בציור "ריקוד החיים" משנת 1890 של הצייר הנורבגי אדוארד מונק, מופיעות שלוש נשים שרוקדות מחובקות עם בני זוגן, ומסמלות יחד את מחזור החיים. כל אישה סימלה מצב חיים אחר לפי צבע שמלתה: האישה בשמלה הלבנה שידרה בתוליות, תמימות וטוהר, האישה בשמלה השחורה היא סמל לזקנה ולמוות, והאישה בשמלה האדומה שבמרכז הציור מסמלת את החטא והפיתוי.
מדי כמה עונות, האדום עושה את דרכו למלתחה כטרנד בולט. בחודשים האחרונים הוא חוזר עם שורה ארוכה של כוכבות ובנות מלוכה שאימצו באופן גורף את השמלה האדומה על השטיח האדום: מנסיכת וויילס קייט מידלטון בכמה וריאציות של טוטאל-לוק אדום, כמו חליפת מכנסיים עם מקטורן בסגירה א-סימטרית ושמלת מידי עם מחשוף וי משיפון – שתי מערכות לבוש בעיצוב בית האופנה אלכסנדר מקווין – ועד גל גדות על שער מגזין ל'אופיסייל אמריקה בסריג אדום של מייקל קורס ובשער נוסף למגזין S Moda בחליפת עור אדומה של פראדה.
קולקציות הסתיו החדשות שנכנסות בימים אלו לחנויות מציפות את הקולבים בשמלות, חצאיות, מכנסיים וחולצות בצבע אדום אש. לא אדום כתמתם, לא אדום ורדרד – אדום אדום. דם. אצל המעצב הלבנוני אלי סאאב אפשר היה לראות אנסמבל מרהיב שכלל מכנסיים רפויים בגזרה גבוהה עם חולצת קולר בעלת שרוולים רחבים שיצרו מעין מראה של שובל מתנופף, בעוד פייר פאולו פיקולי מוולנטינו עיצב מספר גדול של מערכות לבוש אדומות, בהן שמלת מקסי בגזרת כותונת עם צווארון ועניבה שחורה.
נוכחות בולטת של אדום נרשמה גם בקולקציות של הרמס, סטלה מקרטני, בלמן, לואווה, אן דמולמסטר, ג'יאמבטיסטה ואלי, איזבל מארה, מוגלר, פיטר דונדס, אלכסנדר מקווין וג'קומוס, אשר בתצוגת האופנה היפה שהציג בגני ארמון ורסאי לפני כמה חודשים, שלח למסלול את הדוגמנית הישראלית סאן מזרחי לבושה אנסמבל מינימלי של חזייה ותחתונים רחבים שקושטו בשרוולים נפוחים.
מלבד הדימוי הסקסי והמראה הבולט שהצבע האדום יוצר, הוא מטעין את הלובשות אותו בכוח ובנוכחות. באופן לא מפתיע, ההצפה שלו בעולם האופנה מגיעה לאחר שנה וקצת של התחזקות הצבע הוורוד בקולקציות הנשים והגברים. האדום, שגם הוא נחשב לצבע "נשי" ובמסורות מסוימות אף אסור ללבישה כיוון שהוא נחשב לצבע מפתה וסמל למיניות מוחצנת (למשל, בחברה החרדית), מעניק תחושה של ניכוס מחודש של נשיות חזקה ובלתי מתנצלת, כפי שאפשר לזהות בטרנדים רבים מהעת האחרונה, כמו הבחירה ללבוש שמלות שקופות במטרה לחגוג את הגוף הנשי.