תאמ;לק לי: קאיה גרבר רק בת 23, אבל היא דוגמנית-על מהסוג הישן – לפי הספר ובלי קשקושים נלווים. לאחר תקופה ארוכה שבה עבר השרביט (ושערי המגזינים) לכוכבות הוליוודיות ומשפיעניות רשת, גרבר מחזירה לאופנה את מקצוע הדוגמנות, זה שלא מגיע יחד עם קוד קופון או מבצע קידום מכירות. לא תמצאו אצלה ברקע גם סמים, מסיבות, צילומי עירום או ראיונות שעדיף לשכוח – היא מוקפת כולה בהילה הזוהרת שהייתה משויכת בעבר לתואר "דוגמנית".
היא נולדה לסופר-מודל המקורית סינדי קרופורד ולאיש העסקים היהודי רנדי גרבר, התחילה לדגמן בגיל עשר, הצטלמה לכל השמות הגדולים בענף האופנה וצעדה בתצוגות עבור כל השאר. כעת יש לה כבר קילומטראז' אינסופי על המסלולים, שערי המגזינים והפקות האופנה. בין לבין, היא שיחקה קצת בקולנוע ובטלוויזיה, חתמה על קולקציה משותפת עם קרל לגרפלד, מנהלת מערכת יחסים פוטוגנית להפליא עם השחקן היפיוף אוסטין באטלר וחוגגת סדר פסח כהלכתו.
כאחת הנציגות המשובחות יותר של גל הנפו-בייביז באופנה, היא העתק נאמן למקור, ומוצלח לא פחות של האם המפורסמת – יש שיגידו, בגרסה רזה יותר. אז צקצקני הרשת ממהרים לשלוח אותה להכין לעצמה סנדוויץ' וכמה שיותר מהר, אבל זה לא מפריע לה לקטוף את הקמפיינים הכי שווים בעולם. בכתבה שפורסמה ב"סאן" הבריטי השנה, נטען כי הונה העצמי מוערך בכ-19 מיליון ליש"ט, קפיצה משמעותית מהערכות קודמות שציינו הון אישי של "רק" חמישה מיליון דולר. הם אף מעריכים כי בעתיד היא תצבור הון של 190 מיליון ליש"ט, שיעקוף אפילו את זה של קרופורד האם.
אם גרבר היא מלכת הדוגמניות החדשה, את ההכתרה הלא רשמית שלה ביצע החודש המעצב מארק ג'ייקובס, שבאופן חסר תקדים קיבל לידיו את מושכות העריכה לגיליון דצמבר של מגזין ווג. הוא מיקם את גרבר במרכז המניפסט האופנתי שלו, והפך אותה לכוכבת החזון שלו – על השער ובהפקה המרכזית.
ג'ייקובס לקח את המגזין המפורסם ואת עולם האופנה כולו לסיור בזק בתוך הראש שלו – שם מסתובבות להן בובות נייר, נעליים בלתי אפשריות, מיני מאוס, גיבורות דיסני, מרילין מונרו, וקאיה גרבר אחת, שמתאימה כמו כפפה ליד לאסתטיקת הניאו-וינטג' של המעצב ואורזת את כל מחוות הפיפטיז האלה לכדי סיפור אחד קוהרנטי.
איך היא מתלבשת? ביום-יום היא נערת ג'ינס וטי שירט, שגם הם נראים עליה כמובן כאילו יצאו מהפקת אופנה. לפעמים המכנסיים מוחלפים בחצאיות קצרצרות המאובזרות בזוג רגליים שלא מסתיים. כל אלה משדרים: אני מחוברת לקרקע וההצלחה לא עלתה לי לראש.
באירועים חגיגיים – שאליהם היא מוזמנת בכל רגע – היא בוחרת במראה סופר-אלגנטי עם חיבה לצבע השחור. השחור הזה מגיע מאוד ארוך או מאוד קצר, בלי אמצע, והוא מחוזק במחוכים, קאפים, והעדפה מובהקת לכתפיים חשופות.
למשל, שמלת סטרפלס שחורה ונוצצת של בית האופנה סלין, שנראית כמו חגיגת זיקוקים בלילה, וגם שמלה שחורה ומוגזמת עם גדילים וחרוזים של ז'יבנשי, או כזו שחורה וקצרה עם משחקי שקיפות בספירלות של בית האופנה פראגמו. והיו גם אחת שחורה וארוכה של דונה קארן עם מחשוף שגולש עד לטבור, ושמלת קומות – שחורה, אלא מה – וקצרצרה במיוחד של טום פורד. עם העור החיוור, הגבות המודגשות והגוף הדק, השחור הזה עושה לה הרבה טוב.
כדי לגוון, גרבר בחרה בטוטאל-לוק לבן לפסטיבל טורונטו, ששימש כהומאז' לשמלת התחבושות האייקונית שלבשה האם קרופורד, אז גברת ריצ'רד גיר, בטקס האוסקר של 1993. לבן גם היה הצבע של השמלות בחיתוך לייזר שלבשה בתצוגה של ולנטינו, אשר השאירו את האולם (והעולם) ללא נשימה.
למען הסר ספק וכדי שאיש לא יחשוד בה שהיא מכירה רק שני צבעים, היא הפתיעה בשמלת טורקיז עתירת קפלים וא-סימטרית של בית האופנה אלאייה, שהוכיחה לעולם שכאשר את קאיה גרבר – אין צבע שאת לא נראית בו מעולה.
עתידות: הקריירה שלה תעלה ותפרח, עד ליום שבו היא תחליט לתלות את נעלי הסטילטו, תכריז על פרישה מהתעשייה, תתמסר לזוגיות ותטפח דור שלישי למשפחת הנפו-בייביז היפה. שהרי הגנטיקה הזו משובחת מדי בשביל לבזבז אותה מחוץ למסלולי התצוגות.
מחיאות כפיים או מטח עגבניות? לגרבר יש מראה ייחודי, טעם משובח, תדמית נטולת דופי ונתונים פיזיים שהופכים אותה ל"מתנה שלא מפסיקה לתת" לכל בית אופנה בעולם. אז, חד משמעית וללא שמץ הסתייגות – מחיאות כפיים רבות.