בשנה החולפת הפכה פמלה אנדרסון לגורו פרו אייג'ינג מתוקף סירובה להתיישר על פי כללי הטקס ולהופיע בגיל 56 בפנים מכוסות איפור, צעד שגרר תגובות על הסקאלה שבין תמיכה לביזוי. לאחר שהופיעה בטקס פרסי האופנה הבריטים ובשבוע האופנה בפריז נטולת איפור - אנדרסון ממשיכה במגמת המראה הטבעי. השבוע פורסמו תמונות חדשות בכיכובה לקמפיין אביב-קיץ 2024 של מותג האופנה האמריקני פרואנזה סקולר (של צמד המעצבים לזארו הרננדז וג'ק מקולו), בהן מציגה אנדרסון פנים רעננות ונטולות איפור.
התגובות בעמודי הרשתות החברתיות של המותג התפלגו בין מי שתומכים במהלך של אנדרסון לבין מי שממשיכים לבקר את מי שהתפרסמה בשנות התשעים כסמל מין. "היא כזאת כוכבת רוק, איזה חיים האישה הזו חיה! ואיך היא ממציאה את עצמה מחדש! הערצה מוחלטת", פרסמה עוקבת בשם נינה, בעוד עוקבת אחרת, שהזדהתה כרייצ'ל, עקצה את הקמפיין וכתבה: "בלי איפור אבל עם מספיק מילוי בפנים עד שהיא נראית כמו ג'וסלין וילדנשטיין", תוך שהיא מרפררת לדמותה של אשת החברה השוויצרית שעברה הליכים כירורגים פלסטיים רבים בפניה, עד שזכתה לכינוי הגנאי "אשת החתול".
אנדרסון עצמה התייחסה בחודשים האחרונים לבחירתה להימנע מאיפור באירועים ציבוריים. "הרגשתי כל כך חופשיה ללא איפור", סיפרה ל"דיילי טלגרף". "זו לא הייתה אמור להיות הצהרה. לא קראתי לשלום עולמי ולא ידעתי אם מישהו ישים לב. הסתכלתי במראה ואמרתי: 'את כמעט בת 60, זה מספיק טוב, פשוט תהני מפריז ואל תשחקי את המשחק'". אנדרסון גם אמרה בריאיון לווג צרפת: "לא באתי לשבוע האופנה בפריז וחשבתי שלא אתאפר. פשוט לבשתי את הבגדים היפים לתצוגות וחשבתי 'אני לא רוצה להתחרות בבגדים", והוסיפה: "אני לא מנסה להיות הילדה הכי יפה בחדר".
תמונות הקמפיין עליו הופקד צלם האופנה הגיאורגי דויט ג'יאורגדז, כבר השיגו פרסום רחב בעולם בפתח השנה החדשה. האם מדובר בהצהרה פמיניסטית עליה חתום המותג ואותה הוא מבקש להדהד? האם זו תגובה לפיחות בשיח על גיוון בתעשיית האופנה? רצון לקרוץ ללקוחות המתוחכמות והבוגרות של המותג או דווקא לאלו הצעירות שגדלו על בגד הים האדום של אנדרסון בסדרה "משמר המפרץ"? או אולי פשוט ניצול ציני במטרה לגרוף פרסום? התשובה היא ככל הנראה גם וגם וגם. לשם השוואה, בקיץ שעבר הובילה את קמפיין המותג קנדל ג'נר בת ה-28, מחצית מגילה של אנדרסון, ובחורף האחרון צולמה לקמפיין השחקנית והאיט-גירל הנצחית קלואי סוויני בת ה-49.
מותגי אופנה רבים פועלים לייצר קמפיינים מעוררי פולמוס או לפחות כאלה שיעוררו בצופים תזוזה קלה על הכיסא, ובכך לסייע לשיח סביב המותג, על ידי יצירת "הלם". אחת הדוגמאות האחרונות היא הופעתה של השחקנית מגי סמית׳ בת ה-88 בקמפיין של בית האופנה לואווה. אפשר לקרוא אותו כמחווה לפועלה של השחקנית האייקונית, אך זהו גם צעד שיווקי ויח"צני שכולם דיברו עליו בעולם. כך, בדומה לחזרתו של ההרואין שיק משנות ה-90 כמגמה רווחת בעולם האופנה הנוכחי, אחת התיאוריות הבולטות על השינויים הקיצונים שאנו רואים, היא שכתוצאה ממגפת הקורונה והשפל הכלכלי שרק מעמיק, מותגי אופנה נדרשים לחזר אחר קהל חדש על ידי יצירת הלם אגרסיבי. כלומר, לזעזע את המוכר והידוע בקרב הצרכנים, ובכך לגרום להם לחפש אחר הדבר החם הבא.