"זה לא משנה מה אעשה: ארזה, יגידו רזתה. אשמין, יגידו השמינה. אני אדם ציבורי ואני מבינה את זה". נועה קירל לפומה

נועה קירל מדגמנת: "כל אחת יכולה להצליח עם איך שהיא נראית, לא משנה המידה שלך"

היא לא מתרגשת מהביקורת על הירידה שלה במשקל, לא יודעת כמה כסף היא מרוויחה, ורוצה לקדם מסרים חיוביים בלי להצהיר שהיא פמיניסטית – פגשנו אותה על סט צילומי אופנה

פורסם:
נועה קירל לא צריכה את בזוקה ג'ו וחבריו. עד גיל 21 היא אומנם לא הגיעה לירח, אבל הספיקה לגעת כמעט בכל פסגה אפשרית: מדלגת בין כוכבי לכת לשטיחים אדומים, בין צילומים לסדרות טלוויזיה להופעות על בסיס כמעט יומי. בביצת הפופ הישראלית, היא כבר הוכיחה שלא מספיק להיראות מיליון דולר – ההצלחה מגיעה רק דרך עבודה קשה.
בשבוע האחרון, לדוגמה, הספיקה לבקר בטקס הגראמי בלאס וגאס לשלושה ימים כאורחת של חברת התקליטים אטלנטיק שבה היא חתומה, לשוב לישראל ולהצטלם לקמפיין עם יהודה לוי, לחגוג יום הולדת 21 בחיק המשפחה, החברים ובן הזוג תומר הכהן בארוחת ערב במסעדה, ולמחרת לדלג רעננה לצילומי קולקציית אביב-קיץ 2022 החדשה של מותג הספורט והאופנה פומה, שעבורו היא משמשת כשגרירה בינלאומית, ומיד בסיומם גם להמשיך להקלטות. רק מלחשוב על זה התעייפנו.
8 צפייה בגלריה
נועה קירל בעיצוב של תמר אלבז בטקס הגראמי, 2022
נועה קירל בעיצוב של תמר אלבז בטקס הגראמי, 2022
נועה קירל בעיצוב של תמר אלבז בטקס הגראמי, 2022
(צילום: Getty Images)

גיל 21 נתפס כנקודת זינוק לחופש ולעצמאות. בארצות הברית ובאיחוד האמירויות הערביות, בין היתר, הוא מייצג את הפיכתם של צעירים לבגירים, מה שמאפשר להם לרכוש ולצרוך אלכוהול; בישראל זהו בדרך כלל הגיל שבו צעירים משתחררים מצה"ל ויוצאים לפרוס כנפיים בטיול אחרי הצבא במזרח אסיה או בדרום אמריקה.
לקירל אין עניין בחופשה, לפחות לא בטן-גב בגואה. "יש לי הרבה מטרות וחלומות, ואני לא אנוח עד שאגשים אותם", היא אומרת השבוע. "אני עובדת על קו ישראל-ארצות הברית, ושם אני עדיין פחות מפורסמת מאשר בארץ, מה שמאפשר לי לטייל בקניון ולצאת עם חברים בערב".
8 צפייה בגלריה
נועה קירל לפומה
נועה קירל לפומה
"לאחרונה עלו בי מחשבות שאולי כדאי לי לשאול כמה אני מרוויחה, אבל אפילו אין לי זמן להתעסק בזה"
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

מושג החופש הוא די נזיל. עד כמה את חופשיה לבצע פעילויות יומיומיות כמו לקפוץ לסופר או לטייל ברחוב בלי שיטרידו אותך?
"אני משתדלת לנהל חיי יומיום נורמליים. נכון, אני פחות מבקרת בקניון או במקום שיש בו הרבה אנשים, אבל אני שומרת על החיים שלי".
למרות שהחיים שלך לא רגילים. איך נראה, לדוגמה, סדר היום שלך?
"זה מאוד דינמי. ברוך השם, אני עושה הרבה פרויקטים. בחודש האחרון צילמתי את העונה השלישית של 'פלמ"ח' והתעוררתי כל יום בארבע בבוקר וסיימתי את הצילומים בחמש אחר הצהריים, ומשם המשכתי להופעות. בדרך היו גם חזרות לספיישל 'רוקדים עם כוכבים' שצולם עד ארבע לפנות בוקר, מה שגרם לכך שהייתי ערה ברצף 24 שעות".
ואת נהנית?
"מאוד!" היא שולפת בזריזות שעלולה להיחשד כתגובה אוטומטית. "זה מה שעושה לי טוב. לפעמים אני מבינה שאני בן אדם ולא מכונה, ולא יכולה לעשות הכול".
8 צפייה בגלריה
נועה קירל לפומה
נועה קירל לפומה
"אני מתעלת את ההשפעה שלי לפרויקטים חיוביים, אבל לא אלך עם שלט על המצח: אני פמיניסטית"
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

מהם גבולות החשיפה שלך? הרי גם על מערכות היחסים שאת מנהלת צצות כל הזמן טענות שאלו מערכות יחסים אינטרסנטיות ליחסי ציבור.
"אני לא צריכה להוכיח לאף אחד. אני אמיתית ואומרת תמיד את האמת, ומשתדלת לשמור את הזוגיות שלי פרטית".
ובכל זאת, שלושת בני הזוג האחרונים שלך, או לפחות אלה שאנחנו מכירים ונחשפו – ברק שמיר, יהונתן מרגי ועכשיו תומר הכהן – מפורסמים פחות ממך. זאת אסטרטגיה?
"חה! אסטרטגיה?"
לא חסרים מקרים של זוגיות מזויפת לתקשורת.
"נכון, אבל כאן זה אמיתי. אני לא אתן שיגעו לי בחיים האמיתיים בשביל אסטרטגיה או יחסי ציבור".

"מתחילת הדרך הייתה עליי המון ביקורת"

לפני שנה בדיוק, במוצאי חג הפסח, קיבלה קירל את פרס "שינוי אידיאל היופי" בשבוע האופנה קורנית תל אביב. בגיל 20 בלבד, הפכה קירל לדוברת לילדות ונערות רבות, מודל לחיקוי, סמל לדימוי גוף חיובי וההוכחה שאפשר להיות הכוכבת הכי גדולה בישראל גם בלי להרעיב את עצמך למידה אפס. אלא שבמהלך השנה החולפת היא השילה ממשקלה. במילים אחרות, היא יישרה קו עם מודל יופי המקדש רזון. לדבריה, השינוי נולד בעקבות אורח חיים ספורטיבי ובריא שהחלה לנהל, הכולל שגרת אימונים אינטנסיבית של אימון פונקציונלי ופילאטיס מכשירים. לרבבות ילדות נשבר הלב.
8 צפייה בגלריה
נועה קירל לפומה
נועה קירל לפומה
"אני אמיתית ואומרת תמיד את האמת, ומשתדלת לשמור את הזוגיות שלי פרטית". קירל לפומה
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

"הפרס שקיבלתי לפני שנה הוא לא על שינוי מודל היופי – הוא על זה שאין מודל יופי", מסבירה השבוע קירל. "המהות של הפרס, לדעתי, היא שכל אחת יכולה להצליח עם איך שהיא נראית, לא משנה המידה שלך".
בעולם הפופ מראה חיצוני הוא חלק מהעניין.
"אני מסכימה. פשוט בקורונה ישבתי בבית משועממת והתחלתי לעשות ספורט".
אבל את רקדנית. הקלוריות שאת שורפת על הבמה ובחזרות זה הרבה יותר מכל אדם ממוצע.
"גם אני חשבתי שאני בכושר כרקדנית, אבל מתברר שאני לא. אני צריכה להחזיק מופע שבו אני שרה ורוקדת, ולכן צריכה להיות בשיא הכושר. התמכרתי לזה. יש לי שעה ביום שאני מקדישה לעצמי, שלא קשורה לעבודה, וזאת התחושה הכי כיפית בעולם. חבל שלא הגעת לכאן לפני חצי שעה בארוחת הצהריים. היה כאן כל כך הרבה מבחר: פסטה, אורז, סושי, קציצות דגים, חזה עוף, בייגל עם סלטים".
ומה אכלת?
"ביס מכל דבר. אני אוהבת לאכול, אבל עושה את זה בצורה מאוזנת. אני 24/7 על הרגליים וצריכה לאכול בריא".
צפית את הביקורת שהגיעה?
"לא צפיתי, אבל זה לא משנה מה אעשה: ארזה, יגידו רזתה. אשמין, יגידו השמינה. אני אדם ציבורי ואני מבינה את זה".
8 צפייה בגלריה
נועה קירל לפומה
נועה קירל לפומה
"לפעמים אני מבינה שאני בן אדם ולא מכונה, ולא יכולה לעשות הכול"
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

קירל, שמשדרת תמיד חיוביות, ויטאליות ורגליים על הקרקע, לא מתרגשת מביקורת. מראש היא גם נמנעת מלהיכנס לזירות שעלולות להיות שנויות במחלוקת. בעונה השלישית של סדרת הטלוויזיה "פלמ"ח", שצפויה לעלות לשידור במהלך השנה, היא מגלמת דמות בהשראת יו"ר מרצ לשעבר שולמית אלוני ז"ל. "התחברתי לעוצמה הנשית שלה", אומרת קירל, שחוזרת למשחק לאחר שהשתתפה לפני מספר שנים בסדרת הנוער "כפולה". "היא קידמה ערכים ונגעה בזכויות להט"ב עם חוק משכב זכר (שאלוני הביאה לביטולו ב-1988, א"י). זה חשוב להראות לנוער את הצד הזה. ובכלל, מאוד נהניתי כי זו סדרת אקשן שבה אני יורה קצת, מרביצה קצת. זה היה ממש טירונות".
כמו הטירונות שהייתה לך?
"יותר גרוע. צילמנו בהרי ירושלים במעלה אחת, כשאני עם גופייה".
שולמית אלוני קידמה ערכים חשובים, אבל גם זמרות פופ בינלאומיות כמו מדונה וליידי גאגא ניצלו את הבמה שלהן כדי לקדם סדר יום: מדונה קידמה מיניות פתוחה ומאבק באיידס, גאגא דיברה בחופשיות על דיכאונות וחרדות, קבלת האחר וכדומה. איזו אג'נדה את מביאה, אם בכלל?
"אני חושבת שניתן לראות מהצד את העבודה הקשה, הנחישות וההתמדה שלי. מתחילת הדרך, הייתה עליי המון ביקורת ועשיתי דרך ארוכה שהיא השראה לנערות רבות. אני יודעת שיש לי כוח והשפעה על בני נוער ומבוגרים שמאזינים לי, אז אני מתעלת אותו לפרויקטים חיוביים כמו פרויקט לזיכרון השואה וביקור ילדים בבתי חולים. אבל אני לא אלך עם שלט על המצח: אני פמיניסטית".
למה לא, בעצם?
"כי המסרים עוברים החוצה בסופו של דבר. מסרים טובים זה המסר שלי".
8 צפייה בגלריה
נועה קירל לפומה
נועה קירל לפומה
"כסף לא מניע אותי. אם זה מה שהיה מניע אותי, הייתי עובדת פי חמש"
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

אפרופו פמיניזם. לאחרונה רותם סלע אמרה שמאוד נעים לה לדבר על כסף ושהיא מעורבת בחוזים שלה. עד כמה את מעורבת בחוזים שלך? את יודעת, לדוגמה, כמה כסף יש לך בחשבון הבנק?
"לא. אין לי מושג, נשבעת לך. לא רק זה, היה לי פרויקט גדול לא מזמן וקרעתי עליו את התחת בחזרות כמה ימים, ובחזרה הגנרלית הבנתי שאני אפילו לא יודעת כמה משלמים לי. אבא שלי מטפל כלכלית בכל מה שקשור לצד העסקי שלי ואני סומכת עליו בעיניים עצומות".
להזכירך, רק לאחרונה מישהי יצאה מהכלא לאחר שניהלה את העסקים של הבת שלה.
"לי יש אבא אחר. אני מניחה שזה יבוא בקרוב. לאחרונה עלו בי מחשבות שאולי כדאי לי לשאול כמה אני מרוויחה, אבל אפילו אין לי זמן להתעסק בזה. כסף לא מניע אותי. אם זה מה שהיה מניע אותי, הייתי עובדת פי חמש".
וגם עושה פי חמש כסף.
"כנראה. אם רוברטו (בן שושן, הסוכן הצמוד שלה, א"י) היה פה, היית שומע כמה 'לא' אני אומרת להצעות".

"אני צריכה שישימו לב אליי מחוץ לישראל. פה כבר מכירים אותי"

על סט הצילומים של קמפיין הקיץ החדש של פומה, מחליפה קירל בטבעיות בגדים וסגנונות. בקולקציה שנחתה בישראל מבית פקטורי 54, אפשר למצוא את שני שיתופי הפעולה הרותחים של המותג: עונה שנייה וטובה יותר לשיתוף הפעולה עם בית הכלבו הלונדוני ליברטי, והחיבור החדש והמוצלח עם בית האופנה הצרפתי AMI של המעצב אלכסנדר מטיוסי.
העיסוק המתמשך של קירל באופנה, ביחד עם הסטייליסט איתי בצלאלי המלווה אותה כבר תקופה ארוכה, מקבל לאורך השנים פנים וצורות חדשות. לזכותם של השניים ייאמר כי למרות שיש להם דלת פתוחה לכל מותג ישראלי, הם מתעקשים לקדם מעצבים צעירים, רובם אפילו עדיין סטודנטים. לדוגמה, מערכת הלבוש הלבנה בעיצוב תמר אלבז שאיתה הגיעה לטקס הגראמי האחרון, או חליפת הדולרים השקופה מהקליפ "מיליון דולר" שעיצב גל אולמן – שניהם סטודנטים במחלקה לאופנה בשנקר. "הם צעירים, מוכשרים ועם ראש יצירתי, אז אני מאוד מתחברת ומרגישה שיש לי כוח לתת לאמנים צעירים מקום. הם עושים דברים יפים", היא אומרת.
8 צפייה בגלריה
נועה קירל בעיצוב של אוהד קריאף בטקס פרסי MTV בלונדון, 2017
נועה קירל בעיצוב של אוהד קריאף בטקס פרסי MTV בלונדון, 2017
"כולם דיברו על הבגד הזה". קירל בעיצוב של אוהד קריאף בטקס פרסי MTV בלונדון, 2017
(צילום: Getty Images)

כשהיא נשאלת איזו תלבושת זכורה לה כאהובה לאורך השנים, היא מצביעה על מעיל הדובים השחור בעיצוב אוהד קריאף שלבשה לטקס פרסי MTV שנערך ב-2017 בלונדון. "אף אחד לא פספס את זה. כולם דיברו על הבגד הזה", היא אומרת. "וזאת גם הייתה המטרה: אני צריכה שישימו לב אליי מחוץ לישראל. פה כבר מכירים אותי. אז מבחינה אופנתית אני נדרשת יותר לחדש".
יש מראה שאת מתחרטת עליו?
"אני מניחה שיש, אבל בזמן אמת אהבתי אותם. אני מניחה שזה חלק מהגדילה שלי כאדם. אני רק בת 21!"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button