יפהפייה כתמיד, ועל המסלול היא מנצחת בנוק-אאוט את האחיות חדיד הצעירות, שדגמנו לצדה בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט. אומנם לא מעט חדי אבחנה העירו בשנה האחרונה כי פרצופה היפה להפליא נראה מעט שונה, אבל מצד שני יכול להיות שמדובר בתאונת איפור, תאורה לא מחמיאה, תגובה אלרגית מתמשכת או כל הסבר אחר שנשים יפות שעברו את ה-40 נוהגות להשתמש בו כתחליף לאמירה: כן, עשיתי בוטוקס.
בינתיים, למי שדאג, היא כבר הצליחה לחזור ל"פנים הישנות" שלה – כפי שמוכיח שער גיליון נובמבר של מגזין ווג הספרדי. לימה נמצאת שם בסדרת צילומים, רובם בשחור-לבן, רובם בשיער אסוף, עם גוף שרירי להפתיע ואיפור מינימלי. התוצאה ממגנטת.
איך היא מתלבשת? בדיוק כמו שאפשר לצפות מדוגמנית הלבשה תחתונה. בדומה להיידי קלום, מלאכית נוספת מאותו בית יוצר, גם לימה מתמסרת להופעות שמציגות הרבה עור חשוף. כנראה שהטייפ-קאסט כדוגמנית הוא מחייב גם בחיים האמיתיים. אם את המוזה של דיור, את משועבדת לאלגנטיות בכל מחיר, ואם את מלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט – את עבד למחשוף.
החיבה למינימליזם טקסטילי ניכרת אצל לימה גם כשהיא לא נמצאת על המסלול בחזייה ותחתונים. לרוב מדובר בשמלות ששסועות מעל ומתחת, ובין השסעים יופיע משהו כסוף, מוזהב או מנצנץ. במילים אחרות: מדובר במפגן של גוף חטוב שבא על חשבון הטעם הטוב.
לימה מתגלה במיטבה האופנתי כשהיא זונחת לרגע את הבלינג הצעקני לטובת מראה מחויט או נקי קווים, שמאפשר ליופי שלה באמת לזרוח. כמו, לדוגמה, באפטר-פארטי של ויקטוריה'ס סיקרט, כשלבשה שמלת מיני שחורה עם מחשוף א-סימטרי שהצליחה להיות אלגנטית וחושנית בעת ובעונה אחת. גם בתצוגה של סקיאפרלי בשבוע האופנה בפריז השנה, היא הוכיחה את מה שבעצם כבר ידענו: סקסיות נובעת מבפנים, ולאף אחד לא באמת אכפת אם עשית בוטוקס כשאת אחת הנשים היפות בעולם.
עתידות: אחרי כמה שנים של התמסרות לגידול הילדים וגיחות רק לעבודות דוגמנות מזדמנות, נראה שלימה מוכנה לקאמבק הגדול שלה. המטוטלת האופנתית גירשה מהמסלולים את המידות הגדולות ופתחה את השורות לדוגמניות בוגרות יותר, במאבק הפנימי המתמשך של עולם האופנה בין שמנופוביה לגילנות. האקלים הנוכחי מסתמן כמבשר טובות ללימה, שיושבת וצועדת בדיוק על המשבצת שהפכה שוב לפופולרית. והאמת, התגעגענו אליה.
מחיאות כפיים או מטח עגבניות? את התשובה אפשר לחלק לשתיים: מחיאות כפיים נלהבות על הקאמבק המסעיר בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט ובווג ספרד, ובכלל על העלאת רף היופי האנושי בעולם. אבל פחות, הרבה פחות, על כמה הופעות מתועדות בשמלות שכשלו במלאכת האריזה. למשל, שמלת ההיריון הזהובה שלבשה לבכורה של הסרט "אלביס" בפסטיבל קאן ב-2022. יש מראות שהיינו מעדיפים לשכוח.