אדידס מסרו: "אנו מתנצלים על כל פגיעה או מצוקה שנגרמו". בלה חדיד בקמפיין SL 72

אדידס מתנצלים על הקמפיין עם בלה חדיד: "הקישור לאירועים טרגיים לא היה מכוון"

ביממה האחרונה עומד מותג הספורט הגרמני במרכזה של סערה סביב הבחירה להשיק קמפיין לדגם נעליים שנוצר במקור לאולימפיאדת מינכן, שבה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים, וללהק לפרזנטורית שלו את הדוגמנית הפרו-פלסטינית. כעת מגיעה ההתנצלות: "אנו בוחנים מחדש את המשך הקמפיין" 

פורסם:
בעקבות הסערה הבינלאומית הגדולה ביממה האחרונה – חברת אדידס מתנצלת. בידיעה שפורסמה הערב (ה') באתר הבריטי Jewish News, אמר דובר אדידס לאתר כי "אנחנו מודעים לכך שנוצרו קישורים לאירועים היסטוריים טרגיים – למרות שהדבר אינו מכוון כלל – ואנו מתנצלים על כל פגיעה או מצוקה שנגרמו. כתוצאה מכך, אנו בוחנים מחדש את המשך הקמפיין. אנו מאמינים שספורט הוא כוח מאחד ברחבי העולם ונמשיך במאמצינו לקדם גיוון ושוויון בכל דבר שאנו עושים". בהמשך לדברים, נמחקה תמונת הקמפיין עם בלה חדיד מעמוד האינסטגרם של המותג.
כפי שדיווחנו הבוקר לראשונה ב-ynet, ביממה האחרונה עומדת חברת אדידס מול ביקורת סביב בחירתה ללהק לקמפיין השקת דגם הנעליים SL72 את הדוגמנית הפרו-פלסטינית בלה חדיד. הנעליים הושקו לראשונה עבור אולימפיאדת מינכן בשנת 1972, שבה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים בטבח שנערך בספטמבר של אותה שנה על ידי ארגון "ספטמבר השחור".
על פי ה-Jewish News, שלומית רומנו, בתו של מרים המשקולות האולימפי יוסף רומנו, אחד מ-11 הנרצחים במשחקים האולימפיים במינכן, פנתה לשירות הלקוחות של אדידס. "בעוד שאני מבינה את הרצון להתחבר לנוסטלגיה ולעיצובים אייקוניים, הבחירה בשנה מסוימת זו נושאת משקל היסטורי משמעותי שנראה כי התעלמו ממנו", כתבה. "אולימפיאדת מינכן בשנת 1972 זכורה לשמצה בשל הפיגוע הטרגי שביצע הארגון הפלסטיני 'ספטמבר השחור', שהוביל לרצח של 11 ספורטאים ישראלים. אירוע זה הוא פרק עגום בהיסטוריה האולימפית וזיכרון כואב לרבים ברחבי העולם, במיוחד למשפחות ולחברים של הקורבנות, כמו גם לקהילה היהודית הרחבה".
הכדורגלן ז'ול קונדה בצילומים לקמפיין של אדידס

רומנו מוסיפה שהבחירה בשנת 1972 כנקודת מיקוד לקמפיין של אדידס, מבלי להכיר בטרגדיה, היא, לדעתה, "חסרת רגישות ומטרידה. יתר על כן, העמדה הציבורית של בלה חדיד בנוגע לנושאים פוליטיים מסוימים מוסיפה שכבה נוספת של מורכבות, שיכולה להיתפס כמעוררת מחלוקת לאור ההקשר ההיסטורי של 1972. אני מאמינה שחברות כמו אדידס, שיש להן השפעה עולמית, נושאות באחריות להיות מודעות להקשרים היסטוריים ולהשלכות הפוטנציאליות של החלטות השיווק שלהן. אני מפצירה בכם לשקול מחדש את הקמפיין ולמצוא דרך הולמת יותר לכבד את מורשת המותג שלכם, מבלי לגרום לכאב או למחלוקת בטעות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button