שער גיליון אוקטובר החדש של מגזין ווג אמריקה שבר במעט את אוסף השערים המשמים שהופיע לכל אורך גיליונות ספטמבר, בזכות צמד שערים אמנותיים בכיכובה של ליידי גאגא. צלם האופנה איתן ג'יימס גרין הצליח ללכוד את הרוח התיאטרלית של הכוכבת בת ה-38, שבסוף השבוע האחרון הוציאה את אלבומה החדש Harlequin, שמשמש כפסקול לסרט הקולנוע "ג'וקר: טירוף בשניים" בכיכובה, שיעלה בסוף השבוע הקרוב לאקרנים בישראל ובעולם.
מסע יחסי הציבור לסרט החל עם הקרנת הבכורה בפסטיבל הסרטים בוונציה בתחילת החודש, והחזיר את גאגא אל השטיחים האדומים לאחר תקופת היעדרות ממושכת. את "הקאמבק" התקשורתי חגגה גאגא לבושה בשמלת ערב דרמטית ומלאת ווליום מקו ההוט קוטור של כריסטיאן דיור ותכשיט ראש בעיצוב פיליפ טרייסי, מקולקציית סתיו-חורף 2001-02 של המעצב. היה זה מפגן כוח עיצובי, שהזכיר לכולם כי בכל הקשור לאופנה – גאגא היא אחת המתלבשות החשובות כיום.
המראה האלגנטי על השטיח האדום הציג שינוי בגישה שלה לבגדים. אותה גישה המשיכה גם בפרמיירה הלונדונית של "הג'וקר", שאליה התייצבה לבושה בשמלת ערב אדומה בעלת ז'קט קצר עם כתפיים תפוחות בעיצוב הדי סלימאן לבית האופנה הצרפתי סלין. קו המותניים הא-סימטרי של השמלה יצר "שבר" ויזואלי, ובכך הוסיף להופעתה תחושה מעט כאוטית, כפי שהיא מציגה גם בדמותה של הארלי קווין, נבלת-העל בסרט החדש. ב"פיפל" האמריקני תיארו את תפקידה כ"פרשנות ייחודית לדמות, שמאפשרת לצופים לראות צדדים נוספים שלה מעבר לנבלות הברורה".
מעריציה האדוקים של הזמרת והשחקנית ודאי מזהים שינוי בסגנון הלבוש שלה בשנה האחרונה. אם בעבר הייתה ידועה בזכות תלבושות מוגזמות שהיו חלק בלתי נפרד מהדימוי הציבורי שלה – כמו שמלת הבשר המפורסמת שלבשה בטקס פרסי MTV ב-2010 – נדמה כי בשלב הנוכחי בחייה היא בוחרת בגישה מינימליסטית ורגועה יותר, לפחות מחוץ לבמה. ובאופן יחסי לגאגא, כמובן. כי גם כשהיא בוחרת באותה שמלה אדומה של סלין, המראה הנוצר כולל "עיוות" לעומת שמלות ערב שלרוב מככבות על השטיח האדום – ואותו אפקט נשמר גם בבחירת שמלת ההוט קוטור של כריסטיאן דיור לפסטיבל ונציה או בהופעתה המרהיבה במשחקים האולימפיים שנערכו ביולי בפריז.
בתוך כך, את משחק הזהויות ומראה הזיקית שדבק בה, גאגא לא זונחת בשום שלב, לרבות בעטיפת האלבום החדש ובהופעות נוספות בביקורה בלונדון. לבוקר הפרמיירה הלונדונית היא בחרה בשמלת וינטג' בעלת צווארון תחרה וזוג נעלי פלטפורמה גבוהות. השיער הקצר והמראה הפרוע המשיכו לאורך כל ביקורה בלונדון, שהציג בעיקר מערכות לבוש צבעוניות שהשוו לה מראה של ליצן עצוב, בחיזוק הדמעה הכחולה שאיפרה מתחת לעינה.