לפני 13 שנה הוקם מותג האופנה הישראלי-בינלאומי גלביה, שבראשו עמדו מירב הדרי ואתי צאיג. קולקציית סתיו-חורף 2024 של המותג היא האחרונה בעיצוב משותף עם צאיג, מה שבא לידי ביטוי גם בצילומי הקולקציה, המציגים שפה צבעונית ואורבנית יותר, לצד שילובים בין קווי היום והערב של המותג, כמו חצאית מיני מפאייטים שנלבשה עם סווטשירט אוברסייז מפוטר.
בשיחה עם הדרי, שעד היום בחרה להישאר מאחורי הקלעים והפקידה את קדמת הבמה לצאיג, השפה הצבעונית והמשוחררת היא תולדה של שינויים קלים שהיא ממנפת. "אני מאוד צבעונית ואוהבת שילובים לא קונבנציונאליים. ככה אני מתלבשת ביומיום, לשם הצילומים הלכו, וכך גם צפויה להיראות הקולקציה בהמשך: יותר צבע, יותר 'פאשן'". האם מעכשיו היא תתייצב בקדמת הבמה? "זה לא יקרה", היא אומרת בטון חד משמעי. "לא אצא מאחורי הקלעים".
גלביה, שמחזיק אתר בינלאומי ונמכר בחנויות בארצות הברית, היה מראשוני המותגים בישראל שלכדו את אופנת הריזורטים היוקרתית. לצד פריטי קז'ואל וערב, הוא התרכז בעיצוב גלביות וכפתנים מהסוג שמתאימים לחופשה במיקונוס או טולום, כמו גם לערב קיץ מהביל בתל אביב. לדברי הדרי, הרעיון היה ליצור גלביות ובגדי חופש באיכות גבוהה יותר מאלו המוצעים במקומות מתויירים, תוך שמירה על שפה אופנתית ורקמות ייחודיות. השינוי אותו מובילה הדרי מסקרן, ומעניין יהיה לראות כיצד הדבר יקרין גם על הקולקציות הבאות. עד אז, ישבנו איתה לשיחה קצרה על קולקציית החורף.
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו?
"בדיוק חזרתי למחסן שלנו בהרצליה אחרי שירדתי לראות את הגלים. אני גולשת גלים על 'לונג בורד' וחייבת ים. זאת הנשמה שלי. אבל הים היה פחות גלי היום".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה?
"אפשר למצוא את שלושת הקווים שלנו: קולקציית ערב שהורחבה העונה, קולקציית ריזורט וקו קז'ואל. הקולקציה מאוד צבעונית ובצילומים גם בחרנו לשלב בין הקווים, בצורה שמדגימה את האופן שבו אני אוהבת להתלבש. אתי הייתה יותר מונוכרומטית ממני. בנוסף, אפשר למצוא בקולקציה שמלות פאייטים באורך מיני ובאורך הברך, חצאיות מקסי, וסט קטיפה עם מנדלה וחולצת ג'ינס בשילוב רקמה".
מן הסתם, הקולקציה עוצבה לפני המלחמה. האם, לדעתך, היא תואמת את המצב?
"אין מצב שתואם מלחמה. בחודש הראשון התלבטנו אם להוציא את הקולקציה, אבל לאחר הדממה של חודש, פחות או יותר כמו כולם, חזרנו לחיים. מאחר ואני גם מוכרת לחנויות בארצות הברית והאתר שלנו בינלאומי, הייתי חייבת להמשיך. זה גם מה שהציל לנו את המכירות, שחזרו בקפיצה גדולה מחודש דצמבר".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה?
"לא נעשו התאמות מיוחדות, כי הקולקציה נוצרה מראש והיא נמכרת גם לקהל מחוץ לישראל".
פריט מפתח בקולקציה:
"פריטי הפאייטים שבקולקציה ודוגמת המנדלה שמופיעה על סוויטשירט פסים בכחול ולבן".
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך?
"מי יודע, מלחמה בצפון יכולה להתחיל מחר או במאי. אם זה יקרה במאי - לא יהיה פה קיץ".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. איזה מעצבים או מותגים ישראלים את אוהבת במיוחד?
"אני לרוב לובשת רק את העיצובים שלי בשילוב מותגי על. בישראל מאיה נגרי מאוד מוצלחת".
מידות: S-XXXL
מחירים: חולצות, 1,390-390 שקל; שמלות, 1,990-690 שקל; חצאיות, 1,390-590 שקל. הקולקציה נמכרת בהנחות של 70-20 אחוז הנחה.